Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

poekie

poekie

• Lid sinds 28 april 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 april 2013
  • 22:43

Ik heb sinds kort de overstap gemaakt van iphone naareen xperia z. Nu heb ik oa problemen met het standaard mailprogramma:
- als ik een mail verwijder, komt deze opnieuw binnen
- ik krijg steeds de melding verbindingsfout
- als ik een mail lees op mijn smartphone, blijftdeze ongelezen als ik het op zoek via mijn pc

Iemand een idee wat ik aan bovenstaande kan doen?

Bewerkt (28 april 2013 22:43)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 april 2013
  • 08:25

Verplaatst naar Sony Xperia Z

Bewerkt (29 april 2013 08:25)
rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 29 april 2013
  • 09:22

Ik denk dat hier een gevalletje “synchroniseren” speelt, weet niet wat je mail provider is, maar zou dat google zijn, dan heeft denk ik 90% de gmail app op zijn foon.

wanneer jij een mail verwijderd, en je server zit deze mail nog staan, en jou eigen app niet, dan komt deze retour… Wanneer je de mail verwijderd, en dit gelijk laat updaten bij je “mail provider server” zal de mail niet terug komen , probeer dit maar eens,

2e bemerking van je komt overeen met de uitleg van de eerste….

sterkte

Bewerkt (29 april 2013 09:22)
Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 3 mei 2013
  • 17:24

Je moet goed opletten welk protocol je gebruikt om verbinding te maken met de e-mailserver.

POP3 is af te raden: dit is een zeer oud protocol dat (enkel) de berichten van je inbox eerst downloadt en vervolgens al dan niet verwijdert van de server. De mappen en e-mails op je telefoon zullen hierbij dus niet overeen komen met die op de e-mailserver (en op je PC).

IMAP is een beter protocol, waarbij je op je telefoon de mappen en e-mails ziet zoals ze op de server staan. Hierbij blijft alles voortdurend gesynchroniseerd.

Exhange ActiveSync is nog een moderner protocol, gelijkaardig aan IMAP, maar dit laat ook toe dat agenda's en contacten mee worden gesynchroniseerd en bovendien komen nieuwe e-mails onmiddellijk binnen (push) in plaats van om de x-aantal minuten (pull).

De E-mail app ondersteunt al deze protocollen.

Gmail ondersteunt POP3 en IMAP, maar geen ActiveSync meer, dus voor volledige functionaliteit is het aangeraden om de Gmail app te gebruiken.

Hotmail/Outlook.com ondersteunt POP3 en ActiveSync, dus hiervoor gebruik je best de E-mail app met ActiveSync of de Hotmail/Outlook.com app uit de Play Store.

Veel bedrijven maken voor de zakelijke e-mail gebruik van een Exchange-server, dus hierbij kan je ook gebruik maken van de E-mail app met ActiveSync.

Bewerkt (3 mei 2013 17:24)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren