Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Bigm2007

Bigm2007

• Lid sinds 14 september 2010
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 15:30

Ik zit al heel lang te twijfelen of ik er een custom rom wel of niet moet opzetten.

ik heb 2 belangrijke vragen hierbij,

- is het veilig ???
- zijn er veel belangrijke verbeteringen bij deze roms.

Ik hoop op een goed advies.

Ik denk dat er wel meer X10 gebruikers die die met deze keuze rondlopen.

Bewerkt (20 februari 2011 15:30)
supersiljan

supersiljan

• Lid sinds 13 november 2010
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 16:45

dat heb ik ook, zit ook te twijfelen

Bewerkt (20 februari 2011 16:45)
Android_User

Android_User

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 16:46

Het is redelijk veilig, er kunnen dingen misgaan, maar die zijn omdat de bootloader nog niet gecracked is bijna altijd te herstellen. Er zijn een hoop verbeteringen, vooral bij 2.2 roms, bij 2.1 roms kunnen er verbeteringen zijn, maar daar heb je niet echt een custom rom voor nodig. Bij 2.2 roms, die bijna helemaal werken, heb je een enorme snelheidswinst, en bijvoorbeeld support voor flash player, zodat je meer websites-filmpjes kunt bekijken. Uitleg over hoe je het moet doen vind je hier: http://www.androidworld.nl/forum/sony-ericsson-xperia-x10/12471-x10-rooten-custom-rom-erop-zetten.html

A_U

Bewerkt (20 februari 2011 16:46)
Chida

Chida

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 614
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 16:46

Niks is veilig als het niet van de fabrikant is. (Logisch duhh)
Bij 2.1 ROMs is er niet echt veel veranderd op snelheid na.
Bij 2.2 ROMs heb je problemen met de camera.

Bewerkt (20 februari 2011 16:46)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 17:39

Het is nog wel redelijk veilig hoor, zolang je je X10 nog met je pc kunt verbinden, of nog in een zogenaamde fastboot kan komen is alles nog te redden. En aangezien je voor fastboot een stukje nog voor de bootloader nodig hebt, en de bootloader nog niet gecracked is, kan je alles nog herstellen, alleen soms moeilijk.

Bewerkt (20 februari 2011 17:39)
Bigm2007

Bigm2007

• Lid sinds 14 september 2010
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2011
  • 17:33

Ik heb het toch gedaan en SUPER tevreden, werkt echt heel snel.

helaas krijg ik alleen me barcode scanner nog niet aan de gang, voor de rest nog geen nadeel kunnen vinder.

TOPPPPPPP !!!!

goede en duidelijke uitleg trouwens BEDANKT !!!!

Bewerkt (22 februari 2011 17:33)
latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 585
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2011
  • 10:01

Hoi,

Heb sinds gisteren een Xperia x10 met 2.1 stock erop. Ik heb inmiddels ruime ervaring met het gebruiken van custom roms op een Galaxy en Milestone, maar deze wereld is nog helemaal nieuw voor me. Voordat ik me alle pagina's met instructies door ga worstelen: de camera-problemen die hierboven worden genoemd, zijn die nog steeds een probleem? En zo ja, is dat op te lossen door het gebruiken van een andere camera-app zoals Camera360?

Verder weet ik van de Milestone dat deze ook een gelockte bootloader had en daardoor kon je in een ROM alleen een officiele kernel mee bakken. Betekent dat voor de Xperia dat ook custom 2.2 en 2.3 roms altijd nog met een 2.1 kernel werken?

En wat de snelheidswinst betreft, is dat echt iets wat je merkt bij het navigeren door de menu's en het opstarten van de belfunctie etc of alleen bij games en snelheidstests?

Alvast bedankt voor de info! Ik ga nu de rootinstructies lezen en uitproberen

Bewerkt (23 maart 2011 10:01)
Chida

Chida

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 614
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2011
  • 10:46

latino;123097
Hoi,

Heb sinds gisteren een Xperia x10 met 2.1 stock erop. Ik heb inmiddels ruime ervaring met het gebruiken van custom roms op een Galaxy en Milestone, maar deze wereld is nog helemaal nieuw voor me. Voordat ik me alle pagina's met instructies door ga worstelen: de camera-problemen die hierboven worden genoemd, zijn die nog steeds een probleem? En zo ja, is dat op te lossen door het gebruiken van een andere camera-app zoals Camera360?

Verder weet ik van de Milestone dat deze ook een gelockte bootloader had en daardoor kon je in een ROM alleen een officiele kernel mee bakken. Betekent dat voor de Xperia dat ook custom 2.2 en 2.3 roms altijd nog met een 2.1 kernel werken?

En wat de snelheidswinst betreft, is dat echt iets wat je merkt bij het navigeren door de menu's en het opstarten van de belfunctie etc of alleen bij games en snelheidstests?

Alvast bedankt voor de info! Ik ga nu de rootinstructies lezen en uitproberen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Door de gelockte bootloader draaien 2.2 en 2.3 ROMs nog op de 2.1 kernel. Het is dus er knap van de Developers om alles werkend te krijgen. Op dit moment zijn de meeste problemen met de Camera opgelost, alleen nog een beetje zoom problemen en hij filmt nog net niet 720p. De camera werkt gewoon volledig met Market Apps, alleen filmen is niet 720p zoals ik al eerder zei.

Zodra de bootloader gekraakt is, kan je zeker heel wat goede ROMs verwachten. Ik denk zelfs ook vooral geporte ROMs vanaf de Xperia Arc…

De snelheids winst van 2.1 ROMs is voor mij behoorlijk veel… Alleen heb ik gewoon zelf een Stock ROM geinstalleerd, apps verwijderd die ik niet nodig had… Via x10 flasher geroot, geoptimaliseerd + apps verwijderd… Erna had ik een Arc thema erop geflashed. Zo had ik een eigen Custom ROM met Timescape + Mediascape. Ik gebruik ze allebei nog/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> De ROM draait veel Smoother en heeft JIT. De snelheids winst is alleen niet te vergelijken met 2.2, die is echt veel smoother.

Ik raad je zelf niet aan om een 2.2 ROM te draaien voordat de bootloader gekraakt is. Mijn reden hiervoor is omdat bugs niet zo snel opgelost worden, de camera echt gewoon gebrekkig is voor mij etc… Allemaal kleine bugs…

Bewerkt (23 maart 2011 10:46)
latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 585
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2011
  • 11:29

Thanks voor de tip, de telefoon is voor mijn vrouw bedoeld, en die wil een 100% stabiele telefoon, ultrasnelheid en de nieuwste features is van secundair belang, hij moet gewoon niet rebooten tijdens het bellen of navigeren etc.

Ik heb nu root en xrecovery erop. Je kunt dus de stock 2.1 optimaliseren zoals jij hebt gedaan of een custom ROM gebaseerd op 2.1 installeren?

Heb je ergens een handleiding staan hoe je de originele 2.1 kunt optimaliseren? Ik vind alleen een CM6 en ‘freex10’ handleiding?
Is die Freex10 trouwens een gemodde CM6 of echt een totaal andere ROM? Dit staat er op xda: “FreeX10 is a clean, fast and stable rom for Xperia X10 based on AOSP and CM sources”.

Zowieso kan ik altijd nog via xrecovery een backup maken, dan CM6 proberen en als dat niet goed werkt weer terug restoren naar 2.1 toch?

Bewerkt (23 maart 2011 11:29)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2011
  • 11:45

Uitproberen blijft idd het best, je kunt het ook inderdaad gewoon terugzetten als je een backup gemaakt hebt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> succes.

Ps: ik gebruik nu zelf CM6 en deze is zeker een aanrader (wolfbreak)

latino;123137
Thanks voor de tip, de telefoon is voor mijn vrouw bedoeld, en die wil een 100% stabiele telefoon, ultrasnelheid en de nieuwste features is van secundair belang, hij moet gewoon niet rebooten tijdens het bellen of navigeren etc./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Ik heb nu root en xrecovery erop. Je kunt dus de stock 2.1 optimaliseren zoals jij hebt gedaan of een custom ROM gebaseerd op 2.1 installeren?

Heb je ergens een handleiding staan hoe je de originele 2.1 kunt optimaliseren? Ik vind alleen een CM6 en ‘freex10’ handleiding?
Is die Freex10 trouwens een gemodde CM6 of echt een totaal andere ROM? Dit staat er op xda: “FreeX10 is a clean, fast and stable rom for Xperia X10 based on AOSP and CM sources”.

Zowieso kan ik altijd nog via xrecovery een backup maken, dan CM6 proberen en als dat niet goed werkt weer terug restoren naar 2.1 toch?

Sent from my X10i using Tapatalk

Bewerkt (23 maart 2011 11:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren