Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gsm1966

gsm1966

• Lid sinds 21 augustus 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 21:11

Ik heb sinds gisteren een mooie paarse xperia z, hij is helemaal super.
maar wel gaat de batterij snel leeg, in tegenstelling wat ik hoor van iedereen.
hij staat in stamnia mode. wat kan ik hiertegen doen?
boven in staat trouwens een teken wat ik niet ken. 2 soort halve rondjes omhoog met een blokje erin??
weet iemand wat dat betekent?

Bewerkt (21 mei 2013 14:10)
rajrob

rajrob

• Lid sinds 10 mei 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 21:25

gsm1966;393298
Ik heb sinds gisteren een mooie paarse xperia z, hij is helemaal super.
maar wel gaat de batterij snel leeg, in tegenstelling wat ik hoor van iedereen.
hij staat in stamnia mode. wat kan ik hiertegen doen?
boven in staat trouwens een teken wat ik niet ken. 2 soort halve rondjes omhoog met een blokje erin??
weet iemand wat dat betekent?

dat tekentje wat je bedoeld is dat de stamia mode geactiveerd is

iDroid

iDroid

• Lid sinds 05 januari 2012
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 03:09

Ja dit is gewoon een flop telefoon naar mijn mening. De opvolger van de xperia Z is al aangekondigd en dat zegt wel genoeg naar mijn mening. Je had beter kunnen wachten op een HTC One of iets dergelijks (galaxy s4), want dat scherm verbruikt veel minder en heeft goede invalshoeken/developer support. En tenslotte hebben alle xperia toestellen last van een ‘sudden death’ waarbij de telefoon niet meer reageert op niets en dan moet je hem opnieuw starten door volume up/power knop combinatie in te drukken (wel zeldzaam, maar heb het al 2x meegemaakt).

Mijn batterij gaat 1.5 dag mee (stamina mode ^idd that rare logotje) met regelmatig gebruik, wat niet slecht is maar zodra je dat toestel wel 10min gebruikt dan dropt die al met 5% en wordt die heel warm, wel zo fijn met dit koude weer.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 11:44

Zelf geen problemen met de batterij ik kan zonder stamina modus zelfs 2 dagen met mijn telefoon doen, nu deze ochtend van de lader morgen avond voor ik ga slapen pas weer aan de lader.
Ik gebruik hem dus ook niet voor muziek/gps of weet ik het standaard, alleen voor whatsapp wat apps checken als ik onderweg ben want thuis heb ik me pc en laptop en speel 1 spelletje simpsons tapped out maar daar ben je zo mee klaar.

Het ligt er echt aan wat je er mee doet dus de batterij is zeker niet slecht, maar sowieso wat denk je 5 inch full hd scherm vreet batterij.
Invalshoeken is onzin en heb je toch niks aan je gaat niet met ze 2en een film op dat kleine ding kijken, als je in de bus of iets zit is juist wel makkelijk als iemand niet kan meelezen.
Sudden death is waarschijnlijk door deze update die er nu is al opgelost aangezien het best een grote update was.

rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 13:48

iDroid;393401
Ja dit is gewoon een flop telefoon naar mijn mening.

Dit is wel weer heel erg kort door de bocht !

Bewerkt (21 mei 2013 14:11)
Seppethedog

Seppethedog

• Lid sinds 27 november 2012
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 16:37

Hoi, heb j niet een “kleur”echt fotootje v/j paarse phone?Wil ook een paarse of witte en ben der nog niet uit welke van de twee..;-)
Thnx

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 19:32

ik heb voor de witte gekozen, achterkant en zijkant is wit, voorkant is “gewoon” zwart

Daniel_Bink

Daniel_Bink

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 19:34

Mischien is een Task manager een goed idee of processen killer

iDroid

iDroid

• Lid sinds 05 januari 2012
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2013
  • 02:14

Eh zei wel dat het mijn mening is. Een HTC one/S4 gaat/zal veel beter om (gaan) qua batterijgebruik, o.a. met scherm aan, dat alleen vanwege de reden dat zij beiden geen TFT IPS gebruiken, dus ook betere kleuren i.p.v. dit washed-out effect. De WiFi is redelijk zwak voor 1 of ander reden (wellicht moeten we wachten op een betere modem). En als je de folie erafhaalt om een andere protector op te zetten dan riskeer je je Sony logo kwijt te raken. Laten we vooral niet vergeten dat het toestal van glas is en dat men vele nare ervaringen heeft gehad met de iPhone 4/4s (vallen -> stuk of niet stuk..that's the question)

Ten tweede gebruikt samsung meestal een wolfson chip, wat een goede DAC/ADC heeft en wij hebben een S4 chip wat een redelijke DAC heeft en enigzinds nog software matig getweakt kan worden, maar in zoverre als de mogelijkheid die bijv. Voodoo control biedt, daarvoor zijn die libraries niet voor gemaakt.
Ten derde ben ik fan van rooten,unlocken zus zo. Unlocken bij Sony geschiedt via de officiele site, wat inhoudt dat zij jouw toestel registreren als unlocked en daardoor loop je garantie risico's, vooral omdat de relock methode nooit via een officiele weg gebeurd. Ook is de developer support op gebied van die andere 2 telefoons veel ruimer, omdat het een HTC/Samsung cult-hype is net als met Apple fanboys en er niet echt zoiets bestaat bij Sony.. yet.
Ten slotte is sudden death niet gefixt, ik heb het nu ondervonden en run al paar dagen op de nieuwste update.

Kortom: flop toestel als je het zo bekijkt vanuit een audiophile/customizer/klunzig perspectief bekijkt.

Ik vind mezelf wel niet zo nuchter dat ik hierop nog inga, maar men zegt ook dat ik kort door de bocht denk, dus ik moest mezelf wel even nader uitleggen. Het is zeker geen offensief gericht tegen jou Carlos.

Daniel Bink;393786
Mischien is een Task manager een goed idee of processen killer

Je hebt een mod die in de recent bar een “close all” button heeft.. misschien dat je daar iets aan hebt? ->Bada beng bada boeng

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2013
  • 09:45

@idroid Rooten en flashen is ook “ mijn” ding, toestel is net uit, er zullen tzt best voldoende rom's / modem's / etc beschikbaar zijn, om van het “ vlageschip” weer een “ super-vlageschip” te maken. Het laatste jaar van mijn S2 had ik bijvb meer plezier en gemak ervan dan het eerste jaar. Batterij verbruik blijft natuurlijk overal een hot topic, en zoals Carlos al omschreef, wat verwacht je van een 5" scherm . Zie mijn reactie niet als een personelijk verwijt!

Bewerkt (21 mei 2013 14:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren