Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Kathymamadóttir

Kathymamadóttir

• Lid sinds 11 mei 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 19 december 2016
  • 14:45

Hoi,

Ik heb sinds een week een nieuwe telefoon, een Xperia XZ. Daar heb ik een SD card van 64 GB ingedaan.  Op deze SD card stonden al veel foto's en video's.

Sinds ik dit toestel heb, heb ik de camera zodanig ingesteld dat alle foto's en films op de SD card worden opgeslagen.

Nou wilde ik de bestanden die ik afgelopen week heb gemaakt, even op de laptop bekijken, dus heb ik de telefoon met een USB kabeltje aan de laptop gekoppeld.

Nu zie ik alle foto's en video's die ik met mijn vorige telefoon heb gemaakt, maar de foto's en films die ik met dit nieuwe toestel heb gemaakt, zijn onvindbaar. 

Ik kan ze dus wel op mijn telefoon bekijken, maar wanneer ik dan op de laptop kijk via mijn pc, dan mijn Xperia,  vervolgens SD card, zie ik ze nergens terug. Wanneer ik de USB kabel inplug, selecteer ik op mijn telefoon de optie 'bestanden overzetten" en vervolgens zie ik alle mapjes tevoorschijn komen op het beeldscherm van mijn laptop, behalve dus de foto's en filmpjes die ik met deze nieuwe telefoon heb gemaakt èn op de SD card heb opgeslagen..

De SD card wordt wel herkend en er staan dus bestanden op, maar waar? Niet in de map DCIM, niet in de map Android of Pictures, enz. enz.. 

Kan het zijn dat ik een instelling moet veranderen? Nou heb ik al enkele jaren Android telefoons en ik kan me herinneren dat ik ooit eens eerder dit zelfde probleem heb gehad. Weet alleen niet meer HOE ik dit toentertijd heb opgelost..

Alvast bedankt.

Bewerkt (19 december 2016 14:49)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2388
  • Reputatie 20
  • 19 december 2016
  • 22:04

Kopieer de COMPLETE inhoud van je sdkaart en telefoon naar je pc.

Zoek daarna op jpg.

Kijk of je de mapjes dán tegenkomt.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 december 2016
  • 00:25

Of haal de micro SD kaart uit je telefoon en stop hem in de pc (als je die mogelijkheid hebt)  en check of je de foto's nu wel kunt vinden

Kathymamadóttir

Kathymamadóttir

• Lid sinds 11 mei 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 december 2016
  • 09:30

Bedankt, ik ga beide proberen….

Kathymamadóttir

Kathymamadóttir

• Lid sinds 11 mei 2016
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 december 2016
  • 11:45

Ik heb de SD card in een card reader gedaan en blijkbaar staan alle bestanden die ik onlangs heb gemaakt, in een mapje met de naam ´101ANDRO´. Datzelfde mapje heb ik geopend toen de sd card in de telefoon zat, maar toen zag ik de bestanden niet.

Vreemd..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren