Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

jon

jon

• Lid sinds 28 augustus 2010
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 11 november 2010
  • 22:34

Als ik mijn X10 opnieuw opstart, dan heb ik na een paar minuten al een hele lijst apps in mijn appkiller staan die zouden draaien. hoe kan dit? ik heb ze zelf niet opgestart.

Bewerkt (11 november 2010 22:34)
lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 11 november 2010
  • 22:38

Heel veel apps starten automatisch bij het opstarten van je X10.
bijvoorbeeld omdat ze op de achtergrond informatie verzamelen (denk aan latitude in maps, of twitter. Maar eigenlijk alles wat een internet connectie heeft).
Je hoeft niet druk te maken dat je telefoon er langzaam van wordt of dat het slecht is voor je telefoon.
Android is ervoor gemaakt om dit soort dingen op de achtergrond te draaien.

En er zijn veel mensen hier (waaronder ik) die niet geloven in de werking van app killers.
Meestal hebben ze meer negatieve dan positive gevolgen.

Bewerkt (11 november 2010 22:38)
Casparovic

Casparovic

• Lid sinds 13 mei 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 12 november 2010
  • 00:31

lordfreak;58160
Heel veel apps starten automatisch bij het opstarten van je X10.
bijvoorbeeld omdat ze op de achtergrond informatie verzamelen (denk aan latitude in maps, of twitter. Maar eigenlijk alles wat een internet connectie heeft).
Je hoeft niet druk te maken dat je telefoon er langzaam van wordt of dat het slecht is voor je telefoon.
Android is ervoor gemaakt om dit soort dingen op de achtergrond te draaien.

En er zijn veel mensen hier (waaronder ik) die niet geloven in de werking van app killers.
Meestal hebben ze meer negatieve dan positive gevolgen.

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat Android ervoor gemaakt is om die draaiende programma's te beheren zonder taskkiller.. namelijk de tijd dat ik er geen had werd mn telefoon wel degelijk traag en laggy.
Sent from my X10i using Tapatalk

Bewerkt (12 november 2010 00:31)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 12 november 2010
  • 07:24

Het is voor een ieder aan zichzelf om te bepalen of een taskkiller wel of geen functie heeft op zijn haar toestel.
Dat gedoe of een taskkiller nou wel of niet nodig is, is al her en der in verschillende topics aan bod geweest en het aantal voorstanders en tegenstanders zal toch wel gelijk blijven.
Dus gebruik er een als je dat wil, en gebruik er geen een als je dat niet wil…/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Even terugkomend op de TS zijn vraag/probleem.

Het blijkt dat toch veel applicaties welke je download/op je toestel zet toch zo zijn gemaakt dat ze zichzelf opstarten wanneer je je toestel reboot of gewoon van de uit stand aanzet.
Van sommige applicaties kan ik wel begrijpen dat ze met het toestel mee opstarten…echter van sommige applicaties begrijp ik dat niet.
Zo heb je bv de app “PowerAMP” Op zich een uitstekende app, maar na installatie op je toestel zal die app elke reboot opgestart worden.
Nou…wanneer je 24/7 muziek luisterd kan ik me voorstellen dat je dit handig vindt. Maar aangezien ik niet zo vaak aan de mp3's hang wil ik gewoon zelf bepalen wanneer die app opstart en wanneer niet.
Hetzelfde geldt bv voor Titanium Backup. In TB zit een optie voor automatische backups op gezette tijden, en daarvoor moet TB een services laten draaien welke die tijden in de gaten kan houden. En dit wordt met het booten van je toestel al opgestart.
Nou gebruik ik die auto-backup functie niet…ik maak ze altijd handmatig dus die service hoef ik ook niet aktief bij elke reboot.
Nou…en zo zijn er nog wat meer apps waarvan ik niet wil dat ze direkt al starten, maar gewoon starten op het moment dat ik ze aanklik.

Om dit alles te realiseren gebruik ik de app Startup Manager :: Startup Manager(Trial Version) - Android app on AppBrain
Deze app laat mij kiezen welke apps ik automatisch wil laten starten en welke apps niet.

Soms dan wordt een app niet tijdens de boot gestart vanwege de startup manager…maar blijkbaar even later toch door “iets” aangeroepen (als voorbeeld weer die PowerAMP die blijkbaar ook aangeroepen wordt als ik in de videoplayer een video bekijk).
In dat geval biedt de taskkiller dan weer uitkomst/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Want hoe dan ook. Ik bepaal zelf wat er wel en wat er niet draait op m'n toestel :p (uitgezonderd de androidfiles die gewoon nodig zijn ey…)

p.s.: Ik doe voor smartphone begrippen altijd vrij lang met een acculading op m'n toestel.
Ik weet zeker dat mijn applicatie-beleid hier wel degelijk invloed op heeft.

Bewerkt (12 november 2010 07:24)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren