Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2013
  • 08:45

Ik heb gisteren de update van de Xperia Z gedaan. Hele dag toestel prima gewerkt.
Vandaag een zakelijk certificaat op mijn toestel gezet. Ik zet het toestel uit, daarna weer aan.
En vervolgens krijg ik een icoontje van onderhoud (driehoek met gereedschap erin) en een blauwe lopende balk in mijn scherm

En dat gaat niet meer weg.

Iemand een idee? I hope so…

krijg hem ook niet via SUS opnieuw opgestart….

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 27 juni 2013
  • 16:48

Wat is het SI nummer van je toestel? Dit kan je vinden op de verpakking (en soms ook op de factuur).
Of weet je zeker welke customization je hebt?

Bewerkt (27 juni 2013 16:49)
peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2013
  • 09:03

Toen de batterij eindelijk leeg was en ik hem daarna weer aan de oplader hing via de computer kon hij wel connecten met SUS en heeft hij de software er nogmaals overheen gezet en nu werkt hij weer zonder probleem.
Ik ben er niet blij mee dat in 3 maanden tijd de telefoon zo doet. En steeds na of tijdens een update.

het enige wat ik met de laatste update niet gedaan heb is aangegeven dat ze de telefoon helemaal mochten ‘cleanen’. Al mijn data was dus behouden. Misschien moet ik met een eventuele volgende update maar direct aangeven dat alles eraf mag, want een backup had ik toch al gemaakt.

maw, hij doet het weer na heel veel frustraties. En toch ook wel erg apart dat hij zomaar niks meer doet.

Apollo89

Apollo89

• Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 29 juni 2013
  • 01:45

Als je nog eens zoiets voorhebt kan je ook een hard-reset proberen (aan/uit-knop en volume-omhoog-knop ingedrukt houden). De reden dat ik vroeg welke customization je gebruikt, is dat je dan misschien je firmware zou kunnen herstellen met Flashtool, zonder je persoonlijke gegevens te verliezen (in tegenstelling tot SUS).

peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2013
  • 19:52

Apollo89
Als je nog eens zoiets voorhebt kan je ook een hard-reset proberen (aan/uit-knop en volume-omhoog-knop ingedrukt houden). De reden dat ik vroeg welke customization je gebruikt, is dat je dan misschien je firmware zou kunnen herstellen met Flashtool, zonder je persoonlijke gegevens te verliezen (in tegenstelling tot SUS).

Ik had alle toetscombinaties al geprobeerd. Helemaal uit, lukte niet. aan/uit knop + volume omhoogknop. Niks deed het. Als je hem uit kreeg uiteindelijk dan zat hij op de achtergrond in een soort van loop waardoor SUS hem wel herkende. Maar deed je hem aan met de aan/uit knop + volume knop kwam hij weer terug in errormode.

Het enige wat ik nu merk (maar dat zal door de update komen) is dat de wifi constant wegvalt en de 3g ook. Steeds wisselen. Terwijl ik thuis de telefoon bijna naast de router heb staan.

Apollo89

Apollo89

• Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 29 juni 2013
  • 20:28

Ik heb nochtans al verschillende berichten gelezen van mensen die zeggen dat de Wi-Fi ontvangst zou zijn verbeterd door de update naar 4.2.2.

peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2013
  • 12:51

ok, ik hoop het! ga vanavond 4.2.2 erop zetten. Ik mag alleen hopen!! dat ik niet hetzelfde probleem krijg als naar de update naar build .253

Ik zal een volledige backup maken (van de bestanden die ik wil houden). En dan direct kiezen dat mijn telefoon volledig geschoond mag worden. Hopelijk lost dat het probleem op van vastlopen en niet meer doorstarten.

Apollo89

Apollo89

• Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 2 juli 2013
  • 12:59

peewee81
ok, ik hoop het! ga vanavond 4.2.2 erop zetten. Ik mag alleen hopen!! dat ik niet hetzelfde probleem krijg als naar de update naar build .253

Ik zal een volledige backup maken (van de bestanden die ik wil houden). En dan direct kiezen dat mijn telefoon volledig geschoond mag worden. Hopelijk lost dat het probleem op van vastlopen en niet meer doorstarten.

Het probleem is dat je enkel een back-up kan maken van je apps en hun data met de ‘Back-up en herstellen’ app op je telefoon, maar back-ups die zijn gemaakt met Android 4.1.2 kunnen niet worden hersteld onder Android 4.2.2. Ik zou aanraden om eerst te updaten naar 4.2.2 zonder verlies van gegevens. Daarna kan je dan een back-up maken met die app en eventueel een volledige restore doen via Sony PC Companion / Sony Update Service, waarna je de back-up dan kan herstellen.

peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2013
  • 13:42

Apollo89
peewee81

Het probleem is dat je enkel een back-up kan maken van je apps en hun data met de ‘Back-up en herstellen’ app op je telefoon, maar back-ups die zijn gemaakt met Android 4.1.2 kunnen niet worden hersteld onder Android 4.2.2. Ik zou aanraden om eerst te updaten naar 4.2.2 zonder verlies van gegevens. Daarna kan je dan een back-up maken met die app en eventueel een volledige restore doen via Sony PC Companion / Sony Update Service, waarna je de back-up dan kan herstellen.

Dat vind ik een hele waardevolle tip! Dank je wel
Ik zal sowieso een backup maken van mn data van apps die ik wil bewaren zoals whatsapp en smsjes en foto's ed. De rest boeit me over het algemeen vrij weinig. Maar begin het ook een beetje beu te worden steeds weer alle apps opnieuw te installeren. Dus zal deze manier eens proberen.

alien8

alien8

• Lid sinds 18 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2013
  • 00:32

bij mij nog steeds niets…. suggestie of inzenden?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren