Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 14 maart 2013
  • 00:32

ramon84;390064
Ik heb zojuist het folie eraf gehaald. Trek idd de sony logo eraf.
K.lote voor je, als je tenminste aan het Sony-logo gehecht bent.

Ik vind dit echt onacceptabel. Zo'n toptoestel zou zo'n folie helemaal niet nodig moeten hebben. Het glas zelf moet krasbestendig zijn. En dat de folie ook shatterproof protection biedt vind ik helemaal van de zotte. Knalt het glas zonder folie dan makkelijk uit elkaar?

Dit is voor mij echt een deal breaker. De Xperia Z heeft een prachtig design. Het Sony-logo is (voor mij althans) een mooi onderdeel van de hele uitstraling. Maar als het design door een folie wordt afgedekt, die ongetwijfeld op enig moment los raakt, en als je daardoor ook nog eens het Sony-logo kwijt bent en een kale zwarte doos overhoudt, dan hou je de koper voor de gek.

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)
ramon84

ramon84

• Lid sinds 21 augustus 2011
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 14 maart 2013
  • 10:36

Nee ik vind het persoonlijk niet erg. Het heeft wel wat zo'n zwarte voorkant. Het glas zelf is juist beter krasbestendig dan met dat folie erop. Dat folie zorgt ervoor wat ik er over gelezen heb dat hij niet snel uit elkaar valt. Maar idd het valt wel een beetje tegen dat het “toptoestel” van sony een folie nodig heeft voor extra bescherming zodat hij niet snel breekt.

Net contact gehad via de sony chat met een mederwerker. Zij gaf aan dat het scherm niet sneller breekt als de folie eraf is en dat het puur voor krassen was. Ik gaf aan dat het folie
ervoor zorgt dat er veel sneller krassen op komen wat zei beaamde.

Bewerkt (21 mei 2013 14:00)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 13:01

ramon84;390064
Ik heb zojuist het folie eraf gehaald. Trek idd de sony logo eraf.

Logo zit op het folie. Net een toestel gehaald bij TPH (retailbox) en frontfolie eraf gehaald. Veel strakker zonder het logo.

Bewerkt (21 mei 2013 14:01)
Daan777

Daan777

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2013
  • 23:24

Ik weet niet of dit al gezegd is in dit topic, maar op de achterkant zit ook al folie.
Grote kans dat die lelijke cijfers onderop de achterkant ook weg zijn als je die folie er ook af trekt ^^

@Paulo:

Dan koop je toch gewoon screen foil op ebay en plak je dat over de orginele folie heen? Heb ik ook gedaan.
(ik wil niet dat de orginele folie met het sony logo beschadigd)
Enneh.. ik zie in je profiel dat jij een s2 hebt.
Ik had ook een s2, en nu de Xperia Z. Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open. Hij is super strak, snel, en zo kan ik nog wel even door gaan. Echt een aanrader. Het boeit me niet wat de concurrenten van sony doen, ik ben altijd al sony man geweest en nu heb ik er weer 1.

Lekker de Sony TV besturen met m'n mobieltje.. dat vind ik de leukste feature(maar dat kan al een aardige poos)

Bewerkt (21 mei 2013 14:03)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 17 maart 2013
  • 01:06

@Daan. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zat te kwijlen toen de Z uitkwam. Zowel qua design als specs was dit mijn droomtoestel, en ik was ook op dit forum juichend. Maar ik heb gewoon heel veel moeite met die folie (wat dus later bleek). Ik zou altijd het gevoel hebben dat het scherm van de Z nog mooier zou zijn zonder de folie, en dus zou ik die folie eraf trekken, zeker weten. Maar dan verdwijnt ook het Sony-logo, wat ik (hoe gek het ook klinkt) een heel mooi onderdeel van het totale design vind. Een extra screen protector zou ik dus nooit overwegen.

Dat vind ik ook het mooie aan mijn good old S2. Na twee jaar intensief gebruik zit er, zonder folie, niet één krasje op. Ik ben er natuurlijk wel voorzichtig mee, maar ook weer niet overdreven voorzichtig. Het toestel is eigenlijk letterlijk nog als nieuw. Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom Sony voor die factory folie heeft besloten, waarop bovendien het logo is afgebeeld.

Maar wel mooi dat jij zegt dat er een wereld open gaat na de S2. Ik ben eigenlijk best tevreden over mijn S2, maar nu gaat mijn hart toch weer wat sneller kloppen. De HTC One, waar ik nu voor ga, heeft zelfs nog betere specs dan de Z. Dus ik ben heel benieuwd of ik hetzelfde ga ervaren als jij.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2013
  • 14:49

@Daan. Het is logisch dat er een wereld voor je open gaat aangezien je toestel 2 jaar oud is en je het wel toe ben aan een nieuwe, na 2 jaar zijn toestellen hardware/software matig zoveel verbeterd dat ik na 1 jaar al had van wow maar na 2 jaar helemaal verbaast was geweest

@Paulo. Hardware matig zijn de Sony xperia z en de htc one verschillen echt minimum je zal er weinig verschil in merken, verder heeft de sony wel meer ondersteuning voor netwerkbanden op 3G, ik had een one x en nu merk ik ook echt verschil met 3G/H en hspda + wat ik op mijn one x zelfs nooit gezien had.

Gelukkig is er zoveel keuze want als de xperia z er niet was had ik toch echt naar jaren htc geloof over gestapt naar de s4.

rajrob

rajrob

• Lid sinds 10 mei 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2013
  • 18:00

Carlos0_0;391253
de sony wel meer ondersteuning voor netwerkbanden op 3G, ik had een one x en nu merk ik ook echt verschil met 3G/H en hspda + wat ik op mijn one x zelfs nooit gezien had.

.

Ik heb precies het tegenovergestelde , met mijn oude HTC EVO 3d had ik beter bereik dan nu met mijn Xperia Z, met wi-fi en 3g , echt om te huilen dit.

Wat de achterzijde betreft , moet ieder voor zich weten of ze de folie er van afhalen , ik heb de tel in een case zitten en heb eigenlijk niks met de achterkant te maken. , maar het is idd wel betreurenswaardig dat ze deze beschermlaag zo gemaakt hebben. , had van Sony wel iets beter verwacht

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2013
  • 22:39

rajrob;391289
Ik heb precies het tegenovergestelde , met mijn oude HTC EVO 3d had ik beter bereik dan nu met mijn Xperia Z, met wi-fi en 3g , echt om te huilen dit.

Wat de achterzijde betreft , moet ieder voor zich weten of ze de folie er van afhalen , ik heb de tel in een case zitten en heb eigenlijk niks met de achterkant te maken. , maar het is idd wel betreurenswaardig dat ze deze beschermlaag zo gemaakt hebben. , had van Sony wel iets beter verwacht

Kan ook hardware matig bij jou zijn als je wifi en 3G niet goed is, verder vind ik achterkant juist mooi zo en hoesje mij niet gezien ik heb een mooie telefoon mogen mensen zien die ga ik niet in een hoesje verstoppen.

Bewerkt (21 mei 2013 14:04)
Apollo89

Apollo89

• Lid sinds 24 januari 2013
  • Berichten 159
  • Reputatie 40
  • 19 maart 2013
  • 17:54

Ongelooflijk dat er zo veel mensen klagen over de shatterproof sheet. Als Sony deze niet zou aanbrengen, dan zou er binnen de kortste keren wel geklaagd worden dat de voor/achterkant te snel breekt als je hem laat vallen…

Het feit dat het Sony-logo op deze shatterproof sheet staat wil toch wel zeggen dat het niet de bedoeling is dat je deze verwijdert. Deze zit trouwens ook behoorlijk stevig vastgelijmd. Als je je telefoon wil beschermen tegen krassen, dan plak je er toch gewoon een normale screenprotector bovenop, die je kan vervangen indien hij gekrast is. Mijn Xperia Z komt van de officiële Duitse Xperia Online Store en daar zaten gewoon twee screenprotectors (voor- en achterkant) mee in de verpakking, die ik er dan ook onmiddellijk heb opgeplakt.

Als je de shatterproof sheet verwijdert, dat moet je nadien niet komen klagen als je glas gebarsten is of als er krassen in zitten…

Bewerkt (21 mei 2013 14:06)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 19 maart 2013
  • 23:38

Apollo89;391982
OAls je de shatterproof sheet verwijdert, dat moet je nadien niet komen klagen als je glas gebarsten is of als er krassen in zitten…
Onzin. Juist de shatterproof sheet zorgt ervoor dat krassen veel sneller ontstaan, zie https://www.youtube.com/watch?v=4GzYnDnZDRg Dit is een video over de Xperia T, maar een soortgelijke folie is dus ook op de Z toegepast. Erger nog: bij de Z is zelfs het Sony-logo op de sheet afgedrukt, wat bij de T nog niet zo was.

In de video wordt de krasgevoelige sheet verwijderd, maar is het vervolgens bijna onmogelijk om vingerafdrukken weg te vegen. Ik weet niet of dit bij de Z ook zo is, maar zo'n sheet is blijkbaar standaard bij de laatste Sony-toestellen. Dit wordt echter niet gecommuniceerd.

Ik vind dit echt ongelofelijk en eigenlijk kopersbedrog. Ik verwacht van een toptoestel dat het oersterk glas heeft dat krassen, stof en drops kan weerstaan. Meestal is het trouwens een oleophobic layer (en dus geen sheet) die het glas beschermt.De hele Galaxy-lijn heeft dat, en (ik hoop) ook de HTC One. De enige toegevoegde waarde van de sheet op de Z is dat het glas blijkbaar niet overal heen kan versplinteren. Maar ja, als glas bij een val breekt heb je sowieso een probleem.

Ik ben benieuwd: hebben andere merken ook een shatterproof sheet? Ik kan hem op mijn oude S2 niet ontdekken (nog geen krasje te zien) en ik heb er ook niets over gelezen mbt de S4 en HTC One.

Bewerkt (21 mei 2013 14:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren