Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OPPO Reno 10x Zoom

• Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

JorisT

JorisT

• Lid sinds 28 april 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 april 2014
  • 11:02

Idd werkte heel goed tot na de firmware update. Hoe kan ik dit oplossen? iemand?

Mikeee

Mikeee

• Lid sinds 15 mei 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2014
  • 17:38

goeiedag met Mike Lampaert hier
ik heb alles gedaan dat je zij voor de no root versie.
heb het toetsenbord ingesteld als standaard toestenbord maar nu als ik het toestenbord wil openen voor te typn hangt hij vast en komt er op toestenbord gestopt met werken dus zou u toevallig het toestenbord kunnen aanpassen zodat ik het wel kan gebruiken met mijn sony xperia Z ? want zou ehct heel graag azerty willen kunnen typn …
alvast bedankt
MvG Mike

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 22 mei 2014
  • 17:30

Bij een firmware update wordt het toetsenbord meestal geüpdatet en dan werken de oude versies niet meer. Ik ben niet van plan om die toetsenborden telkens opnieuw aan te passen aangezien daar erg veel tijd en werk in kruipt. Je kan AZERTY gebruiken als je (naast Nederlands) ook Europees Frans of Duits aanvinkt als schrijftaal. Je krijgt dan bovenaan een knop om de indeling te wijzigen. Uiteraard krijg je dan ook woordsuggesties in het Frans en/of Duits.

Als je wil dat AZERTY ook wordt ondersteund met (enkel) Nederlands als schrijftaal, laat dit dan weten aan Sony, bij voorkeur via een bericht op hun Engelstalig support forum, anders eventueel via de Nederlandstalige support. Enkel op die manier kan deze mogelijkheid worden toegevoegd aan toekomstige versies! Ik heb dat indruk dat veel mensen mijn aangepaste versies downloaden, maar slechts weinigen de moeite doen om Sony te contacteren.

jijibken

jijibken

• Lid sinds 29 juni 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2014
  • 05:29

Kan ik dit ook bij mijn Xperia S aanpassen naar AZERTY?

LDGSTUDIO

LDGSTUDIO

• Lid sinds 20 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 20 december 2014
  • 16:02

Beste ik heb een xperia z3 en heb jouw gestand geinstalleerd
not root

alles werkt perfect ik zie jouw keyboard staan maar vanaf het mometn dat ik het instel als standaard krijg ik volgende melding

Xperia keyboard is gestopt
en heb ik ook geen keyboard meer

alvast bedankt voor de moeite..

mvg

Lieven

computerdude

computerdude

• Lid sinds 21 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2015
  • 11:06

Werkt het ook voor Xperia m2?
Alvast bedankt!

Can

Can

• Lid sinds 06 mei 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2015
  • 19:45

Ik heb het toetsenbord reeds geïnstalleerd op mijn net aangekochte M2 Aqua (de nieuwere versie van de M2 dus).
Ik heb vervolgens de installatie helemaal doorlopen, zonder gebruik te hoeven maken van enige downloadprogramma's.

Ik stuit nu echter op een probleem bij het beginnen van een tekstbericht. Het toetsenbord opent niet en de melding ‘Xperia-toetsenbord is gestopt.’ verschijnt op het scherm.
-> Hetzelfde probleem dat Lieven lijkt te hebben?

Loopt er ergens iets fout? Moet ik toch met een downloadhulp werken?

Hopelijk is dit genoeg informatie..

Groetjes

Bewerkt (6 mei 2015 19:47) | aanvulling info
Can

Can

• Lid sinds 06 mei 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2015
  • 15:12

Werkt het ook voor Xperia m2? Alvast bedankt!
Als reactie op mijn vorige post, bij deze de oplossing die lijkt te werken. Met dank aan Xperia!

Na mijn mailtje 10 dagen geleden kreeg ik volgende reactie. Screenshots ter verduidelijking:
"Het is mogelijk om het Azerty-toetsenbord op uw Xperia-toestel te installeren, terwijl het toestel “Nederlands” blijft. Hiervoor gaat u naar Instellingen > Taal en invoer > Xperia-toetsenbord > Schrijftalen. Hier kunt u 3 schrijftalen selecteren (bijvoorbeeld Nederlands, Europees Frans en een derde optie naar keuze). Vervolgens tikt u rechts bovenaan het beeldscherm op het toetsenbord-symbool en kiest voor Azerty."

Het selecteren van het Frans als 2e taal is noodzakelijk om gebruik te maken van het Azerty-toetsenbord.
Ik heb het Franstalige woordenboek niet gedownload omdat ik het niet nodig heb en om te voorkomen dat er Franse woorden worden voorgesteld tijdens het typen.

Deze oplossing werkt voor mijn Xperia M2 Aqua. Geen idee of het voor andere modellen ook werkt. Maar zeker het proberen waard!

Bijlage:

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 29 mei 2015
  • 16:20

Het selecteren van het Frans als 2e taal is noodzakelijk om gebruik te maken van het Azerty-toetsenbord. Ik heb het Franstalige woordenboek niet gedownload omdat ik het niet nodig heb en om te voorkomen dat er Franse woorden worden voorgesteld tijdens het typen.

Het Franstalige woordenboek is reeds ingebouwd, dus als je Frans aanvinkt krijgt sowieso ook Franse woordsuggesties, ook als je de update voor dat woordenboek niet downloadt.

In ieder geval bedankt voor je e-mail naar Sony, want met Xperia-toetsenbord versie 6.6.A.0.12 is het eindelijk mogelijk om de AZERTY-indeling te selecteren met (enkel) Nederlands als schrijftaal. Dit is ook de standaardinstelling als de taal van het toestel staat ingesteld op 'Nederlands (België)'.

Bewerkt (1 juni 2015 15:17)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren