Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

stephan.eizinga

stephan.eizinga

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2013
  • 14:32

Ben een zeer tevreden Sony Xperia Z gebruiker alleen loop ik tegen twee problemen aan waar jullie misschien een oplossing voor hebben.

Ik heb een 64GB SD kaart in mijn telefoon geplaatst met daar rond de 50GB aan muziek er op. Mijn Sony radio in mijn auto kan gewoon deze muziek via USB afspelen en zie ik netjes welke nummer er wordt afgespeeld etc. Alleen mijn telefoon is soms erg traag met het toetsenbord als hij op USB is aangesloten. Ik heb nu de standaard toetsenbord geprobeerd maar ook Swype en Swiftkey alle drie hebben de zelfde probleem. Maar gewoon naar een app toegaan enz lijkt wel snel te werken. Het lijkt er op dat deze software veel met de SD kaart doet? maar er staat niks op deze kaart van de keyboards.

De camera bevalt mijn totaal niet hoe hij de foto's maakt, totaal niet scherp en mooi. Hebben jullie tips en eventueel instellingen die voor de meeste gevallen goed zal zijn?

Bewerkt (21 mei 2013 10:03)
M0MS1987

M0MS1987

• Lid sinds 01 april 2013
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2013
  • 21:53

Problemen met het toetsenbord heb ik niet, camera vind ik overigens wel vervelend. Is wel scherp, maar duurt even voor hij opstart en ook hoe hij de foto's draait iedere keer na een foto maken vind ik irritant. Daarbij, als ik ze ergens wil uploaden, worden ze eerst goed weergegeven en na het uploaden staan ze ineens op de kop o.i.d.

Bewerkt (21 mei 2013 10:03)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 09:43

Er is gisteren een software update weer vrij gegeven die wat verbeteringen door voeren, je kan hem alleen nog installeren met de sony update tool niet met pc companion.

Update Service - Sony Smartphones (Netherlands)

verder ben ik erg tevreden over de xperia z hij maakt mooie foto's is razend snel en geen last van het toetsenbord probleem, ik gebruik zelf swiftkey.
Maar is die traag als die aan de usb hangt in de auto(ja in de auto mag je niet whatsappen enzo maar gebeurd toch) of ook op de pc/laptop ?, kijk usb is usb eigenlijk maar soms kan het nog wel eens een verschil zijn als je bijvoorbeeld muziek ook afspeelt enzo.

Ik raad aan ook even de update te installeren de laatste versie is 10.1.1.A.1.253

Bewerkt (21 mei 2013 10:04)
peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 12:28

Welke verbeteringen voert deze update door? Is dat bekend? en wie heeft hem al en bevalt het?
Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met toetsenbord en camera. Toetsenbord is maar heel af en toe traag. En niet direct gelinkt aan evt in de auto aan de USB hangen of niet. Camera start wel traag op maar ja dat overleef ik wel.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 13:54

Ja is bekend

1. Default Launcher is smooth now, bettter than before ( Preformance verbetering dus)
2. White Balance Display
3. Navigation Bars are now Dark Black
4. Pulse Light Notification - LED Notification Issue Resolved
5. NFC Firmware update
6. Widgets - World Clock
7. Album - Photo Tagging Option added
8. Movies - Portrait mode available
9. Small Apps - Icon Changed

Verder moet de camera ook sneller openen lees ik aan reacties, en de accu duur moet ook verbeterd zijn al doe ik er al 2 dagen mee zonder stamina modus.

peewee81

peewee81

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2013
  • 08:21

Ok. 1,2, en 4 zijn wel handig. Langere batterijduur is ook wel fijn. Ik red het net een dag met intensief gebruik. Stamina staat wel aan dan.
De rest maak ik geen gebruik van.

eerst maar weer een goede back-up draaien dan. En dan maar eens testen. Nadeel is dat je niet zo makkelijk terug kunt. Dus misschien wel even de stabiliteit afwachten.
Is het bekend of ook het issue verholpen is met wifi/3g? Dat als je een instelling verandert dat of je wifi of je 3g het niet meer doet en dus een hard reset nodig hebt?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2013
  • 09:32

Problemen met 3G/wifi ken ik niet en is ook de 1ste keer dat ik hier van hoor, misschien dat iemand anders dit wel weet.

stephan.eizinga

stephan.eizinga

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2013
  • 14:09

Hij heeft alleen vertraging als USB is aangesloten maar ik draai nu even de 253 versie en deze lijkt beter te werken! Alleen merk ik nu dat in STAMIA modus mijn wekker niet meer werkt (stock wekker).

De camera lijkt ook wat beter en gebruik nu niet meer de automatische modus en dat scheelt ook enorm!

Ik doe nu ook langer met mijn batterij (2 dagen met normaal gebruik) en heb veel vertrouwen in de 307 versie die er nu aankomt!

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 7 juni 2013
  • 16:40

Goed om te horen. Ik heb een goede wekkerradio/docking speaker en gebruik de wekkerfunctie van mijn smartphone eigenlijk nooit, maar ik zal eens testen of het bij mij wel werkt met STAMINA.

De 10.1.1.A.1.253 update was een belangrijke update met nieuwe functies, deze ging van versie 10.1 naar versie 10.1.1.
De 10.1.1.A.1.307 is maar een kleine update (blijft versie 10.1.1) en bevat voor zover ik weet geen nieuwe functies en dus enkel bugfixes. Ik heb een vergelijking gedaan tussen beide versies en er zijn nog vrij veel ingebouwde apps en frameworks gewijzigd, zie de PDF-bijlage bij dit bericht: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=42293089&postcount=183

stephan.eizinga

stephan.eizinga

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2013
  • 13:28

Apollo89
Goed om te horen. Ik heb een goede wekkerradio/docking speaker en gebruik de wekkerfunctie van mijn smartphone eigenlijk nooit, maar ik zal eens testen of het bij mij wel werkt met STAMINA.

De 10.1.1.A.1.253 update was een belangrijke update met nieuwe functies, deze ging van versie 10.1 naar versie 10.1.1.
De 10.1.1.A.1.307 is maar een kleine update (blijft versie 10.1.1) en bevat voor zover ik weet geen nieuwe functies en dus enkel bugfixes. Ik heb een vergelijking gedaan tussen beide versies en er zijn nog vrij veel ingebouwde apps en frameworks gewijzigd, zie de PDF-bijlage bij dit bericht: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=42293089&postcount=183

Ik had jou bericht op xda-developers.com gelezen, nieuwe functies heb ik ook niet echt nodig bij mijn telefoon. Ik ben tevreden met mijn functie nu en heb maar paar applicaties die ik vaak gebruik.

* WhatsApp
* Facebook
* Facebook Messenger
* MediaShare Pro
* Bankieren (ABN)
* Flitsmeister (soms als ik lekker lui met het verkeer mee wil rijden)
* Sony Walkman (meestal sluit ik de USB poort aan op mijn Sony Ford Sync radio maar soms vind ik bluetooth wat handiger en bij wat minder kwaliteit mp3s vind ik het toch wat mooier klinken via bluetooth vanwege de equalizer van de Sony Xperia Z).

Wat mijn wel opviel dat mijn batterij heel snel van 100% naar de 99~97% lager gaat in het begin sinds de update. Daarna gaat hij minder snel.

Ik heb gelezen dat in de 307 versie ook verbetering is in de wifi signaal en gsm signaal? Maar kan nergens een bevestiging zien of dit echt waar is? Op dit moment maak ik gebruik van Tele2 en heb steeds geen bereik of heel slecht kwaliteit. Als ik een kaart van KPN of Vodafone in het toestel doe heb ik nergens last van. Ik heb hier ook contact over met de klantenservice van Tele2 omdat ik meer het gevoel heb dat het aan hun ligt en aan hun contract met T-Mobile omdat ik soms geen bereik heb met Tele2 maar wel met zelfde soort toestel met T-Mobile…

Vraag aan Apollo89 werken die mods voor de camera op XDA? is het de moeite waard om de telefoon een dualrecovery en root te installeren?

Bewerkt (10 juni 2013 13:33)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren