Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

PopeDoc

PopeDoc

• Lid sinds 25 april 2011
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 22:22

Hallo mensen,

Ik heb een giga probleem met mijn xperia x10.

Ik weet niet wat die vandaag gedaan heeft in mijn broekzak maar toen ik weer wou smsen is het chinees toetsenbord ineens ingesteld geraakt en weet langs geen kanten hoe ik het standaard toetsenbord weer kan instellen.

Alles al doorzocht en opgestart en dergelijk maar ik vind het echt niet.

Weet iemand hoe ik het weer in orde kan krijgen want ik vind dat toetsenbord echt onhandig qua lay out en dat terwijl ik al een jaar moeite heb met die gsm qua toetsenbord.

Alvast heeeeel erg bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
kwarkje

kwarkje

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 274
  • Reputatie 10
  • 24 juni 2012
  • 11:44

Dit al geprobeerd?

- instellingen
- taal en toetsenbord
- onderaan zie je daar de toetsenborden staan die je gebruikt. Chinees afvinken en standaard-invoer aanvinken? Kan dat?

Sukses!

kwarkje

PS ik kan je het SlideIt-toetsenbord aanbevelen, ik heb daar veel plezier van..

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 24 juni 2012
  • 12:15

Ik denk dat z'n grootste probleem er nu in ligt dat op je telefoon navigeren naar een instelling in het Chinees vrijwel ondoenlijk is voor wie het Chinees niet machtig is:p.Overigens is het misschien een idee om:
1 er een zelfde toestel naast te houden om de handelingen op beide toestellen hetzelfde uit te voeren, of
2 naar een dichtbij zittend Chinees restaurant te gaan voor hulp bij de instructies, er is vast wl iemand die zowel Chinees als Nederlands of Engels leest/spreekt.

Bewerkt (24 april 2013 15:05)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

kwarkje

kwarkje

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 274
  • Reputatie 10
  • 27 juni 2012
  • 09:01

Volgens mij klaagtie alleen over zn toetsenbord, niet over de rest van de instellingen, dus niet dat alles ineens in het chinees verschijnt… Maar áls dat zo is, dan ben ik het eens met je voorstellen ter oplossing…

Groet!

kwarkje

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
Izzy_24

Izzy_24

• Lid sinds 11 augustus 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 20:44

kwarkje;315572
Volgens mij klaagtie alleen over zn toetsenbord, niet over de rest van de instellingen, dus niet dat alles ineens in het chinees verschijnt… Maar áls dat zo is, dan ben ik het eens met je voorstellen ter oplossing…

Groet!

kwarkje
Ik heb net hetzelfde probleem ondervonden vandaag. Maar jammer genoeg kan ik blijkbaar het japanse en chinese toetsenbord niet uitvinken?
Het is verschrikkelijk irritant om daarmee te moeten werken, de handleiding maakte mij ook al niet veel wijzer jammer genoeg. De rest van de instellingen van de telefoon zijn nog steeds in het nederlands. Enkel het toetsenbord is gewijzigd.

Bewerkt (24 april 2013 15:24)
katje

katje

• Lid sinds 16 augustus 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2012
  • 00:15

Ook ik heb dit probleem en ben erg benieuwd naar een oplossing.
Ik wil mijn oude toetsenbord terug, :-(
Snap ook niet hoe het zo ineens kon veranderen…en inderdaad…
Een chinees, japans en internationaal toetsenbord in de instellingen terug te vinden, maar geen mogelijkheden tot aan - of uitvinken.
Heel vreemd…

Bewerkt (24 april 2013 15:25)
xxmiiees

xxmiiees

• Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2012
  • 23:24

heeee !

ik heb net het zelfde probleem gehad en thankgod heb k t kunnen fixxen,
je moet dus waar je normaal je berichtje in typt, ingedrukt blijven houden totdat er invoermethode komt te staan,
en dan kiezen welk toetsenbord je wilt, waarschijnlijk het algemene Xperia toetsenbord, maar je kan ook kiezen voor Japans of Chinees.

Laaaaaaaaaatuuurss! xxx

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Ha14

Ha14

• Lid sinds 26 mei 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2013
  • 15:37

Klopt! Houdt het schermpje ingedrukt met de vinger waar je normaal letters typt.
Vink daarna “invoermethode aan”.
Er verschijnt een scherm met 3 mogelijkheden.

chinees keyboard
japans toetsenbord
Standaard invoer.

markeer standaard invoer en je bericht kun je weer normaal typen.

Bewerkt (21 mei 2013 13:56)
apk

apk

• Lid sinds 23 oktober 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2013
  • 14:51

Ha 14

Geweldig bedankt voor de oplossing van ons megaprobleem!!!!!!! Sony helpdesk wist (zich) geen raad.

apk

312t5

312t5

• Lid sinds 10 juli 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2014
  • 21:18

Geldt in ieder geval voor Experia Z!
Ah… ik had de avond voor mijn verandering een Huawei in mijn handen, en zei voor de grap: nu kunnen de chinezen ook met ons meekijken. Dag later heb ik een chinees toetsenbord. Had eerder die dag ook wat instellingen naar fabrieks teruggezet, kan ook toetsen bord bij geweest zijn.

Hoe dan ook, de truc werkt: Instellingen/taal&invoer/chinees afvinken en je hebt je vertrouwde internationale toetsenbordje weer terug! Dank!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren