Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2010
  • 23:57

Er wordt al even naar gerefereerd in deze post, maar er bestaat nog geen topic op het AW forum over root op de X10. Bij deze dan.

Aangezien SE pas eind van het jaar (na september) z'n update naar 2.1 voor elkaar heeft, zijn we genoodzaakt tot zolang te wachten. Rete irritant. Daarom is bij mij de wens groot dat iemand het voor elkaar krijgt om root access te verkrijgen op de X10.

Op XDA wordt er uiteraard al over gebabbeld, maar vooralsnog geen succes. Hoe zit dat bij jullie? Snakken jullie naar root op de X10 zodat je er ‘custom roms’ (met 2.1!!) erop kunt zetten of geloven jullie het allemaal wel?

Ik zal in het vervolg van deze post wat meer informatie plaatsen zodra er nieuws is. Lees ondertussen de volgende posts op het XDA Dev forum:

Let the root begin! Root Bounty currently 890$ - xda-developers

Xperia X10 Rooting and Custom ROM Development - xda-developers

Heb jij nieuws over de status van root-access op de Xperia X10? Laat je horen!

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
Perrywinkle

Perrywinkle

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2010
  • 00:38

Persoonlijk geloof ik het wel. Ik heb Android eigenlijk nooit genomen om custom ROMs te gaan gebruiken, eerder omdat het een open OS is en ik niet wilde vastzitten aan wat bijvoorbeeld een Apple me zou opleggen. Misschien een beetje scheef dat ik dan juist wacht op de updates die via SE komen maar ik heb ondertussen genoeg apps en speeltjes om mee te spelen. Mocht het ze bij XDA lukken en het is gemakkelijk te doen (zó technisch ben ik nou ook weer niet namelijk) dan wil ik er misschien wel aan :-). Ben hierin dus meer een volger dan een onderzoeker…

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2010
  • 08:21

We zitten nu inderdaad vast aan wat SE ons oplegt, eigenlijk vergelijkbaar aan de iPhone dus. Mooie analogie.. ;-) Eén van de grondbeginselen van Android - namelijk dat het open source is - wordt zonder root een beetje teniet gedaan. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Kobe

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2010
  • 10:16

Ik heb al enkele personen gezien op het WWW die hun X10 open hebben gedaan en zo kunnen ze misschien toch net iets meer informatie verkrijgen dan gewoon via de computer en zal dus rooten net iets “makkelijker” worden voor degene die er echt mee bezig zijn.
Moest ik weten hoe aan zoiets kan begonnen worden (proberen root-access te verkrijgen) dan zou ik me er misschien ook wel meer in verdiepen en al eens iets meer proberen maar het blijft nu dus gewoon bij de SE software en op men magic wat prutsen met Custom roms.

Merkes

Merkes

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2010
  • 18:02

ROOT op de X10 zou zeker chill zijn, of ja Custom ROM's (met 2.1/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />) Custom ROM makers voorzien ROM's af en toe van echt goede features. Helaas kwam de volgende bericht op Twitter voorbij:

@PaulOBrien - So the X10 has no obvious recovery partition, seemingly no user accessible bootloader and is laid out like no other Android device. Ouch.

Ik denk dat we nog wel even moeten wachten voor het zover is.

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 13:48

Gadverdarrie, dat klinkt niet best… Dank voor je bijdrage. We gaan het zien.

Elmeraculous

Elmeraculous

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 21:57

Root komt eraan. Check: Brekend: Root op X10 lijkt dichtbij! | Androidworld

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren