Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kameleon

kameleon

• Lid sinds 13 maart 2010
  • Berichten 110
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2013
  • 00:12

Is er ook een beschermfolie voor de achterzijde van de xperia Z zoals voor de display.
Ik heb nu de folie af fabriek er nog op zitten maar deze begint los te laten.
Ik vind zo'n hoesje er omheen niet zo geweldig.
Ik heb er nog geen kunnen vinden in de diverse webshops.
Zit te denken om een display folie aan te passen en die er op te doen.

Bewerkt (21 mei 2013 13:57)
rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2013
  • 10:58

ik heb zo'n krusell “bumper” er omheen zitten,
die zijn redelijk dun en alle knoppen en en klepjes zijn prima benaderbaar

bart9904

bart9904

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2013
  • 11:17

Er komen steeds meer accesoires voor de xperia z, folie voor de achterzijde hebben ze oa hier: Mobilize Screenprotector Front & Back Sony Xperia Z Duo Pack - PDAshop.nl

Daarnaast ook goedkope cases, zonder verzendkosten: xperia z - Free Shipping - DX

Zelf heb ik een ‘case mate barely there’ via ebay besteld, komt vandaag of morgen binnen.
NEW CASE-MATE BLACK BARELY THERE CASE COVER FOR SONY XPERIA Z - CM025825 | eBay

Ik probeer de ‘fabrieksfolie’ er zo lang mogelijk op te houden, deze schijnt een coating te bevatten waardoor vingerafdrukken makkelijker kunnen worden verwijdert.. Bovendien zit het ‘Sony’ logo waarschijnlijk op het folie, wanneer deze verwijdert wordt gaat dit logo ook mee. Daarnaast is dit een speciaal folie wat er mede voor zorgt dat het glas minder snel breekt (shatter proof).

kameleon

kameleon

• Lid sinds 13 maart 2010
  • Berichten 110
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2013
  • 22:32

@bart9904

Zo'n case vind ik toch maar niets. Ik heb me ingeschreven voor het duo pack bij pda shop.
Thx. voor de tip.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 12 maart 2013
  • 00:15

bart9904;389231
Bovendien zit het ‘Sony’ logo waarschijnlijk op het folie, wanneer deze verwijdert wordt gaat dit logo ook mee.
Ik heb dit ook gelezen, maar vind het heel raar. Zo'n folie is mooi om krasjes te voorkomen, maar het bladdert natuurlijk een keer af. Het is gek dat je dan ook het Sony-logo kwijt bent. Is het absoluut zeker dat het Sony-logo op de folie zit?

Bewerkt (21 mei 2013 13:58)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2013
  • 10:19

Paulo;389490
Ik heb dit ook gelezen, maar vind het heel raar. Zo'n folie is mooi om krasjes te voorkomen, maar het bladdert natuurlijk een keer af. Het is gek dat je dan ook het Sony-logo kwijt bent. Is het absoluut zeker dat het Sony-logo op de folie zit?

Er zitten 2 folies op je toestel de 1ste kan je met gemak eraf halen heb ik ook direct gedaan heb een hekel aan folies, hierdoor zijn de kleuren vaak minder mooi als folie vies begint de worden enzo.
Het blijkt op andere folie te zitten die veel strakker erom heen zit, verder heb ik nog geen enkele kras in erop zitten als je het afvraagt.

Sleutels doe ik ook nooit in me broekzak bij me telefoon altijd of in me jas/vest of in andere broekzak onder me portemonnee, in de broekzak waar me telefoon zit zit ook altijd alleen me telefoon meer niet.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 13 maart 2013
  • 00:55

Carlos0_0;389532
Het blijkt op andere folie te zitten die veel strakker erom heen zit, verder heb ik nog geen enkele kras in erop zitten als je het afvraagt.
Maar dit is toch gek, eigenlijk? Ik heb veel liever een toestel zonder folie, omdat dan inderdaad kleuren veel helderder zijn. Maar als je de fabrieksfolie op de Z verwijdert ben je ook het Sony-logo kwijt en wordt het vooraanzicht wel een hele saaie black box.

iDroid

iDroid

• Lid sinds 05 januari 2012
  • Berichten 175
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 01:52

Paulo;389790
Maar dit is toch gek, eigenlijk? Ik heb veel liever een toestel zonder folie, omdat dan inderdaad kleuren veel helderder zijn. Maar als je de fabrieksfolie op de Z verwijdert ben je ook het Sony-logo kwijt en wordt het vooraanzicht wel een hele saaie black box.

Eh dat Sony logo op de folie zit is slechts bij die pre-production toestellen, ofwel testtoestellen. Bij de toestellen die wij consumenten hebben zit de logo in het scherm. Hier op XDA heeft een gebruiker hem zelf verwijderd en bevestigd dat de logo er nog is: Sony Logo on screen protector… - Page 2 - xda-developers Wetenschap is zelf onderzoek doen en andermans geruchten teniet doen. To get the theory right, change the facts.

Trouwens waarom zou je die pre-applied folie eraf willen halen? Het dient ervoor als een soort shatterproof protection en nee zelf is het niet echt scratch resistant.

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)
bart9904

bart9904

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 15:20

iDroid;389796
Eh dat Sony logo op de folie zit is slechts bij die pre-production toestellen, ofwel testtoestellen. Bij de toestellen die wij consumenten hebben zit de logo in het scherm. Hier op XDA heeft een gebruiker hem zelf verwijderd en bevestigd dat de logo er nog is: Sony Logo on screen protector… - Page 2 - xda-developers Wetenschap is zelf onderzoek doen en andermans geruchten teniet doen. To get the theory right, change the facts.

Trouwens waarom zou je die pre-applied folie eraf willen halen? Het dient ervoor als een soort shatterproof protection en nee zelf is het niet echt scratch resistant.

Probeer het dan zelf zou ik zeggensommige bronnen zeggen dat het logo in het glas zit, anderen weer niet (misschien verschilt dit per serie):

Sonys answer. Removal of the anti shatter film. - Page 3 - xda-developers

Ik laat het ook mooi zitten, totdat er beschadigingen op de folie zichtbaar worden. Er zijn ervaringen dat het toestel mooier aanvoelt en uitziet zonder de folie. Voor mij biedt de folie echter ook een stuk zekerheid dat wanneer er een kras op zou komen het ook weer te verwijderen is.

ramon84

ramon84

• Lid sinds 21 augustus 2011
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 19:50

Ik heb zojuist het folie eraf gehaald. Trek idd de sony logo eraf.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren