Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

JcK_85

JcK_85

• Lid sinds 09 november 2012
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 13:01

Wegens de indrukwekkende specs, bouwkwaliteit en het feit dat het (zeer waarschijnlijk) de eerste in Nederland leverbare Full-HD smartphone gaat worden, vermoed ik dat het weleens een verkoopsuccesje voor Sony kan gaan worden.

Wat we tot nu toe weten over de beschikbaarheid:

• verwachte datum beschikbaar in Nederland variëert van week 8 tot week 11. (18 februari is de meest genoemde datum).
  • Pre-order mogelijkheden bij Belsimpel, Gsmwijzer / studentmobiel, Typhone, Phonehouse, Coolblue en Phoneshop. Bij gsmweb alleen beschikbaar i.c.m. abonnement
  • Prijs losse verkoop variëert van €629,- (adviesprijs) tot €640. edit: €625,- bij phoneshop.nl

Nu is het mijn mazzel dat ik 15 februari mag verlengen, dus ik zal deze post tegen die tijd nog een keer aanvullen met de prijzen bij de abonnementen

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 13 januari 2013
  • 02:07

Een geweldig toestel inderdaad. Het 5-inch scherm is natuurlijk uitmuntend, hoewel de zeer hoge resolutie van 1920 x 1080 pixels ten opzichte van de gangbare HD-displays nauwelijks nog waarneembaar is voor het menselijk oog. Ook de hardware is up to date. Niet spectaculair, maar gewoon goed en krachtig.

Wat dit toestel voor mij ook favoriet maakt is de waterdichtheid. Als er al een druppel regen op mijn huidige S2 komt vrees ik al voor vochtschade, bij wijze van spreken. Ook indrukwekkend zijn de foto- en videoverbeteringen via Exmor en HDR. De Sony-camera was altijd al heel goed, maar met de verbeterde technologieën verwacht ik er nog meer van. Sowieso zijn de camera's op de meeste smartphones nog beneden de maat, hoeveel megapixels ze ook hebben. Sony bewijst keer op keer, ook in de oudere modellen, dat het met de camerakwaliteit uitblinkt ten opzichte van de concurrentie.

Maar de absolute ‘winner’ is wat mij betreft het design. Ik houd van strakke telefoons zonder veel ronde vormen. Daarom was de S3 voor mij een teleurstelling. De Xperia Z maakt dit helemaal goed. Een bijna rechthoekige telefoon die alleen rondingen heeft op de plekken waar het moet. Het glas aan beide zijden is ook schitterend, evenals de prachtige, degelijke behuizing en (jawel) de zeer fraaie aan/uit-knop.

Mijn abbo loopt af in augustus. De Z zal dan een paar maanden op de Nederlandse markt zijn en is dan hopelijk met een abonnement betaalbaar. In de tussentijd zullen Samsung en andere merken hun nieuwe vlaggenschepen introduceren. Maar ze zullen wel met iets héél bijzonders moeten komen om mij van de schitterende Xperia Z af te brengen. Wat een toestel is dit zeg. Ik ben verliefd.

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 13 januari 2013
  • 02:10

Een geweldig toestel inderdaad. Het 5-inch scherm is natuurlijk uitmuntend, hoewel de zeer hoge resolutie van 1920 x 1080 pixels ten opzichte van de gangbare HD-displays nauwelijks nog waarneembaar is voor het menselijk oog. Ook de hardware is up to date. Niet spectaculair, maar gewoon goed en krachtig.

Wat dit toestel voor mij ook favoriet maakt is de waterdichtheid. Als er al een druppel regen op mijn huidige S2 komt vrees ik al voor vochtschade, bij wijze van spreken. Ook indrukwekkend zijn de foto- en videoverbeteringen via Exmor en HDR. De Sony-camera was altijd al heel goed, maar met de verbeterde technologieën verwacht ik er nog meer van. Sowieso zijn de camera's op de meeste smartphones nog beneden de maat, hoeveel megapixels ze ook hebben. Sony bewijst keer op keer, ook in de oudere modellen, dat het met de camerakwaliteit uitblinkt ten opzichte van de concurrentie.

Maar de absolute ‘winner’ is wat mij betreft het design. Ik houd van strakke telefoons zonder veel ronde vormen. Daarom was de S3 voor mij een teleurstelling. De Xperia Z maakt dit helemaal goed. Een bijna rechthoekige telefoon die alleen rondingen heeft op de plekken waar het moet. Het glas aan beide zijden is ook schitterend, evenals de prachtige, degelijke behuizing en (jawel) de zeer fraaie aan/uit-knop.

Mijn abbo loopt af in augustus. De Z zal dan een paar maanden op de Nederlandse markt zijn en is dan hopelijk met een abonnement betaalbaar. In de tussentijd zullen Samsung en andere merken hun nieuwe vlaggenschepen introduceren. Maar ze zullen wel met iets héél bijzonders moeten komen om mij van de schitterende Xperia Z af te brengen. Wat een toestel is dit zeg. Ik ben verliefd.

Joopsloop

Joopsloop

• Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 323
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 09:27

Ik ga ook voor de Z, mijn abonnement loopt in mei af, en mag 2 maanden van te voren een ander toestel uitkiezen bij verlenging :-)

JcK_85

JcK_85

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 10:31

Voor zover ik weet, bieden alle providers 3 maanden voor afloop al de mogelijkheid tot verlenging……

Joopsloop;373662
Ik ga ook voor de Z, mijn abonnement loopt in mei af, en mag 2 maanden van te voren een ander toestel uitkiezen bij verlenging :-)

Joopsloop

Joopsloop

• Berichten 323
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 10:48

3 maanden, dat zou mooi zijn. Halverwege mei loopt ie af. Dus halverwege februari een Z als ie er al is

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 14 januari 2013
  • 00:53

Weet iemand of de Z een notification LED heeft? Op internet zeggen sommigen dat het zo is, maar ik zie het niet bij de specificaties staan.

Hetzelfde geldt voor de FM radio. Wel of niet?

JcK_85

JcK_85

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 10:47

Notificatie LED: Boven het scherm.
FM-radio: Zit er echt in!

Ben het wel met je eens dat de specificaties op de Sony Website wel erg summier zijn!

Paulo;373947
Weet iemand of de Z een notification LED heeft? Op internet zeggen sommigen dat het zo is, maar ik zie het niet bij de specificaties staan.

Hetzelfde geldt voor de FM radio. Wel of niet?

Joopsloop

Joopsloop

• Berichten 323
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 15:07

Heb net gebeld met mijn provider, ik mag nu al een nieuwe uitzoeken. Ze hanteren 4 maanden.

Leon1

Leon1

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 15:57

Goedemiddag,

Heb je een prive bericht gestuurd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren