Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 20 januari 2014
  • 21:47

In de uitzending van Tros Radar hadden ze het ditmaal over de Sony Xperia Z: Uitzending 20-01-2014 (het item begint op 15:05).
Het blijkt dat er op de redactie van Radar en bij de Consumentenbond enorm veel klachten binnenkomen over schermen die snel barsten vertonen en USB-aansluitingen die kapot gaan terwijl men aangeeft het toestel normaal te gebruiken.
Veel van die klachten hebben het dan ook over de garantie-afhandeling, dat er dan door het reparatiebedrijf wordt gezegd dat het gebruikersschade is en dit niet onder de garantie valt.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 20 januari 2014
  • 22:10

Ik heb de uitzending ook gezien, en er lijkt inderdaad wel e.e.a. aan het toestel te mankeren, zoals de usb aansluiting. Maar eerlijk gezegd vond ik sommige klachten ook wel erg ver gezocht. Zo klaagden 2 personen dat ze met de phone in de broekzak tegen de tafelpunt gelopen waren waardoor het scherm gebarsten was. Alles wat breekbaar is zou daarvan stuk gaan lijkt me. Ook was er iemand die de phone in zijn broekzak had gedaan en vervolgens op de motor stapte en toen hij hem er de volgende dag weer uit haalde bleek de phone in gruzelementen te zijn. Raar verhaal; waar was die broek dan 's nachts? Misschien naast het bed en er door een nachtelijk toiletbezoek op getrapt?

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

thomas_bayer

thomas_bayer

• Lid sinds 20 januari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2014
  • 23:08

Heb/had zowel de Z als de Z1, beide stuk. Z als gevolg van klepje dat open is gegaan en daardoor waterschade. (Ik controleer altijd of de klepjes dicht zijn voordat de telefoon nat kan worden. Als ze daarna loslaten is het vanzelfsprekend te laat om er nog wat aan te doen) Persoonlijk ben ik van mening dat, indien je een apparaat op de markt brengt met als usp dat die onder water kan. Deze zodanig gefabriceerd dient te worden dat er geen risico bestaat dat het waterdichtgehalte, kan worden opgeheven op het moment dat het apparaat onder water is.
Mijn Z1 heeft waterschade opgelopen doordat het scherm heel licht gebarsten is onderwater. Waarschijnlijk is het water hierdoor naar binnen gelopen. De Z1 functioneert iig wel weer. Zei het dat het touchscreen agv het barstje niet meer goed functioneert. Beide telefoons ga ik maar opsturen naar Sony. Ik vrees tegen beter weten in, want ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat de schade niet door eigen toedoen is ontstaan. (Overigens momenteel de blijde bezitter van een Nexus 5. Niet waterdicht, maar dat suggereren ze ook niet)

gvr

gvr

• Lid sinds 07 september 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2014
  • 07:32

Vorige week constateerde ik ineens dat de strip bij de usb aansluiting verkleurd was. Dit terwijl ik altijd goed controleer of de klepjes dicht zitten. Nu nog geen klachten door eventuele waterschade gelukkig. Maar ik vraag me af of ik een kans maak bij Sony, ik verwacht het niet. Met het scherm heb ik gelukkig nog geen problemen, ben verder erg tevreden over het functioneren van het toestel.

bart9904

bart9904

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2014
  • 10:06

Ben zelf van mening dat Sony de marketing voor dit toestel verkeerd heeft aangepakt, Sony claimt een robuust toestel op de markt te hebben gebracht terwijl het toestel (qua degelijkheid) geen afwijkende eigenschappen heeft tov de concurrentie. Een onderscheidend punt is de water- en stofbestendigheid, dit werkt echter alleen wanneer de consument de klepjes ‘juist’ sluit en deze niet aangetast zijn door het gebruik. Dit is echter geen ‘waterdicht’ gegeven waardoor er ruimte blijft voor discussie. Ik ben van mening dat Sony de water- stofbestendigheid/robuustheid als extra features moet gebruiken en niet als unique selling point.

Bewerkt (21 januari 2014 10:11)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2014
  • 10:20

Ik heb mijn Sony xperia z sinds maart en in augustus spontaan een barst in het scherm toen die uit me broekzak kwam, en garantie nee hoor.
Als Sony klantvriendelijk zou zijn zeggen ze kom we maken ze binnen een bepaalde periode, ze weten dat er productie fouten zijn maar geven het niet toe.
Een medewerker van de klantenservice van sony heeft ook gezegd volgens die vrouw dat er productie problemen zijn.

rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2014
  • 19:12

toestel ligt op dit moment al 2 weken (!) bij dynafix,
problemen met afgebroken usb connector

we zullen zien of het onder garantie gerepareerd gaat worden.

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 22 januari 2014
  • 23:53

1. Waterbestendigheid
Het toestel is waterbestendig (water-resistant), wat niet hetzelfde is als waterdicht (waterproof). Mensen die klagen dat hun toestel defect is nadat ze het hebben ondergedompeld in water: eigen schuld, je had de handleiding (p. 124) maar moeten lezen:

2. Glasbreuk

De Sony Xperia Z is geen bouwvakkerstoestel. Het is een smartphone met een glazen voor- en achterkant, waar je op dezelfde manier zorg voor dient te dragen als voor elk glazen voorwerp. Ik denk dat het evident is dat het glas breekt als je ermee tegen de hoek van een tafel loopt. Mijn Xperia Z is wel al eens op een betonnen vloer gevallen (zonder hoesje) en er was niets aan. Ik kan toen geluk hebben gehad, maar je gaat mij niet vertellen dat het glas van dit toestel ‘spontaan’ breekt. Dat zijn leugens van mensen die de wettelijke garantie willen misbruiken voor een probleem dat ze zelf hebben veroorzaakt.

3. USB-aansluiting

Doordat de USB-aansluiting van de Xperia Z rechthoekig is, is deze helaas niet helemaal ‘foolproof’. Als je de USB-stekker er verkeerd in forceert, dan kan je aansluiting inderdaad beschadigen, maar ik denk dat ook dat evident is. Verder zou ik zeggen: gebruik het oplaadstation, zo spaar je tegelijkertijd het klepje van de USB-aansluiting dat kan verslijten door het veelvuldig te openen en weer te sluiten.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2014
  • 09:51

Sorry maar mijn scherm is toch echt spontaan gebroken ik lieg echt niet, ik heb de telefoon nog nooit laten vallen leg hem altijd rustig op me bureau of ergens anders.
Ik had toch echt een barst in me telefoon toen ik hem uit me broekzak haalde.

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 23 januari 2014
  • 14:01

Carlos0_0
Ik had toch echt een barst in me telefoon toen ik hem uit me broekzak haalde.

“Uit m'n broekzak” wil je zeggen? Dat zal nu net het probleem zijn geweest. De Xperia Z is een groot toestel. Als je deze in je broekzak steekt kunnen er gemakkelijk buigkrachten op het glas ontstaan, zeker als je gaat zitten en de broek nogal spant. Glas houdt er nu eenmaal niet zo van als je het probeert te buigen, dan zegt het ‘krak’…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren