Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2013
  • 10:33

Apollo89
Ja. Ik zou aanraden om over te schakelen op Generic NL firmware, dan krijg je updates veel sneller, omdat je niet hoeft te wachten totdat KPN deze vrijgeeft.

ja zou ik ook doen ik neem sowieso al daarom geen branded mobiel, ik wil ook niet nog eens afhankelijk zijn van me provider voor de updates.

Bengalus

Bengalus

• Lid sinds 31 januari 2010
  • Berichten 230
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2013
  • 11:14

Ga ik proberen, thx!

peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2013
  • 10:06

Apollo89
Ja. Ik zou aanraden om over te schakelen op Generic NL firmware, dan krijg je updates veel sneller, omdat je niet hoeft te wachten totdat KPN deze vrijgeeft.

Is hier iets van een handleiding van hoe je dit kunt doen en waar je die vandaan kunt halen?
Ik ben de .253 versie inmiddels wel beu aan het worden. Moet hem regelmatig opnieuw updaten. Ik dacht dat ik een unbranded toestel had gekocht in de KPN winkel maar blijkbaar toch niet helemaal….

Bewerkt (30 juli 2013 10:09)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2013
  • 10:31

peewee81
Apollo89

Is hier iets van een handleiding van hoe je dit kunt doen en waar je die vandaan kunt halen?
Ik ben de .253 versie inmiddels wel beu aan het worden. Moet hem regelmatig opnieuw updaten. Ik dacht dat ik een unbranded toestel had gekocht in de KPN winkel maar blijkbaar toch niet helemaal….

Als je hem in een provider winkel koopt heb je bijna altijd pech dan is 9/10 branded, je zult er dan echt na moeten vragen je kan hem beter in een onafhankelijke telefoon winkel halen als phonehouse of andere.
En anders kan je het altijd nog via internet doen :-)

Bewerkt (30 juli 2013 10:32)
Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 31 juli 2013
  • 00:12

peewee81

Methode 1
Download de Generic NL firmware hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339421
en flash deze met Flashtool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2240614

Methode 2
Verander je ‘customization number’ in 1270-4975 (Generic NL) en update via Sony PC Companion, Sony Update Service of Sony Bridge for Mac.
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311211

Beide methoden hebben hetzelfde eindresultaat en zijn eenmalig. Nadien zal je steeds updates ontvangen voor je nieuwe firmware customization (Generic NL) in plaats van je oorspronkelijke (KPN NL). Als je telefoon ooit hersteld moet worden is het wel mogelijk dat het service center de firmware van KPN NL opnieuw zal installeren.

Bewerkt (31 juli 2013 00:12)
peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 11:39

Apollo89
peewee81

Methode 1
Download de Generic NL firmware hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339421
en flash deze met Flashtool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2240614

Methode 2
Verander je ‘customization number’ in 1270-4975 (Generic NL) en update via Sony PC Companion, Sony Update Service of Sony Bridge for Mac.
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311211

Beide methoden hebben hetzelfde eindresultaat en zijn eenmalig. Nadien zal je steeds updates ontvangen voor je nieuwe firmware customization (Generic NL) in plaats van je oorspronkelijke (KPN NL). Als je telefoon ooit hersteld moet worden is het wel mogelijk dat het service center de firmware van KPN NL opnieuw zal installeren.

ok dat gaat mij ook wel lukkenGarantie is geen probleem als dit aangepast wordt? Geen andere rare consequenties? Spelen met de software van mn telefoon vind ik normaal geen probleem maar ik vind em een beetje te duur om eventuele garantie te verliezen…

Apollo89

Apollo89

• Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 31 juli 2013
  • 13:14

peewee81
ok dat gaat mij ook wel lukkenGarantie is geen probleem als dit aangepast wordt? Geen andere rare consequenties? Spelen met de software van mn telefoon vind ik normaal geen probleem maar ik vind em een beetje te duur om eventuele garantie te verliezen…

Neen, garantie is normaal geen probleem (aangezien je 100% officiële software van Sony blijft gebruiken en dus ook geen bootloader unlock hoeft uit te voeren). Dit heeft ook geen andere consequenties. Als je echt gerust wil zijn, dan kan je vooraf een back-up maken van de KPN Mobile NL firmware. Dit doe je door Part B en Part C te volgen van deze gids: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311211

EDIT: Er is intussen wel al een nieuwe versie uitgerold voor Generic NL, dus als je de FTF uit methode 1 gaat downloaden en flashen, dan heb je eerst de vorige versie en kan je vervolgens updaten naar de nieuwe versie. Als je gebruik maakt van methode 2, dan zal onmiddellijk de nieuwe versie worden geïnstalleerd (via Sony PC Companion / Sony Update Service / Sony Bridge for Mac).

Bewerkt (31 juli 2013 13:37)
peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 14:04

Apollo89
peewee81

Neen, garantie is normaal geen probleem (aangezien je 100% officiële software van Sony blijft gebruiken en dus ook geen bootloader unlock hoeft uit te voeren). Dit heeft ook geen andere consequenties. Als je echt gerust wil zijn, dan kan je vooraf een back-up maken van de KPN Mobile NL firmware. Dit doe je door Part B en Part C te volgen van deze gids: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311211

EDIT: Er is intussen wel al een nieuwe versie uitgerold voor Generic NL, dus als je de FTF uit methode 1 gaat downloaden en flashen, dan heb je eerst de vorige versie en kan je vervolgens updaten naar de nieuwe versie. Als je gebruik maakt van methode 2, dan zal onmiddellijk de nieuwe versie worden geïnstalleerd (via Sony PC Companion / Sony Update Service / Sony Bridge for Mac).

Ok top! dank voor je hulp! Ik ga van het weekend knutselen. Wil nog wel even bereikbaar zijn enzo ;-)
Ik zal idd eerst even een goede backup van alles maken. En daarna pas knutselen. Ik denk dat ik eerst methode 2 ga proberen en als dat niet succesvol verloopt methode 1. Ik zal een update geven als het zover is. Want het duurt sowieso wel lang voordat KPN hun update uitbrengt zeg…

Apollo89

Apollo89

• Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 31 juli 2013
  • 19:03

peewee81
Ok top! dank voor je hulp! Ik ga van het weekend knutselen. Wil nog wel even bereikbaar zijn enzo ;-)
Ik zal idd eerst even een goede backup van alles maken. En daarna pas knutselen. Ik denk dat ik eerst methode 2 ga proberen en als dat niet succesvol verloopt methode 1. Ik zal een update geven als het zover is. Want het duurt sowieso wel lang voordat KPN hun update uitbrengt zeg…

Bij methode 2 moet je je toestel wel tijdelijk rooten (om het customization number te kunnen aanpassen). Na de update is de root terug weg.
Indien je toch liever methode 1 zou gebruiken: er heeft intussen iemand een FTF van Generic NL versie 10.3.1.A.0.244 geüpload: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2386840

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren