Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 13:53

Gisteravond kreeg ik op mijn pc de melding dat er een nieuwe versie was van PC Companion. Dit programma zorgt ervoor dat nieuwe beschikbare updates voor mijn Xperia X10 op mijn telefoon worden gezet, zoals jullie waarschijnlijk ook gebruiken.

Na het installeren van de nieuwe versie van PC Companion gaf het programma aan dat er óók een nieuwe update voor mijn X10 beschikbaar was. Ik heb reeds een paar dagen geleden geüpdatet van R1FA014 naar R1FA016, het is me dan ook niet bekend wat voor update ik gisteravond precies heb geïnstalleerd.

Na het doorlopen van de stappen blijkt echter dat de update voor mijn X10 de hele telefoon heeft ‘gewipet’. De telefoon is volledig teruggezet naar de originele fabrieksinstellingen. Al mijn geinstalleerde programma's zijn pleite en al mijn persoonlijke instellingen idem dito.

Super irritant en niet de bedoeling lijkt mij. Ik heb een mail met gelijke strekking naar SE gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

Heeft één van jullie deze update ook al doorgevoerd en zo ja, met welk resultaat?

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
Perrywinkle

Perrywinkle

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 13:58

Ik ben ook erg benieuwd welke update jij hebt gehad! Ik zit al een paar dagen te kijken of ik de update van R1FA016 naar R1FB001 kan krijgen, tot nu toe zonder succes. Zou je eens in je X10 kunnen kijken of je deze hebt ontvangen?

Verder heb ik nog niemand gehoord over telefoons die gewiped waren na een update. Natuurlijk wel erg vervelend voor je! Misschien een idee om contacten te synchroniseren met gmail? Ben je die iig niet kwijt bij een update :-)

Edit: zojuist nog even geprobeerd m'n X10 te updaten via PC Companion en SEUS maar met beiden geen succes. Vorige week had ik m'n PC Companion geupdate en heb daarna de X10 geupdate van .14 naar .16 maar deze is nooit gewiped…

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 14:26

Niet duidelijk gezegd, maar het buildnr is gisteravond dus niet gewijzigd, is op R1FA016 blijven staan. De R1FB001 ken ik nog niet, is het bekend dat dat de nieuwe build wordt? Bij mijn update van R1FA014 naar R1FA016 is m'n X10 ook niet gewipet inderdaad, daarom ben ik ook zo verbaasd dat dat gisteravond wel gebeurd is.

Contacten zijn uiteraard gesynchroniseerd met Google, evenals Calendar. Gaat meer om al m'n progs die ik opnieuw moet installeren alsmede al die kleine f*kinstellingen zoals welk kleur ledje er brandt bij een nieuwe sms, je Twitter account, etc etc…

Als de update nou FroYo was, zul je mij niet horen klagen, maar als dit gebeurt bij elk klein mini updateje, ga ik mooi niet meer updaten… ;-) Afijn, laten we even kijken of er meer mensen last van hebben gehad…

Edit: wat is SEUS eigenlijk? Ken ik niet… Te lui om te google'en… ;-)

Kobe

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 14:49

SEUS staat voor Sony Ericsson Update Service/Software en is dus echt software van Sony Ericsson om je phone te updaten (gelijk welke SE telefoon je wil updaten).
De buildnr R1FB001 is sinds eergisteren buiten gebracht in Zweden (daar zijn er al enkele die deze hebben).

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 15:14

Thanx. PC Companion is echter ook van SE, dus ik vraag me af wat ze verschillend doen. Ga er eens naar kijken 1 dezer dagen. @Kobe Misschien is het leuk om een “what's new in F1FB001” post te maken onder het X10 forum, mits er interessante dingen bijzitten natuurlijk…

Kobe

Kobe

• Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 16:45

Perrywinkle was me al voor Elmeraculous http://www.androidworld.nl/forum/sony-ericsson-xperia-x10/4361-minor-update-x10-via-seus.html/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Perrywinkle

Perrywinkle

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 16:57

Geen dank jongens. Ik zal die post nog ff updaten. Naar nu blijkt is het niet héél bijzonder maar laten we die discussie houden waar die begonnen is :-) Ik moet zeggen dat ik die Update Service ook pas een paar dagen ken maar Sony Ericsson schijnt eerst updates via de Update Service te releasen en daarna pas via PC Companion…

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 17:14

@kobe Vreemd, de tekst van je link is goed, alleen de link waar ‘ie naar verwijst niet, geeft een error. Gaan we even naar kijken… Maar heb het bericht gevonden. Perrywinkle heeft gelijkt, laten we het gescheiden houden. Zijn post over de F1FB001, deze post over het al dan niet wipen van je telefoon na een update. Zelfs de gebruikers zijn al aan het mod’en, I love it! Scheelt ons weer werk.. ;-)

Kobe

Kobe

• Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 12:15

@Elmeraculous, ik heb de link aangepast zodat niet iedereen op die Page not found terecht komtLOL

Gebruikers aan het mod'en? bedoel je daarmee die gebruikers die hun phone debranden om updates door te krijgen?

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 00:35

Kobe;20666
@Elmeraculous, ik heb de link aangepast zodat niet iedereen op die Page not found terecht komt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> LOL

Gebruikers aan het mod'en? bedoel je daarmee die gebruikers die hun phone debranden om updates door te krijgen?
Nope, ik doelde op het feit dat Perrywinkle dit voorstelde “maar laten we die discussie houden waar die begonnen is” ;-)

ps. hebben jullie het al gehoord? root komt eraan! ;-) Brekend: Root op X10 lijkt dichtbij! | Androidworld

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren