Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

enkidoe

enkidoe

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 91
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 21:09

Goed, heb nu 2 weken de nieuwe android(2.3.3) op mijn xperia x10 en ik concludeer nu dat ik terug wil naar de oude versie. Veel funtionaliteiten ontbreken namelijk. Iets heel simpels; het verwijderen van de geïnstalleerde applciaties via de marktplaats….is niet meer.
Het stil zetten vand e gsm via de zijknoppen….is niet meer.
De gpsinstellingen op het hoofdscherm…is niet meer.
En dan wil ik het nog niet iets hebben over bepaalde apps(sygic bijv.) die na het afsluiten gewoon aktief blijven en mijn batterij leeg vreten.
Verder is de kwaliteit van de foto's en filmpjes nog altijd zwaar beneden peil terwijl ik mij meen te herinneren dat we HD kwaliteit zouden krijgen.

En wat krijg je voor nieuwe functionaleiten??? Niets bijzonders; alleen visueel wat nutteloze zaakjes.
Neen, ik ben niet happy.
Iemand die deze mening deeld of ligt het gewoon aan mij??

Bewerkt (8 september 2011 21:09)
patrick71994

patrick71994

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 21:57

pff…
probleem 1: in de market druk je op menu > mijn apps. opgelost
probleem 2: instellingen > geluid > trillen > alleen buiten de stille modus. opgelost
probleem 3: gebruik de widget ‘energiebeheer’ of ‘status wijzigen’ opgelost
probleem 4: zorg dat je de app echt AFSLUIT. op de homeknop drukken hoeft niet altijd de app af te sluiten, via de terugknop wel.
probleem 5: over de fotocamera? het is precies dezelfde software vanuit 2.1.3, dus het is precies hetzelfde. probeer de lens eens schoon te maken?

Bewerkt (8 september 2011 21:57)
enkidoe

enkidoe

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 91
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 23:44

dank voor de reactie.
voor wat betreft punt 1: eerst zat de optie in de market, nu verstopt achter een knop. Lijkt mij wat meer werk dan voorheen
Punt 2: Is niet hetzelfde. De zijknoppen hadden de mogelijkheid om te komen tot geluid/tril en stil. Met de nieuwe settings ben ik deze combinatie nog niet tegengekomen
probleem3: voorheen gaf dit geen problemen
probleem 4; zelfs met afsluiten blijft de app hangen…waar ligt het aan
punt 5: in de oude versie was het ook kwalitatief crap terwijl ik mij meen te herinneren dat we HD kwaliteit zouden krijgen. Lijkt mij trouwens niet mogelijk met deze lens; zal dus wel softwarematig zijn.

Conclusie: er zijn wijzigingen uitgevoerd welke ik geen verbetering vind. Spijtig vooral dat je geen keus hebt mbt de instellingen.

Bewerkt (8 september 2011 23:44)
patrick71994

patrick71994

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 8 september 2011
  • 23:56

nou lijkt mij dat punt 1 nou niet echt een probleem, maar dat kan aan mij liggen.
wat je bij probleem 3 zegt snap ik niet, maar voeg de widget status wijzigen toe aan je startscherm… (menu > toevoegen > widget)
vanuit hier kan je je telefoon ook schakelen in stil - tril - normaal, en je GPS in/uitschakelen
probleem 4 heb je met welke app's precies dan?
probleem 5 herken ik niet, ik maak prachtfoto's… maar dan wel met genoeg licht…

Bewerkt (8 september 2011 23:56)
Budelstein

Budelstein

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 9 september 2011
  • 10:58

Hier misschien wat tips voor jou:

- het verwijderen van de geïnstalleerde applciaties via de marktplaats
Dit kan veel sneller door je overzicht van je apps voor je te nemen, rechtsonder zie je een icoontje met 4 blokjes.
Als je hierop klikt dan krijg je te zien welke apps je kan verwijderen. Dit werkt stukken sneller dan dat je het via de Market doet. Zo krijg je nu ook niet de vraag waarom je de app wil verwijderen.

- Het stil zetten vand e gsm via de zijknoppen
Als ik met met volumeknopjes naar beneden doe komt tie vanzelf een keer op trillen.

- De gpsinstellingen op het hoofdscherm
Deze kan je makkelijk als widget op het hoofdscherm plaatsen. Volgens mij is dat de widget energiebeheer en anders kan ik je de switchpro widget wel aanraden. Hierin kan je zelf instellen wat je in de widget wilt hebben. (bijv. Wifi, 3G, Bluetooth, GPS, Vliegmodus etc.)

- En dan wil ik het nog niet iets hebben over bepaalde apps(sygic bijv.) die na het afsluiten gewoon aktief blijven en mijn batterij leeg vreten.
Hier weet ik niks van, kan zijn dat je gelijk hebt. Ik gebruik gewoon een task killer en eens in de zoveel tijd laat ik alles killen.

- Verder is de kwaliteit van de foto's en filmpjes nog altijd zwaar beneden peil terwijl ik mij meen te herinneren dat we HD kwaliteit zouden krijgen.
Hier kan ik niks over zeggen, maak maar weinig foto's met de telefoon. Dus weet het verschil ook niet.

Hopenlijk kan je hier wat mee

Bewerkt (9 september 2011 10:58)
frapple

frapple

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 9 september 2011
  • 12:36

Als je het nieuwe Android OS crap vindt, kun je een custom rom op je x10 zetten
of je zou kunnen gaan kijken naar een ander OS. Daar hoort dan wel een andere smartphone bij.
Succes! met de keuze die je maakt.

Bewerkt (9 september 2011 12:36)
lee

lee

• Lid sinds 05 augustus 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 9 september 2011
  • 16:33

probleem 1: is 1 knop extra indrukken zo veel werk?
probleem 2: zijknoppen werken bij mij gewoon hetzelfde als bij 2.1
probleem 3: de energy widgit is hetzelfde als die van 2.1. Alleen moet je hem nu zelf om je homescreen zetten. lijkt me toch ook geen probleem
probleem 4: hier zit geen verschil in.

de belangrijkste voordelen: Java, telefoon is sneller, batterij gaat langer mee.

Bewerkt (9 september 2011 16:33)
ozzybulldog

ozzybulldog

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 9 september 2011
  • 19:12

Android 1.6 en 2.1 waren batterij killers waardoor nog geen dag met je batterij kon doen. Alleen door het gebruik van een taskkiller of rooten en het draaien van custom roms of het gebruik van Titanium Backup Root om de overbodige apps te verwijderen kon je langer met je batterij doen. En voor de rest, voor alles is er wel een app, widget of instelling te vinden mits je je er maar in wenst te verdiepen. Roepen dat het allemaal crap is is wel heel makkelijk…

Oz

Bewerkt (9 september 2011 19:12)
Android_User

Android_User

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 13:11

Ik heb twee dagen een compleet standaard rom gedraaid zonder root of iets, en ben geen mindere dingen tegen gekomen. Verder is de kwaliteit van de camera gewoon hd (720p) dus ik snap niet wat daar verkeerd aan is.

Sent from my X10 TripNMiUI-1.8.26 using Tapatalk

Bewerkt (10 september 2011 13:11)
frapple

frapple

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 10 september 2011
  • 13:49

Aangezien het een Nederlands talig forum is, geef ik even de vertaling voor “crap” .
Crap= iets met een zeer lage kwaliteit, troep.
Troep is Android 2.3.3 niet, naar mijn mening.
Hele grote vernieuwingen zitten er echter ook weer niet in t.o.v. 2.1 .
En hier en daar misschien wel een paar ongemakken. Laten we zeggen: dingen die wel beter zouden kunnen, meer gebruiksvriendelijk.
Vergeet ook niet dat Android relatief nog kort bestaat.
Ik vind het geen troep, het bevalt me best wel en langzaam maar zeker wordt het steeds meer volwassen.
De groeten!

Bewerkt (10 september 2011 13:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren