Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

olafski

olafski

• Lid sinds 02 juli 2010
  • Berichten 408
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 13:46

Vroeger stonden hier mooie stap voor stap handleidingen om je X10 te rooten en custom roms te laden. Nu is de bootloader unlocked en is er zelfs een Cyanogen rom zover ik weet. Ik heb inmiddels een simlock vrije telefoon(ooit via build.prop gedaan) en een stock SE x10 versie. Niet eens geroot :-D
Ik heb dus
- Android 2.3.3
- smallband 2.1.71
- kernel 2.6.29-00054-g5f01537
- build 30.0.1.g.0.75

Hoe kan ik nu rooten, de bootloader unlocken en bijvoorbeeld de Cyanogen rom laden? Op XDA is het zoals vaak een wirwar van topics en pagina's lange topics. Dus als iemand weer eens een mooie stap voor stap proceduretje kan geven? Dan zou dat heel mooi zijn. Als ik er over heen kijk of lui overkom: sorry !

Bewerkt (27 oktober 2011 13:46)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 27 oktober 2011
  • 13:50

Hoi olafski,

ik las net jouw handtekening.
Postings leesbaarder maken is opzich wel fijn, nog fijner is een duidelijk titel!
De titel die je nu hebt doet denk dat dit een handleiding is.
Zou jij je titel willen aanpassen met bijv. ervoor zodat iedereen weet dat het een vraag (question) is

Bewerkt (27 oktober 2011 13:50)
Erik89

Erik89

• Lid sinds 23 juni 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 13:58

Hoi Olafski,

Ik heb mijn telefoon geroot en de vrijwel stabiele versie van CyanogenMod er op geinstalleerd.
Dit heeft flink wat tijd gekost om het goed voor elkaar te krijgen omdat er nog niet veel handleidingen zijn, laat staan in het Nederlands.

Dit is de versie die ik op mijn telefoon heb, deze is nog niet volledig en dus nog vol in ontwikkeling.
{X10} - CM7.1.0 - FXP043 RELEASED - FreeXperia Project - xda-developers

Zodra deze versie helemaal af is komt deze als ‘stable’ op de site van CyanogenMod.
CyanogenMod Mirror Network - Powered by TDRevolution

Waarschijnlijk worden er als deze versie af is goede en duidelijke handleidingen gemaakt.

Bewerkt (27 oktober 2011 13:58)
olafski

olafski

• Lid sinds 02 juli 2010
  • Berichten 408
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 15:09

redbulletnl;231994
ik las net jouw handtekening.
Postings leesbaarder maken is opzich wel fijn, nog fijner is een duidelijk titel!
De titel die je nu hebt doet denk dat dit een handleiding is.
Beetje flauw om mijn handtekening er bij te halen, die heb ik al maanden zo staan, voordat jij al lid was :-P Beetje belerend, maar goed dat is offtopic. Ik had even niet opgelet met de titel kiezen en inmiddels aangepast. Let's go back to business, zou ik zeggen.

@Erik89 : Bedankt voor je inhoudelijke reactie. Ik ga gelijk kijken wat er dan niet zou werken en of ik zonder kan. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Bewerkt (27 oktober 2011 15:09)
Erik89

Erik89

• Lid sinds 23 juni 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 16:58

olafski;232038
Ik ga gelijk kijken wat er dan niet zou werken en of ik zonder kan. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Ik zou voor de oude versie 30 gaan want de nieuwere versies hebben problemen met de internet (data)connectie.

Bij mij werkt eigenlijk alles alleen in de market heb ik minder zoekresultaten. Whatsapp kan die dus niet vinden bijvoorbeeld. (Dit heb ik opgelost door ook de bekende gratis Snappzmarket te gebruiken)

Bewerkt (27 oktober 2011 16:58)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren