Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Android_User

Android_User

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2011
  • 19:00

Hallo iedereen, hier een tutorial over hoe je dual touch moet installeren op elke rom die wel geroot moet zijn. Zo niet, lees mijn eerdere tutorial. Het is voor flashtool 0.2.3, maar ook voor 0.2.4 en hoger.
Dit is op zich niet moeilijk, dus het zal niet zo'n lange tutorial zijn.

0.2.4 en hoger

1. Download (indien nog niet gedaan) de laatste versie van X10Flasher. Het zou kunnen dat je je virusscanneer even uit moet zetten, omdat hij het bestand anders verwijderd, als dat moet kan het, want er zit gegarandeerd geen virus in.
2. Download het ftf bestand voor DualTouch. Let op: dit is GEEN .rar bestand, maar meteen het ftf bestand!
3. Heb je FlashTool al geinstalleerd, ga dan door naar stap 4.
Open het bestand van FlashTool. Hij gaat nu als het goed is installeren. Er staat nu een map op je bureaublad, als je hem hier geïnstalleerd hebt, genaamd FlashTool, hierin staat X10Flasher.
4. Kopieer het ftf bestand van dualtouch recht in de map Firmwares in de map Flashtool, van X10Flasher.
5. Open X10Flasher (toepassing!), zet usb debugging/foutopsporing aan op je telefoon, en zet je telefoon uit.
6. Druk in X10Flasher op flash, linksbovenin, selecteer de regel met X10, 1, bin4ry dualtouch enzovoort, en druk op ok. Selecteer X10, en druk op ok.
7. Hang je telefoon met de usb kabel aan de computer, EN HOUD DE TERUG TOETS INGEDRUKT TERWIJL JE HEM AANSLUIT, en druk als het groene medlingslampje van je telefoon brandt, op ok. LET OP: dit duurt maar een paar seconden, dus wees snel!
8. X10Flasher is nu bezig, als hij klaar is telefoon aanzetten, uitzetten, en weer aanzetten, en je X10 is nu voorzien van DualTouch!

0.2.3

1. Download FlashTool versie 0.2.3. Heb je versie 0.2.3 al, ga door naar stap 4.
2. Open het bestand, kies waar je wilt installeren, en laat installeren.
3. Op de plek waar je geïnstalleerd hebt, staat nu een map, genaamd FlashTool, open deze, en hier staan een paar bestanden en mappen. Kijk hier niet naar (ik heb de bestanden alvast voor je in de firmware folder gezet, geen kopiëren meer nodig/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />) en open X10Flasher. Ga door met stap 5.
4. Mocht je zelf al versie 0.2.3 hebben,hier kun je het .rar bestand voor dualtouch downloaden. Pak de .rar uit, en zet de map dualtouch in de firmware map van FlashTool. Open nu X10Flasher, in de map van FlashTool.
5. Zet op je telefoon usb debugging/foutopsporing aan, en zet je telefoon uit. Druk in X10Flasher op connect, linksbovenin, en dan X10, en dan ok. Je krijgt dan een schermpje, laat dat open staan, zodirect nodig.
6. Boot je telefoon in recovery mode, door terug in te houden en dan de telefoon aan te sluiten met de usb kabel. HOUD TERUG INGEDRUKT. Zodra het groene lampje brandt, moet je op ok drukken in het schermpje wat je net gekregen hebt van X10Flasher.
7. Je telefoon is nu verbonden met X10Flasher, nu kun je op flash drukken, naast connect. Selecteer de eerste (en enige) regel en druk op ok.
8. X10Flasher gaat nu flashen, wacht even. Als hij klaar is, en hij dat aangeeft, koppel je telefoon los en zet hem aan. Zet hem daarna weer uit, voor de zekerheid, en zet hem opnieuw aan.
9. Je X10 is nu voorzien van DualTouch!

Hoop dat het iedereen lukt, laat een berichtje achter voor vragen/opmerkingen, en of het gelukt is natuurlijk/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Android_User

Bewerkt (28 januari 2011 19:00)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2011
  • 19:38

En wat is dual touch dat je met 2 vingers kan in en uit zoomen enzo ?

Bewerkt (28 januari 2011 19:38)
ozzybulldog

ozzybulldog

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2011
  • 19:55

Bedankt voor de handleiding.

Oz

Bewerkt (28 januari 2011 19:55)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2011
  • 21:27

Carlos0_0;91729
En wat is dual touch dat je met 2 vingers kan in en uit zoomen enzo ?

Ja dat is inderdad in en uitzoomen, maar in sommige spellen is het ook handig/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (28 januari 2011 21:27)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2011
  • 21:29

ozzybulldog;91737
Bedankt voor de handleiding.

Oz

Daar doen we het voor/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" /> Alles gelukt?

Bewerkt (28 januari 2011 21:29)
kesjuh

kesjuh

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2011
  • 22:57

ik heb de bestanden die in de rar file zit geplaats in de firmware folder. maar als ik dan op flash druk staat onder selectfirmware helemaal niets en bij firmware content ook niets en ik kan niet op ok drukken… wat doe ik fout

Bewerkt (28 januari 2011 22:57)
Grohl

Grohl

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2011
  • 08:13

ik wil toch eerst wat meer positieve verhalen lezen, voordat ik dit ga doen…

Bewerkt (29 januari 2011 08:13)
lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2011
  • 09:36

kesjuh;91882
ik heb de bestanden die in de rar file zit geplaats in de firmware folder. maar als ik dan op flash druk staat onder selectfirmware helemaal niets en bij firmware content ook niets en ik kan niet op ok drukken… wat doe ik fout

Je moet de map dualtouch die in het zip-bestand zit ook uitpakken. Dus in de map firmware heb je nog een map staan dualtouch en daarin staan dan die twee bestanden.

ik weet niet of het nu nog zo is, maar ik moest de ook nog de instructies van dit topic volgen, om dualtouch ook in bijv. de browser te laten werken.

Bewerkt (29 januari 2011 09:36)
kesjuh

kesjuh

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2011
  • 10:40

nee nog steeds niks als ik die 2 bestanden kopieer naar het mapje firmware. en sowieso is het mij nog steeds onduidelijk op de xda forum lees ik iets over ‘'connect’' die knop heb ik niet eens op de flashtoolprogramma… enigste wat ik heb is flash root ask root perms etc maar er staat dus geen knop connect tussen…

Bewerkt (29 januari 2011 10:40)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2011
  • 13:21

kesjuh;92031
nee nog steeds niks als ik die 2 bestanden kopieer naar het mapje firmware. en sowieso is het mij nog steeds onduidelijk op de xda forum lees ik iets over ‘'connect’' die knop heb ik niet eens op de flashtoolprogramma… enigste wat ik heb is flash root ask root perms etc maar er staat dus geen knop connect tussen…

Nee je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat ik de laatste versie ook had, maar ik heb de 0.2.3 versie. Ik zal vanmiddag de tutorial aanpassen, of aan de 0.2.3 flasher, of aan de 0.2.5 versie, of allebei, das ook handig. Sorry voor het ongemak.

EDIT: Nu zou alles moeten kloppen, nog een keer, sorry voor het ongemak… :$

Bewerkt (29 januari 2011 13:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren