Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

borisZ

borisZ

• Lid sinds 21 september 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 september 2013
  • 15:45

Vandaag heb ik mijn Xperia Z laten vallen en nu zit er een barst door het scherm. Aangezien het laten repareren erg prijzig is denk ik erover om het zelf terepareren.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Kan ik ergens meer informatie vinden over het repareren?
Waar kan ik het beste zo'n scherm kopen?

Gr. Boris

Bewerkt (21 september 2013 16:00)
Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 21 september 2013
  • 16:41

Hier is alvast een video die toont hoe je het toestel uit elkaar haalt: http://www.youtube.com/watch?v=dfXaze8AS2o

Onderdelen kan je o.a. op eBay vinden, als je bijvoorbeeld zoekt op “xperia z display”.
Soms wordt het scherm verkocht samen met het kader, wat het vervangen iets eenvoudiger maakt: http://r.ebay.com/9z12i7
Wel op de kleur letten dan.

Bewerkt (21 september 2013 16:44)
copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 22 september 2013
  • 13:41

Ik heb geen ervaring met een Xperia. Wel heb ik een tijd terug de display vervangen van een HTC One X+. Dit is goed te doen als je er rustig voor gaat zitten. Zoek op internet naar teardown of how to video's. Deze laten zien hoe je het toestel uit elkaar haalt en je kunt gelijk zien waar je goed op moet letten bij het uit elkaar halen. Zoek op Internet (webshops, Ebay) naar winkels die de diskplay verkopen. Let hier even op dat als je display stuk is je vaak dan ook de digitizer + LCD moet vervangen. Lang niet altijd kun je scherm (glas) en digitizer/lcd van elkaar scheiden.

Verder heb je nog nodig een gereedschap setje met plastic schermlichters en geschikte schroevendraaiers. Een zuignap om het scherm los te trekken is erg handig.

In het toestel zul je veel lijm tegen komen. Koop op Ebay de speciale zwarte dubbelzijdige tape zodat je je toestel weer in elkaar kunt lijmen.

Wees erg voorzichtig met de connectors. Maak foto's bij het uit elkaar halen. Dan weet je straks weer hoe alles in elkaar moet.

Kortom, ben je geduldig, heb je geen 2 linker handen en vindt je het niet erg de garantie van je toestel kwijt te raken? Veel plezier met het repareren van je toestel!

Bewerkt (22 september 2013 13:43)
borisZ

borisZ

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 23 september 2013
  • 18:12

Apollo89
Hier is alvast een video die toont hoe je het toestel uit elkaar haalt: http://www.youtube.com/watch?v=dfXaze8AS2o

Onderdelen kan je o.a. op eBay vinden, als je bijvoorbeeld zoekt op “xperia z display”.
Soms wordt het scherm verkocht samen met het kader, wat het vervangen iets eenvoudiger maakt: http://r.ebay.com/9z12i7
Wel op de kleur letten dan.

Heb het ondertussen besteld. Video was heel erg handig!! bedankt voor je hulp!

borisZ

borisZ

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 23 september 2013
  • 18:13

copymaster
Ik heb geen ervaring met een Xperia. Wel heb ik een tijd terug de display vervangen van een HTC One X+. Dit is goed te doen als je er rustig voor gaat zitten. Zoek op internet naar teardown of how to video's. Deze laten zien hoe je het toestel uit elkaar haalt en je kunt gelijk zien waar je goed op moet letten bij het uit elkaar halen. Zoek op Internet (webshops, Ebay) naar winkels die de diskplay verkopen. Let hier even op dat als je display stuk is je vaak dan ook de digitizer + LCD moet vervangen. Lang niet altijd kun je scherm (glas) en digitizer/lcd van elkaar scheiden.

Verder heb je nog nodig een gereedschap setje met plastic schermlichters en geschikte schroevendraaiers. Een zuignap om het scherm los te trekken is erg handig.

In het toestel zul je veel lijm tegen komen. Koop op Ebay de speciale zwarte dubbelzijdige tape zodat je je toestel weer in elkaar kunt lijmen.

Wees erg voorzichtig met de connectors. Maak foto's bij het uit elkaar halen. Dan weet je straks weer hoe alles in elkaar moet.

Kortom, ben je geduldig, heb je geen 2 linker handen en vindt je het niet erg de garantie van je toestel kwijt te raken? Veel plezier met het repareren van je toestel!

Enig idee hoe ik daar op kan zoeken op ebay?

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 24 september 2013
  • 19:07

http://www.ebay.nl/itm/3M-Sticker-tape-Adhesive-Repairing-touch-screen-LCD-2mm-/400299597141?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d33b71d55

Als voorbeeld. Zoek op “Screen Adhesive Tape”

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren