Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2012
  • 08:07

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen bij het instellen van data verkeer in de volgende omstandigheden (mits ze mogelijk zijn natuurlijk). Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Maar wat ik het liefste zou willen is het volgende:

1. Ik zou hem zo in willen stellen dat hij alleen dataverkeer binnenhaalt via de simkaart als er geen Wifi verbinding is. Dus hij werkt via wifi tenzij er geen wifi is en dan schakelt hij automatisch over op 3G. Mijn (zakelijke) iPad lijkt zo ingesteld te zijn maar dat heb ik niet zelf gedaan en ik weet niet of dat mogelijk is met de Xperia P. Als het niet automatisch kan dan graag suggesties voor een handmatige wijziging die ik dan zelf steeds moet doen.
  2. Ik zou hem zo in willen stellen dat hij in het buitenland geen dataverkeer binnenhaalt maar wel een telefoonverbinding heeft. Alleen op momenten dat ik in het buitenland wel wil internetten of emailen moet ik handmatig iets omzetten waardoor hij wel dataverkeer heeft.
  3. Maar eigenlijk wil ik wat buitenland betreft naar de instellingen van mijn oude telefoon. Daar stond dataroaming gewoon aan maar ik wist zeker dat als ik de internetbutton niet aanraakte en de email niet handmatig binnenhaalde dat er dan ook geen dataverkeer was. En dat is een beetje het probleem met dit toestel. Ik weet niet zeker of hij ongemerkt nog van alles aan het doen is. Ik heb email op handmatig staan normaal gesproken. Maar ik heb nu ook een Facebook app. Die kwam in eerste instantie met allerlei mededelingen waardoor ik zeker wist dat hij wel data aan het binnen halen was. Ik heb nu voor zover ik weet alles uitgezet maar als iemand mij kan vertellen hoe ik de telefoon zo kan instellen dat hij echt niet ongemerkt vanalles aan het doen is dan zou ik dat heel graag weten. Tips en trucs en deze zijn dus welkom.
Alvast bedankt voor de hulp!

Bewerkt (24 april 2013 15:16)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 21 juli 2012
  • 23:36

1) is standaard gedrag. Zet gewoon de wifi aan en laat die aanstaan; als je buiten bereik van de wifi bent schakelt'ie automatisch over op 3G (en vice versa)
2) De mogelijheid om (data-) roaming uitzetten zit standaard in Android, even zoeken in de menu's.
3) Dat kan alleen als je gebruik maakt van 3rd party software als bijvoorbeeld Droidwall (root nodig!). Iedere app bepaalt zelf wat'ie wel en niet in de background doet maar je kan wel apps individueel van 3G en/of wifi blokken via droidwall.

NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2012
  • 08:02

Hallo Marvin,
Dank je wel!! De 1e die dacht ik gisteren inderdaad ook te merken.

Wat nummer 3 betreft. Wat betekent “root nodig”?
Ik heb maar het idee dat de telefoon van alles aan het doen is. Als ik hem ‘s nachts aan laat staan dan is de accu ’s morgens helemaal leeg. Die moet ik dan eerst 10 minuten opladen voordat ik de telefoon uberhaupt kan aanzetten.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 22 juli 2012
  • 12:32

De term “root” is keurig onderstreept (doet de forum software vanzelf). Als je daar op klikt zie je een prachtig verhaal in de wiki over “root” en “rooten”.

Je kan 's nachts de verbindingen uit laten zetten, dat scheelt een hoop (maar dan nog, een smartphone is niet zuinig met energie - je doet er het best aan om het ding iedere nacht aan de lader te zetten). Sommige kunnen dat van zichzelf (misschien de Sony ook, dat weet ik niet), anders installeer je iets als “timeriffic” uit de market.

Bewerkt (24 april 2013 15:17)
NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2012
  • 15:25

Oh, nu begrijp ik wat die streepjes betekenen :shy:

Maar de accu van deze is wel erg karig. Ik heb altijd smartphones gehad. Ik ben erg blij met de XPeria P. Echt een geweldig toestel maar die accu is absurd. Vanmorgen was hij rond 8.30 opgeladen tot 100%. Ik heb af een toe FB gechecked en mijn mail gechecked. Verder niks en om 13.30 heb ik maar weer aan de lader gelegd omdat hij nog maar 30% vol zat. Ik wil hem nu vanavond tot 100% laden en dan morgenvroeg kijken hoe het er mee staat en bekijken wat het toestel zelf aangeeft waar hij die energie aan verbruikt heeft.

Bewerkt (24 april 2013 15:17)
HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2012
  • 00:48

Dat is idd erg veel verbruik, je moet eens een app installeren zoals ‘BetterBatteryStats’ die je telefoon in de gaten houd, die geeft aan wat er zoal op de achtergrond allemaal draait waardoor het verbruik zo enorm hoog is.

Bewerkt (24 april 2013 15:19)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren