Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

suleeyy

suleeyy

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 15 november 2012
  • 20:12

Hoi, ik heb zojuist mijn Xperia S geroot. Vervolgens op Doomlord recovery te installeren moest ik een Doomlord kernel hebben. Ik heb een advanced stock kernel gedownload en geinstalleerd deze is ontworpen door Doomlord zelf.

Het probleem is nu wil mijn xperia s niet meer opstarten. Hij blijft vastlopen in de boot. En herhaalt dit meerdere malen.
Hoe zet ik dit weer terug? Ik heb ook al geprobeerd om fastboot mode aan te zetten maar dat is me niet gelukt.

link kernel: Advanced Stock Kernel with Recovery - xda-developers

kan iemand mij aub helpen?

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 15 november 2012
  • 23:07

suleeyy;358077
Hoi, ik heb zojuist mijn Xperia S geroot. Vervolgens op Doomlord recovery te installeren moest ik een Doomlord kernel hebben. Ik heb een advanced stock kernel gedownload en geinstalleerd deze is ontworpen door Doomlord zelf.

Het probleem is nu wil mijn xperia s niet meer opstarten. Hij blijft vastlopen in de boot. En herhaalt dit meerdere malen.
Hoe zet ik dit weer terug? Ik heb ook al geprobeerd om fastboot mode aan te zetten maar dat is me niet gelukt.

link kernel: Advanced Stock Kernel with Recovery - xda-developers

kan iemand mij aub helpen?

kun je in de recovery komen?

Bewerkt (24 april 2013 15:52)
suleeyy

suleeyy

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 11:26

raydekok;358138
kun je in de recovery komen?

Jawel. ik kom wel in de recovery..

Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 11:43

suleeyy;358225
Jawel. ik kom wel in de recovery..

Wipe je cache eens.

suleeyy

suleeyy

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 13:27

raydekok;358233
Wipe je cache eens.

in recovery heb ik keus uit: reboot options, install zip (sdcard), update from sdcard, factory reset, backup&restore, mounts&storage en advanced. Hier kies ik voor advanced. Dan krijg ik de volgende opties:
- Reboot recovery
- wipe dalvik cache
- wipe battery stats
- report error
- key test
- show log
- partition sd card
- fix permissions.

Ik heb wipe dalvik cache gedaan. Is dit juist?

Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 13:40

suleeyy;358279
in recovery heb ik keus uit: reboot options, install zip (sdcard), update from sdcard, factory reset, backup&restore, mounts&storage en advanced. Hier kies ik voor advanced. Dan krijg ik de volgende opties:
- Reboot recovery
- wipe dalvik cache
- wipe battery stats
- report error
- key test
- show log
- partition sd card
- fix permissions.

Ik heb wipe dalvik cache gedaan. Is dit juist?

Yep dit is juust.

Zou kunnen werken. Anders kun je een recovery flashen van een ander want die zijn ook prima.

suleeyy

suleeyy

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 13:47

raydekok;358286
Yep dit is juust.

Zou kunnen werken. Anders kun je een recovery flashen van een ander want die zijn ook prima.

Welke recovery raad je mij aan? Ik ben totaal een leek op het gebied van rooting en vooral bij xperia s.

btw na dalvik cache heb ik nog steeds hetzelfde probleem, hij blijft maar opnieuw starten tot aan de sony logo.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 13:54

Een wipe dalvic cache gaat het probleem niet oplossen, je moet een factory reset doen, deze gaat alle caches leegmaken. Ik zou je zelfs aanraden een factory reset te doen en dan een nieuwe ROM te flashen.

suleeyy

suleeyy

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 13:58

z0rk;358291
Een wipe dalvic cache gaat het probleem niet oplossen, je moet een factory reset doen, deze gaat alle caches leegmaken. Ik zou je zelfs aanraden een factory reset te doen en dan een nieuwe ROM te flashen.

factory reset heb ik al gedaan, daarna wipe dalvik cache.
om een nieuwe rom te installeren moet ik de xperia in fastboot mode krijgen toch?
ik zit nu op school dus dat gaat nu niet lukken. ik probeer vanavond wel even een nieuwe rom te flashen.

is het trouwens mogelijk dat ik een andere kernel installeer zonder eerst een andere rom te flashen?

*edit: doomlords kernel is voor GB en niet voor ICS.. Dus ik moet wel een andere kernel hebben..

Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 14:22

suleeyy;358293
factory reset heb ik al gedaan, daarna wipe dalvik cache.
om een nieuwe rom te installeren moet ik de xperia in fastboot mode krijgen toch?
ik zit nu op school dus dat gaat nu niet lukken. ik probeer vanavond wel even een nieuwe rom te flashen.

is het trouwens mogelijk dat ik een andere kernel installeer zonder eerst een andere rom te flashen?

*edit: doomlords kernel is voor GB en niet voor ICS.. Dus ik moet wel een andere kernel hebben..

Gewoon een andere kernel uit een ics topic pakken en dan je telefoon uitzetten. Dan volume up indrukken en dan de stekker erin. Blauw lampje gaat aan en voila fastboot.

Je kan ook een rooted ics flashen door flashmode te gebruiken. Dat is volume down. Let wel installeer adb en de juiste drivers.
Succes

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren