Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

iDroid

iDroid

• Lid sinds 05 januari 2012
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 00:09

Ik ga straight to the point..

Rooten Xperia Z

Hoe rooten met een locked bootloader? (Methode werkt voor alle Android devices, inc. Z/ZL)

1. Download:
Download <– werkt alleen voor oudere firmwares dan FW 4.3 / FW 10.3.1.A.0.244 of FW 10.3.1.A.2.67
2. Extract het bestand, open het .bat bestand en volg de stappen.

of

1. http://sdrv.ms/HKHqHb voor de firmwares FW 10.3.1.A.0.244 & FW 10.3.1.A.2.67
2. Extract het bestand, open het .bat bestand en volg de stappen.

Indien u op de nieuwste firmware (4.3) zit, zult u toch moeten downgraden naar een oudere firmware en dan de root exploit uitvoeren. Vervolgens moet u een recovery installeren (zie beneden hoe) en daarin de laatste firmware + supersu fix installeren.

Vergeet niet je toestel op USB-foutopsporing + Onbekende bronnen te zetten; dit kan door naar Instellingen -> ontwikkelaarsopties te gaan.

Succes mensen en alle credits gaan naar Doomlord (XDA)voor het maken van dit noob-friendly programmatje.

——————————————————————————————————————————————-
Unlock Bootloader

Waarom? -> Custom roms en custom kernels installeren
Risico? -> Garantie niet meer geldigen een relock is nog steeds niet mogelijk. Wanneer een relock beschikbaar zal zijn dan zal ik dat posten + Je raakt je DRM keys kwijt (Bravia Engine 2 doet het niet)

Maak eerst een TA-Backup van je toestel voordat je de bootloader unlocked, zodat je de DRM keys blijft behouden! ->Zie topic

1. Controleer eerst of uw toestel unlockable is:
- Bel *#*#7378423#*#* om in het servicemenu te komen.
- Ga vervolgens naar: Service Info -> Configuration -> Rooting Status. Er moet staan “Bootloader unlock allowed: YES”. Als er No staat dan is slechts een root mogelijk voor je locked toestel volgens de eerder beschreven methode.
Download vervolgens deze drivers: http://j.mp/xps_fastboot_pkg en windows 8 gebruikers moeten even deze instructies uit deze post doornemen: Xperia Z & ZL Bootloader Unlocking - Page 14 - xda-developers

2. Bel naar *#06# en noteer je IMEI code.
3. Ga naar Unlocking the boot loader | Sony Xperia en klik helemaal onderaan op Start unlocking bootloader, daarna moet je al die stappen even doorklikken en accepteren. Uiteindelijk kom je bij een formulier, vul daarin je IMEI code en je email adres in, want er wordt een unlock key naar je gemaild.
4. Zet je telefoon in fastboot mode (tijdens opstarten volume UP knop ingedrukt houden met telefoon verbonden via een usb kabel aan de pc)
5. Extraheer de drivers die je gedownload hebt en houdt vervolgens Shift ingedrukt en rechterklik op de folder “fastboot” -> en kies “Opdrachtvenster hier openen”.
6. Type in het cmd schermpje: fastboot.exe -i 0x0fce getvar version
7. Als alles goed is krijg je als responsie; 0.5
8. Type in het cmd schermpje: fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xJEUNLOCKKEYJEUNLOCKEY moet je vervangen door de unlock key die jou is toegestuurd door Sony

Gefelicteerd met je unlocked bootloader.
Credits: DooMLoRD (XDA-developer)

——————————————————————————————————————————————-
Recovery Installeren voor Locked/Unlocked bootloader

Nu nadat je root hebt en je tutorial 1# hebt uitgevoerd wil je natuurlijk ook een CWM recovery.
Voordelen? -> mods flashen, stock roms installeren en backup/restore van het gehele systeem maken. Nee je kan helaas geen custom roms installeren, dit vanwege de reden dat je een locked bootloader hebt.

Download: TWRP Recovery
Instructies:
1. Zet Apk op je telefoon -> installeren -> openen -> root acces geven -> install recovery aantikken. Klaar.

Hoe gebruik van maken?

Wanneer de telefoon opstart dan zal er een groen LED lampje branden, je moet nu volume up, volume down, volume up, volume down de hele tijd heen en weer indrukken totdat je een paars led lampje krijgt. Wanneer het led lampje paars is dan start die hem in Recovery mode op en de mogelijkheden laat ik aan u over.

Credits: krabappel2548 & cpajuste (XDA-developers)

Bent u niet verder gegaan dan het slechts lezen van de tutorials hierboven beschreven? Dan raad ik u ten strengste aan om toch wel op zijn minst te rooten. De voordeelen als een ad-vrije android en dergelijke zijn een must have.

Bewerkt (9 februari 2014 02:54)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 09:09

Ik download het wel effe maar denk niet dat ik hem ga rooten, zie zelf geen optie waarom ik root nodig zou hebben.

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)
rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 10:56

Goed bezig !!!

ga hem vanavond rooten

Bij mij werkt deze niet, volg de instructies en dan zie ik in het cmd scherm weinig tot niks gebeuren…. heb hem ca 15 min laten hangen.

meer gebruikers problemen ?

iDroid

iDroid

• Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 17:09

rolschaatser;389860
Goed bezig !!!

ga hem vanavond rooten

Bij mij werkt deze niet, volg de instructies en dan zie ik in het cmd scherm weinig tot niks gebeuren…. heb hem ca 15 min laten hangen.

meer gebruikers problemen ?

1. Staat je USB-foutopsporing wèl aan? (Instellingen > opties voor ontwikkelaars > usb-foutopsporing
2. Je moet wel alles uitpakken voordat je uberhaupt die runme.bat opent
3. Open runme.bat > optie 3 enter > er worden gegevens gedownload naar je toestel > en dan zal er op je telefoon komen staan of je hem wil herstellen > Ja
4. Vervolgens krijg je een menu geopend > Klik Service Tests> Display > Telefoon hangt even en reboot zichzelf met root.
5. Werkt het nog steeds niet, kan je dan je probleem iets specifieker uitwerken?

Edit: 6. Heb de mijne weer geroot volgens deze methode, kan ech niet misgaan..

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 18:10

bedankt , was vergeten “ display” aan te klikken ….. en ja dan gebeurd er niks he :-)

( dacht… display “ dit zie je op je scherm” )

———- Update van bericht ———-

Hoe check je off de “ root” ook daadwerkelijk is uitgevoerd ?

rootchecker werkt niet ( of de telefoon is niet geroot)

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 20:14

iDroid;389782
De voordeelen als een ad-vrije android en dergelijke zijn een must have.

@iDroid –> welke ad-blocker heb jij in gebruik ? Veel is niet “werkbaar” op de Z

iDroid

iDroid

• Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 20:35

rolschaatser;390077
@iDroid –> welke ad-blocker heb jij in gebruik ? Veel is niet “werkbaar” op de Z
AdFree Android, voor mij werkt die prima, ik zie in veel apps geen reclame meer zoals InfiniteGAG. Heb het niet erg grondig getest maar ik neem aan dat android bij ieder telefoon hetzelfde gesystematiseerd is waarbij root apps dezelfde invloed blijven houden.
Mocht je toch nog steeds last hebben van ads in bepaade apps dan kan je altijd nog LuckyPatcher gebruiken.

En als je superuser op je telefoon hebt dan is die gewoon geroot, tevens vragen root apps om toegang die je moet weigeren/accepteren, Root checker doet dit vanzelfsprekend ook.

Reboot je telefoon even en check of je deze app er nu op hebt staan. Indien dit niet het geval is, dan raad ik je aan opnieuw de exploit uit te voeren.

Edit: Heb even die Root checker app gecheckt en ja hoor werkt prima

Succes.

rolschaatser

rolschaatser

• Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 14 maart 2013
  • 06:58

Alles werkt nu naar behoren, alleen nog een “ addblocker ” vinden die ook werkt, gisteren op zoek gegaan en die zijn allemaal niet beschikbaar voor de Z. Raar want je zou denken Android en root en alles zou moeten werken.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 14 maart 2013
  • 07:08

Graag on-topic aub (=hoe de Xperia Z te rooten). Discussies over adblockers kunnen gevoerd worden in een reeds bestaande of anders een nieuwe topic.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 14 maart 2013
  • 09:10

rolschaatser;390164
Alles werkt nu naar behoren, alleen nog een “ addblocker ” vinden die ook werkt, gisteren op zoek gegaan en die zijn allemaal niet beschikbaar voor de Z. Raar want je zou denken Android en root en alles zou moeten werken.

Nee je snapt het niet als je root heb betekent niet dat alle apps werken, ontwikkelaars moeten de apps ook beschikbaar maken voor nieuwe toestellen omdat ze hogere resolutie & groter scherm hebben.

Bewerkt (21 mei 2013 14:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren