Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2013
  • 13:54

Goedendag,
Vandaag heeft een familielid de Xperia Z ontvangen maar het is voorzien van een Tmobile opstartlogo en enkele tmobile apps.
Met die apps is op zich niets mis, maar dat opstarten met het Tmobile logo gaat toch snel irriteren.
Is er een mogelijkheid om dit te verwijderen zonder al te veel gedoe want dat familielid wil het toestel zoveel mogelijk origineel houden.
Mvg

General

Bewerkt (8 mei 2013 13:54)

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2013
  • 15:14

Hiervoor zul je je Z eerst moeten rooten, om daarna een custom (stock) rom te flashen.
Zie http://www.androidworld.nl/forum/sony-xperia-z/47081-how-rooten-van-xperia-z-met-locked-bootloader.html

Succes

Bewerkt (8 mei 2013 15:14)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2013
  • 16:46

Idd alleen rooten en kans op garantie verliezen, maar je start toch niet elke dag je telefoon opnieuw op dus je ziet het logo niet dagelijks.

Je toestel is gewoon origineel alleen je moet wat langer op updates wachten door tmobile.

Bewerkt (8 mei 2013 16:46)
iDroid

iDroid

• Lid sinds 05 januari 2012
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 03:00

Rooten > via Root Explorer de t-mobile eruit halen (staat ergens op deze forum hoe..) > unrooten en je hebt nog garantie erop + geen irritante t-mobile.

Succes

Bewerkt (9 mei 2013 03:00)
general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 09:02

De optie/mogelijkheid van iDroid spreekt mij nog het meeste aan. Daar ga ik mee aan de slag.
Bedankt!

UPDATE:
Ik heb de Xperia geroot volgens de methode vermeld in het allereerste topic en daarna de bootanimation.zip vervangen door een orignele Xperia Z bootanimation.zip.
Nu is alleen de afsluit animatie van t-mobile nog aanwezig, dus moet ik opzoek naar waar deze weer te vinden is…
Iemand een idee waar ik die kan vinden want in de root: System/media staat het niet.

Bedankt mensen!

Bewerkt (9 mei 2013 09:02)

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 12:12

En zodra je de telefoon weer update krijg je gewoon weer het tmobile logo lijkt me, aangezien je weer de bewerkte software van tmobile er over heen gooit met de update.

Dus lijkt me niet de ideale oplossing dit.

Bewerkt (9 mei 2013 12:12)
general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2013
  • 13:07

Daar zal je vast gelijk in hebben, maar de extra of bewerkte apps van t-mobile is het probleem niet zo.
Ten eerste staat er niet echt veel “rommel” van t-mobile op en ten tweede wat er op staat, zoals “my t-mobile” is toch wel handig om te kunnen zien hoe je qua verbruik er voor die maand voor staat.
Het ging er mij in principe om om het opstart logo en het afsluit logo aan te passen naar origineel Xperia Z.
En daar ben ik nu in geslaagd zonder het toch wel bewerkelijke flashen van een stock rom.
Tevens gaat het rooten en het herstellen van het opstart logo vrij snel, in pakweg 3 minuten is het klaar…

Uiteraard ben ik zelf ook eerder geneigd om een stockrom te flashen hoor, alleen moet ik me daar nog even goed in gaan verdiepen want zoals ik al zei, is het dat toch wel iets bewerkelijker dan bij een Samsung Galaxy S 1,2 en of 3.
Maar dat kan een kwestie van wennen zijn plus dat de Xperia niet van mij is maar van een familielid.

Bewerkt (9 mei 2013 13:07)

iDroid

iDroid

• Lid sinds 05 januari 2012
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 02:42

Ja zoals die mexicaan boven mij beschreef is dit geen permanente oplossing, maar wel een oplossing die makkelijk toepasbaar is. Het is een goede vraag die je stelt waar die shutdown animation is.
Wat ik denk waar je het kan vinden is:
System/media/video -> als deze map uberhaupt bestaat op je telefoon.
System/etc/customization/com/sonyericsson –> Mocht deze aanwezig zijn
Systemanimation.apk bij je system apps.. klinkt dom -.-

Bewerkt (10 mei 2013 02:42)
general

general

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 08:38

Helaas staat de shutdown animatie niet op de plekken die iDroid aan geeft. Dus de zoektocht is nog in volle gang.

Bewerkt (13 mei 2013 08:38)

Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 14 mei 2013
  • 12:16

Dat van dat rooten en/of bootloader unlocken is onzin en heeft enkel tot gevolg dat je je garantie kan verliezen.
Je kan gewoon de Generic NL stock ROM downloaden en deze flashen met Flashtool.
Aangezien dit een stock ROM betreft, is deze door Sony gesigneerd en is een bootloader unlock dus volstrekt overbodig.
Na het flashen zal je dus exact dezelfde software hebben als een Xperia Z uit een Nederlandse telecom shop, zonder aanpassingen voor één of andere mobiele operator.

Bewerkt (21 mei 2013 10:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren