Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

VjT

VjT

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 12 april 2010
  • 08:03

Ik krijg in mijn statusbalk geen emailmelding te zien als het mailprogramma nieuwe emails heeft binnengehaald.

In de instellingen staat dat dit wel moet gebeuren.
Doe ik nu wat verkeerd?

Is er trouwens een beter emailprogramma voor Android te krijgen dan de inbuild want deze is wel erg eenvoudig wat betreft voorkeursinstellingen. Ik zoek iets a la Profimail voor Symbian

Gr,Vincent

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 12 april 2010
  • 08:40

Ja inderdaad,Profimail was echt super,was er ook voor WM 6.
Maar ik heb nog niks vergelijkbaars kunnen vinden.

Ik hou dit topic in de gaten.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 12 april 2010
  • 12:11

En eens rebooten heeft ook niet geholpen ?

VjT

VjT

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 12 april 2010
  • 20:32

Nee al geprobeerd. Maar nu een dag later en 30 emails zonder notificatie ineens wel een notificatie linksbovenin. Raar. BUG??

Iliass-Blauw

Iliass-Blauw

• Lid sinds 08 mei 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2010
  • 21:06

je moet instellen dat je je mailbox wil refreshen elk uur of half uur, want anders dan doet ie dat pas als je er zelf op klikt

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 8 mei 2010
  • 21:10

Iliass-Blauw;20075
je moet instellen dat je je mailbox wil refreshen elk uur of half uur, want anders dan doet ie dat pas als je er zelf op klikt
Denk niet dat dit direct een oplossing is. Zelfs wanneer je manueel mail ophaalt krijg je een notificatie .

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2010
  • 23:27

Heb je het over mail via pop3 of gmail. Als die laatste wel werkt kun je de “normale” email doorsluizen naar gmail. Dit moet je dan instellen in gmail op de computer. In gmail verschijnen ze dan in een eigen map.

Groeten…

ReneDroid

ReneDroid

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 08:41

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 accounts ingesteld: 1 gmail account met IMAP (dus NIET in de gmail app, maar in de standaard email client) en een email account (POP3) van mijn eigen domein naam. Bij beide heb ik ingesteld dat iedere 5 minuten de mail gecheckt moet worden. Het volgende gebeurt:
- soms krijg ik helemaal geen notificatie als er nieuwe email is
- soms krijg ik pas heel laat een notificatie
- soms krijg ik een notificatie, direct nadat ik mijn toestel ontgrendel

Het patroon van “soms” heb ik nog niet ontdekt maar deze manier van mail ophalen lijkt niet te werken. Handmatig verversen is allemaal geen probleem, dus de mailinstellingen zelf lijken in orde. Gmail met IMAP in the gmail client zelf werkt overigens wel goed, alleen kost dat veel meer accu, vandaar dat ik liever, bijv. eens per uur synchroniseer. Ik kan er, behalve in dit forum op internet verder niet veel over vinden dus vraag me af of ik nu iets verkeerd doe of niet.

Grtz
Rene

postbus31

postbus31

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 10:05

VjT
Is er trouwens een beter emailprogramma voor Android te krijgen dan de inbuild want deze is wel erg eenvoudig wat betreft voorkeursinstellingen.

Gr,Vincent

Ik van al tijden over op K-9. Super gratis mailapp. Notificaties in de statusbalk met een unreadcounter en kort de header van de nieuwe mailtjes.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ReneDroid

ReneDroid

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 12:06

VjT;17392
Ik krijg in mijn statusbalk geen emailmelding te zien als het mailprogramma nieuwe emails heeft binnengehaald.

In de instellingen staat dat dit wel moet gebeuren.
Doe ik nu wat verkeerd?

Gr,Vincent

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 accounts ingesteld: 1 gmail account met IMAP (dus NIET in de gmail app, maar in de standaard email client) en een email account (POP3) van mijn eigen domein naam. Bij beide heb ik ingesteld dat iedere 5 minuten de mail gecheckt moet worden. Het volgende gebeurt:
- soms krijg ik helemaal geen notificatie als er nieuwe email is
- soms krijg ik pas heel laat een notificatie
- soms krijg ik een notificatie, direct nadat ik mijn toestel ontgrendel

Het patroon van “soms” heb ik nog niet ontdekt maar deze manier van mail ophalen lijkt niet te werken. Handmatig verversen is allemaal geen probleem, dus de mailinstellingen zelf lijken in orde. Gmail met IMAP in the gmail client zelf werkt overigens wel goed, alleen kost dat veel meer accu, vandaar dat ik liever, bijv. eens per uur synchroniseer. Ik kan er, behalve in dit forum op internet verder niet veel over vinden dus vraag me af of ik nu iets verkeerd doe of niet.

Hoop dat iemand hier iets over weet. Ik heb met SE gebeld maar die support desk lijkt niet veel info to hebben over mogelijke bekende problemen cq lijkt ook niet erg geinteresseerd te zijn om gebruikerservaringen ueberhaupt te onderzoeken.

Grtz!
Rene

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren