Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lalalaury

Lalalaury

• Lid sinds 23 augustus 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 10 december 2012
  • 15:26

Hallo,

Mijn telefoon is vorige week terug gekomen van reparatie omdat mijn geluid het niet meer deed in geen enkel opzicht. Dit gebeurde nadat ik mijn hoofdtelefoon uit mijn toestel trok.. Schijnbaar wordt dan het programma smart beheer ofzoiets geopend geen idee maar het is in ieder geval een rot programma. Deze blijft de hele tijd aangeven dat mijn hoofdtelefoon aangesloten is maar dit is niet het geval.

Waardoor ik helemaal geen geluid meer krijg bij een whats app of sms bericht. Ook hoor ik mensen niet aan de telefoon terwijl zij mij wel horen.

Ik heb hem vorige week opgehaald omdat hij terug was van reparatie. Heb hem op laten sturen omdat het bovenste probleem zich voor deed.

Heeft iemand anders hier ook last van? Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben zeer a technisch aangelegd op dit gebied.
Ben van plan om hem morgen weer terug te brengen naar de winkel. Dat ze hem maar weer opsturen. Wordt er echt helemaal wild van.

Iemand een oplossing?! Alsjeblieft!

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 10 december 2012
  • 21:20

Lalalaury;364887
Hallo,

Mijn telefoon is vorige week terug gekomen van reparatie omdat mijn geluid het niet meer deed in geen enkel opzicht. Dit gebeurde nadat ik mijn hoofdtelefoon uit mijn toestel trok.. Schijnbaar wordt dan het programma smart beheer ofzoiets geopend geen idee maar het is in ieder geval een rot programma. Deze blijft de hele tijd aangeven dat mijn hoofdtelefoon aangesloten is maar dit is niet het geval.

Waardoor ik helemaal geen geluid meer krijg bij een whats app of sms bericht. Ook hoor ik mensen niet aan de telefoon terwijl zij mij wel horen.

Ik heb hem vorige week opgehaald omdat hij terug was van reparatie. Heb hem op laten sturen omdat het bovenste probleem zich voor deed.

Heeft iemand anders hier ook last van? Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben zeer a technisch aangelegd op dit gebied.
Ben van plan om hem morgen weer terug te brengen naar de winkel. Dat ze hem maar weer opsturen. Wordt er echt helemaal wild van.

Ik heb last van precies hetzelfde, zie mijn bericht in het Xperia S forum. Ik heb mijn batterij leeg laten lopen maar m'n telefoon produceert nog steeds een zachte ruis, misschien van de reststroom. Ik hou m ff een uurtje uit en kijk dan wat ie doet. Als dat niet werkt zet ik m terug naar fabrieksinstellingen denk ik. Bij mij doet het geluid het trouwens wel via de koptelefoon , het is echt de speaker die dienst weigert.

Lalalaury

Lalalaury

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 00:01

Obiku;364975
Ik heb last van precies hetzelfde, zie mijn bericht in het Xperia S forum. Ik heb mijn batterij leeg laten lopen maar m'n telefoon produceert nog steeds een zachte ruis, misschien van de reststroom. Ik hou m ff een uurtje uit en kijk dan wat ie doet. Als dat niet werkt zet ik m terug naar fabrieksinstellingen denk ik. Bij mij doet het geluid het trouwens wel via de koptelefoon , het is echt de speaker die dienst weigert.

Ja dat was bij mij ook het geval ik kreeg ook alleen geluid met mijn hoofdtelefoon…
Nu een paar uur later doet hij het hopelijk weer gewoon kan in iedergeval weer iemand anders horen aan de lijn en muziek speelt hij ook weer af.. Maar het blijft vreemd

Thnx voor je reactie

———- Update van bericht ———-

Obiku;364975

Ja dat was bij mij ook het geval ik kreeg ook alleen geluid met mijn hoofdtelefoon…
Nu een paar uur later doet hij het hopelijk weer gewoon kan in iedergeval weer iemand anders horen aan de lijn en muziek speelt hij ook weer af.. Maar het blijft vreemd

Thnx voor je reactie

Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 00:18

Mijn idee om m'n telefoon uit te laten was niet een goed idee, m'n telefoon is nu zo dood als een pier en wil met geen mogelijkheid meer opladen, ook niet na een hard reset

Lalalaury

Lalalaury

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 13:09

Obiku;365021
Mijn idee om m'n telefoon uit te laten was niet een goed idee, m'n telefoon is nu zo dood als een pier en wil met geen mogelijkheid meer opladen, ook niet na een hard reset

Ik kan je de hand schudden heb nog steeds geen geluid…
Balen zeg… Weet wel dar ik nooit meer een sony hoef heb dit probleem al voor de 2e x

Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 13:51

Een vriend van mij wees mij erop dat het in mijn geval - gezien de symptonen - wel eens om vochtschade zou kunnen gaan, bv door gebruik van je telefoon tijdens een hevige regenbui.

johandetem

johandetem

• Lid sinds 08 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 11:22

Obiku
Een vriend van mij wees mij erop dat het in mijn geval - gezien de symptonen - wel eens om vochtschade zou kunnen gaan, bv door gebruik van je telefoon tijdens een hevige regenbui.

Beste,

Dit is niet een probleem met de XPERIA alleen, maar met een ganse reeks SONY gsm's!
Blijkbaar kan de luidspreker helemaal niet tegen het minste vocht. Een beetje vocht van een regenbui, badkamer, is voldoende om het ingebouwde luidsprekertje kapot te maken. Is dus geen software issue of andere hardware.
Heb nu de 6e recente sony (in de firma) die hetzelfde probleem heeft. Wanneer je ze ter herstelling binnenbrengt paaien ze je eerst met een software reset of update, maar dit haalt niets uit. Pas na de 2e of 3e zending vervangen ze de luidspreker (geen garantie), en dan werkt alles weer normaal… tot de eerste regenbui.
Ben 20 jaar ericsson gebruiker, maar stop er nu definitief mee want dit probleem wordt genegeerd en niet verholpen.

groetjes,

Johan

Anoet

Anoet

• Lid sinds 03 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 november 2013
  • 10:02

Ik heb ook een zelfde soort probleem met mijn Sony Xperia S. Ik was gewoon muziek aan het luisteren op de speaker en ineens viel de muziek uit. Als ik mijn oortjes inplug, heb ik gewoon geluid. Heb ook het service nummer gebeld en bij earphones gekeken. Ik had toen geen oortjes in, maar ik had geluid door mijn speaker. Ook kan ik gewoon bellen, hij gaat alleen niet op luidspreker. Misschien is het een domme gedachte, maar ik dacht, als mijn speaker geluid geeft zonder oortjes in bij de service instelling earphones dan kan hij toch niet kapot zijn. Ik heb ook de service instelling speakers geprobeerd, dan heb ik echter weer geen geluid, tenzij ik de oortjes inplug. Mijn zusje heeft dezelfde telefoon en precies het zelfde probleem. In de winkel zeiden ze dat ze niks konden vinden, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat de vrouw die haar hielp, mij hielp met mijn telefoon en niet eens wist hoe hij aan moest. Heeft iemand een idee wat ik met mijn telefoon kan doen?

robje2006

robje2006

• Lid sinds 16 april 2019
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 april 2019
  • 09:46

mijn sony ericson pro hield luidspreker er ook mee op nadat ik de hoofdtelefoon eruit trok  heb zelfs rechten gewist omdat ik hem wou resetten.nu werkt die op de helft dus nog maar zelfs de app store werkt niet meer en krijg steeds meldingen zoals site kan niet beveiligd worden waardoor je niet kan internetten soms

Bewerkt (16 april 2019 09:48)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 16 april 2019
  • 13:18

voor problemen dat de headphone altijd aanblijft zoek op te net naar "phone stuck in headphone mode android"

verder zijn er ook applicaties die die melding weg halen zodat je weer het geluid uit de speaker hoort.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.abhigyan.disableheadphone

of maak de headphone ingang schoon met alcohol.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren