Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nm075

nm075

• Lid sinds 21 mei 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 18:30

Hallo allemaal,

Ik ben sinds donderdag eigenaar van een xperia z. Ik vind het echt een super fijn toestel. Alleen de screenprotector valt mij zwaar tegen.

Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die de screenprotector die door de fabriek er opgezet wordt er hebben afgehaald en een andere screenprotector geplaats hebben?

Met vriendelijke groet,
Nick

mjs87

mjs87

• Lid sinds 05 mei 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 18:39

nm075
Hallo allemaal,

Ik ben sinds donderdag eigenaar van een xperia z. Ik vind het echt een super fijn toestel. Alleen de screenprotector valt mij zwaar tegen.

Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die de screenprotector die door de fabriek er opgezet wordt er hebben afgehaald en een andere screenprotector geplaats hebben?

Met vriendelijke groet,
Nick

bij elk toestel die ik kocht zat een plasticje overheen volgens mij is dit niet een screen protector hoor gewoon een plasticje tegen bescherming

kijk op marktplaats!

nm075

nm075

• Lid sinds 21 mei 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 19:37

mjs87
nm075
Hallo allemaal,

Met vriendelijke groet,
Nick

bij elk toestel die ik kocht zat een plasticje overheen volgens mij is dit niet een screen protector hoor gewoon een plasticje tegen bescherming

kijk op marktplaats!

http://www.sonyxperiaz.nl/howto-screen-protector-xperia-z-verwijderen/

Check link hierboven. Xperia z is standaard voorzien van een screenprotector!

mjs87

mjs87

• Lid sinds 05 mei 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 21:20

lol je hebt gelijk is mij nog nooit opgevallen, ik heb namelijk een lelijk krasje op men beeld

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 27 augustus 2013
  • 22:59

De folie die in de fabriek is aangebracht op de voor- en achterzijde is geen gewone screenprotector! Dit is een zgn. Anti-Shatter Film (ASF), die je wel vaker terugvindt op smartphones van Sony. Deze speciale folie beschermt het glas tegen breuk, is stevig vastgelijmd en bevat het Sony logo. Indien je deze toch zou verwijderen ben je niet alleen dit logo kwijt, maar ook de garantie op je toestel! Dit werd officieel bevestigd door Sony.

Helaas is deze folie niet krasbestending. Het is dus aan te raden om hier onmiddellijk (!) een degelijke screenprotector op aan te brengen, want voor je het weet is het al te laat. Bij mijn Xperia Z zaten er zelfs twee losse screenprotectors mee in de verpakking (één voor de voorzijde en één voor de achterzijde). Het aanbrengen van een screenprotector bovenop de ASF vermindert de aanraakgevoeligheid van het scherm niet.

nm075

nm075

• Lid sinds 21 mei 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2013
  • 00:02

Apollo89
De folie die in de fabriek is aangebracht op de voor- en achterzijde is geen gewone screenprotector! Dit is een zgn. Anti-Shatter Film (ASF), die je wel vaker terugvindt op smartphones van Sony. Deze speciale folie beschermt het glas tegen breuk, is stevig vastgelijmd en bevat het Sony logo. Indien je deze toch zou verwijderen ben je niet alleen dit logo kwijt, maar ook de garantie op je toestel! Dit werd officieel bevestigd door Sony.

Helaas is deze folie niet krasbestending. Het is dus aan te raden om hier onmiddellijk (!) een degelijke screenprotector op aan te brengen, want voor je het weet is het al te laat. Bij mijn Xperia Z zaten er zelfs twee losse screenprotectors mee in de verpakking (één voor de voorzijde en één voor de achterzijde). Het aanbrengen van een screenprotector bovenop de ASF vermindert de aanraakgevoeligheid van het scherm niet.

Bij mij zaten deze screenprotectors er niet bij! echter zitten er al een paar krasjes op! Maar ik ga morgen wel even screenprotector halen!

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 28 augustus 2013
  • 01:02

nm075
Bij mij zaten deze screenprotectors er niet bij! echter zitten er al een paar krasjes op! Maar ik ga morgen wel even screenprotector halen!

Heb je je telefoon gekocht in Nederland? Het zou kunnen dat er daar geen screenprotectors worden meegeleverd. Het oplaadstation (DK26) is in Nederland ook niet inbegrepen (in tegenstelling tot België en Duitsland). Mijn Xperia Z komt uit Duitsland en werd geleverd met oplader EP880, USB-kabel, headset EX300AP, screenprotectors (voor- en achterzijde), oplaadstation DK26 en 2 NFC-SmartTags NT1 (zwart en rood).

Nu waren die meegeleverde screenprotectors toch niet zo goed. Ze hadden geen uitsnijding voor de LED-flitser, waardoor ze dit licht geleidden tot aan de rand van de cameralens, wat een storend effect gaf op foto's. Ook stonden ze erg snel vol vegen. Intussen gebruik ik deze, die veel beter zijn van kwaliteit: http://www.amazon.de/dp/B00B2T6XTA. In de verpakking zitten er 3 voor de voorzijde en 3 voor de achterzijde. Let wel op: de meeste screenprotectors hebben geen uitsnijding voor de NFC-sticker op de achterzijde van je toestel, dus deze moet je dan eerst verwijderen voor je de screenprotector aanbrengt, anders krijg je daar een gigantische luchtbel.

Bewerkt (28 augustus 2013 01:04)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2013
  • 10:37

Apollo89

Ik heb toch echt een barst in me scherm zitten nu van links onder tot rechts in het midden met die protector er nog op, dus met deze folie erop heb je er nog garantie op als ik nu een breuk erin heb ?.
Ik heb hem niet laten vallen ofzo ik wou hem juist in een hoesje doen en toen zag ik dat, hele touchscreen reageert niet meer nu soms wel maar dan met eigen wil waar die zelf zin in heeft.

nm075

nm075

• Lid sinds 21 mei 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2013
  • 12:57

Carlos0_0
Apollo89

Ik heb toch echt een barst in me scherm zitten nu van links onder tot rechts in het midden met die protector er nog op, dus met deze folie erop heb je er nog garantie op als ik nu een breuk erin heb ?.
Ik heb hem niet laten vallen ofzo ik wou hem juist in een hoesje doen en toen zag ik dat, hele touchscreen reageert niet meer nu soms wel maar dan met eigen wil waar die zelf zin in heeft.

Ik ben bang dat dat niet onder de garantie valt. Een collaga van mij heeft ook de xperia z toen hij zijn jack plug van de koptelefoon in de telefoon stak, toen ontstond er een scheur bij hem in de achterkant. de telefoon was een week oud toen is hij terug gegaan naar de winkel e werd hem dood leuk verteld. Dit valt niet onder de garantie. Sony zegt dan dat het val of stoot schade is.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2013
  • 13:02

nm075
Carlos0_0
Apollo89

Ik ben bang dat dat niet onder de garantie valt. Een collaga van mij heeft ook de xperia z toen hij zijn jack plug van de koptelefoon in de telefoon stak, toen ontstond er een scheur bij hem in de achterkant. de telefoon was een week oud toen is hij terug gegaan naar de winkel e werd hem dood leuk verteld. Dit valt niet onder de garantie. Sony zegt dan dat het val of stoot schade is.

Bedankt nog voor je reactie ik was er zelf ook al bang voor eigenlijk, ik werk naast de mediamarkt zowat dus wou vandaag al na me werk Samsung S4 gaan halen weer eens wat anders na htc en sony.

Ik zit er nu alleen aan te denken misschien toch maar weer eens verzekering te gaan afsluiten, het zijn toch dure grappen al ga ik bij de S4 wel hoesje erom heen doen ben niet zo van de hoesjes normaal maar deze wel handig

http://www.mobilefun.nl/38371-originele-samsung-galaxy-s4-s-view-cover—zwart—ef-ci950bbegww.htm

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren