Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

helddi

helddi

  • Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #1
  • 13 augustus 2011
  • 23:54

Mijn X10 heeft lang prima gewerkt. Onder 2.1 begonnen al de problemen met vastlopen. Hij crasht, gaat uit en start opnieuw weer op. Vaak in een loop. Batterij wordt snel leeggezogen. Onder 2.3 is het onveranderd.
Inmiddels heb ik ontdekt dat dit alleen gebeurt als de SIM kaart erin zit. Vooral als ik Foursquare op wil starten of een andere applicatie met GPS maar ook met browsen, knalt hij eruit. Zonder SIM kaart is hij stabiel.

Heb al tig keer met SEUS alles terug gezet. Ook de fabrieksinstellingen al een paar keer terug gezet. Met een andere SIM kaart heb ik dezelfde problemen. Dus het ligt aan het toetstel en niet aan de kaart. Ook gescand op virussen en zo. Alles is schoon.

Wie weet hoe je dit op kunt lossen?

Bewerkt (13 augustus 2011 23:54)
AlexPranee

AlexPranee

  • Lid sinds 12 september 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • #2
  • 14 augustus 2011
  • 12:51

Bij mij precies hetzelfde. Heb het toestel nu 1 jaar en na de update naar 2.1 deze problemen gekregen na veel googlelen ben er achter gekomen dat het met het moederbord (CPU)te maken heeft en er niks anders op zit om het voor reparatie bij SE servicepunt te brengen. Heel veel X10 gebruikers ondervinden dit probleem. Helaas bij SE servicepunt moet je eerst 3x het toestel voor reparatie gebracht hebben alvorens zij overwegen je een nieuw toestel te geven en dan hopen dat je nog garantie heb.
Succes

AlexPranee

Bewerkt (14 augustus 2011 12:51)
helddi

helddi

  • Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #3
  • 14 augustus 2011
  • 17:58

Bedankt voor je reactie. Hoef ik tenminste niet verder te prutsen. Wilde of een Arc of op de Iphone 5 wachten. Denk dat het laatste wordt. Heeft overigens vooral met de batterij te maken.

Bewerkt (14 augustus 2011 17:58)
remco.k

remco.k

  • Lid sinds 01 augustus 2010
  • Berichten 592
  • Reputatie 0
  • #4
  • 14 augustus 2011
  • 21:27

heb je al een nieuwe simkaart geprobeert met het toestel

Bewerkt (14 augustus 2011 21:27)
helddi

helddi

  • Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #5
  • 15 augustus 2011
  • 09:52

Ja, met een andere SIM kaart heb ik dezelfde problemen. Ook met browsen (zowel 3G als WiFi) knalt hij eruit. Heb SE al een mail gestuurd waar ik een servicepunt kan vinden.

Bewerkt (15 augustus 2011 09:52)
Budelstein

Budelstein

  • Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • #6
  • 15 augustus 2011
  • 10:00

Je kan het ook proberen via je provider. Toen mijn X10 kapot was ben ik naar een T-mobile winkel gegaan. Uitgelegd wat er aan de hand was en toen door T-mobile laten opsturen naar SE. Weekje later had ik hem thuis in de brievenbus zitten. Gemaakt en al.

Bewerkt (15 augustus 2011 10:00)
remco.k

remco.k

  • Lid sinds 01 augustus 2010
  • Berichten 592
  • Reputatie 0
  • #7
  • 15 augustus 2011
  • 12:06

ben het met budelstein eens ik zou dan ook naar de winkel terug gaan en hem via daar laten repareren

Bewerkt (15 augustus 2011 12:06)
helddi

helddi

  • Lid sinds 04 augustus 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #8
  • 15 augustus 2011
  • 21:56

Probleem is dat hij al ruim 1,5 jaar oud is. Dus garantie is verlopen

Bewerkt (15 augustus 2011 21:56)
remco.k

remco.k

  • Lid sinds 01 augustus 2010
  • Berichten 592
  • Reputatie 0
  • #9
  • 15 augustus 2011
  • 21:59

Neej hoor garantie is 2 jaar op de meeste toestellen gewoon vragen nee heb je ja kun je krijgen

zie http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilephones/learn-more/subject/warranty/xperiax10?cc=be&lc=nl download de nl versie en daar zie je de voorwaarden van de garantie wel ff naar beneden scrollen

Bewerkt (15 augustus 2011 21:59)
AlexPranee

AlexPranee

  • Lid sinds 12 september 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • #10
  • 17 augustus 2011
  • 19:51

Vandaag de X10 bij t-mobile shop gebracht voor het nakijken van het constante crashen, hem wel eerst naar origineel teruggebracht. Toch minimaal 2 weken mijn X10 kwijt wat best lang is, kan niet zonder mijn mobiel dus een prepaid smartphone van t-mobile gekocht 79 euro. Verrassend grappig dingetje het is allemaal veel kleiner en draait zelfs op android 2.2. Nu maar hopen dat het euvel verholpen is als ik het terug krijg.
Groet AlexPranee

Bewerkt (17 augustus 2011 19:51)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren