Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Android_User

Android_User

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 21:35

Hallo allemaal, hier een tutorial om je X10 te rooten en dan eventueel een custom rom erop te zetten.

ROOTEN

Heb je al geroot, ga dan door naar custom roms installeren.

Methode 1 (zelf getest vóór de 2.0.2.A.0.24 update, draai je 2.0.2.A.0.24 of hoger, ga naar methode 2):
Zorg ALTIJD dat je batterijniveau boven de 50% is!!
1. Download Z4 root: Download Z4Root
2. Sluit je X10 aan op de computer met usb, koppel je sd kaart en zet het apk bestand in een handige map waar je hem terug kan vinden.
3. Open de .apk met een filemanager zoals Astro of Filemanager.
4. Installeer Z4Root.
5. Ga naar toepassingen, dan ontwikkeling, en zet USB-foutopsporing aan.
6. Druk op permenant root, de andere blijft namelijk maar totdat hij reboot.
7. Wacht, Z4Root probeert nu root toegang te krijgen, als hij klaar is reboot hij automatisch.
8. Je telefoon is nu als het goed is geroot. Download superuser uit de market om het te controleren, als je enige foutmeldingen krijgt, zoals: “You don't have root acces.”
of iets wat daarop lijkt, heb je dus geen root toegang, en moet je methode 2 proberen.

Methode 2
1. Download X10Flasher v 0.2.6
2. Wacht tot hij gedownload is, bij mij moest ik mijn virusscanner uitzetten (norton internet security 2011), omdat hij er een bedreiging in ziet. Verwijderd jouw virusscanner ook het hele zaakje, zet hem gewoon uit, er zit niets van een virus in.
3. Run het bestand, hij zal gaan installeren.
4. Op je bureaublad staat nu een map, flashtool.
5. Open deze map, daar zal een bestand staan, genaamd X10FlashTool.
6. Voordat je je X10 aansluit, zet usb-foutopsporing aan.
7. Sluit je X10 aan op de pc via je usb kabel, maar doe verder niets (dus niet koppelen of zoiets)
8. Druk in X10FlashTool op root.
9. X10FlashTool gaat nu rooten.
10. Als hij klaar is zegt X10FlashTool dat, je telefoon reboot nu.
11. Laat hem rebooten, als hij klaar is heb je als het goed is een geroote X10!
12. Als dit nog niet gebeurd is, download Superuser voor controle.

xRecovery installeren

Xrecovery installeren:
(Voor dit, moet je busybox geinstalleerd hebben!!)
1. Download de xRecovery installer.
2. Kopieer deze via de pc naar je telefoon en installeer de .apk via een filemanager.
3. Volgens mij, kan ik niet met zekerheid zeggen, moest je usb-foutopsporing aanzetten, als dit niet moest, doe toch maar voor de zekerheid/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
4. Als er allemaal groene vinkjes staan voor de 3 bestanden, is het gelukt. Sla dan handmatige installatie over.

Handmatige installatie xRecovery:
1. Ga naar het bestand op je computer, en druk rechtermuisknop
2. Druk op naam wijzigen, en maak van .apk: .zip
3. Ga in de rar, en zoek naar de map ./res/raw
4. Hierin zitten 3 bestanden, kopieer deze naar een handige plek op je telefoon.
5. Voor de volgende stappen heb je rootexplorer nodig, download deze hier
6. Zet deze weer op een handige plek in je telefoon en installeer de .apk via een filemanager.
7. Ga via root explorer naar de map waar je de drie bestanden van xRecovery hebt gezet.
8. Kopieer deze met root explorer en ga naar deze map van je telefoon: /system/bin.
9. Zet je ‘'mount’' (bovenin de explorer) op: Mount R/W door erop te klikken.
10. Plak de bstanden in de map. Je hebt nu xRecovery nu geinstalleerd.

xRecovery wordt zometeen uitgelegd!

Beta 4 FreeX10 installeren

Je kunt ook dit weer op twee manieren doen: via pc companion terug naar de nieuwste update die je nodig hebt, en dan beta 4(1), of een nieuwe versie van de software flashen via xRecovery, en dan beta 4, wel root + xrecovery nodig(2). Draai je al 2.1.A.0.435, ga dan bij methode 1 door naar stap 7.
Maak, als je al geroot hebt en er een custom rom op hebt staan, voor de zekerheid eerst een backup van de rom die je op dat moment draait via xRecovery!! Heb je nog niet geroot of zoiets dergelijks, maak dan een backup van je data, met mybackup!

Mehode 1

1. Sluit je telefoon op de computer aan en start pc companion.
2. Koppel je telefoon met de computer door je meldingsbalk naar beneden te trekken en op koppelen te drukken.
3. Pc companion geeft nu aan dat je telefoon verbonden is met de computer, zo niet wacht even.
4. Druk onder ‘'support zone’' op beginnen. Druk dan op software update.
5. Volg verder de stappen die pc companion aangeeft, en voer deze uit.
6. Eenmaal klaar met de update, start de telefoon voor de 1e keer op, LET OP: Dit kan lang duren, dit is normaal.
7. Indien nog niet gedaan, download hier de nieuwste flashtool, 0.2.6.
8. Installeer de flashtool door het bestand te openen, LET OP: Soms pikt je virusscanner het bestand eruit en verwijderd het automatisch. Als dit gebeurd, zet dan even je virusscanner uit, want er zit GEGARANDEERD geen virus in!
9. Open in de map van FlashTool (de map staat waar je hem geinstalleerd hebt) het bestand X10Flasher.
10. Op je telefoon ga je naar instellingen > toepassingen > ontwikkeling > usb foutopsporing/debugging, en zet je dit aan.
11. In X10Flasher druk je op root, hij gaat nu rooten. Hierna reboot hij.
12. Als hij geroot is, druk je op ask root perms. Op je telefoon komt nu een melding van superuser, druk op toestaan.
13. Nu kun je met X10Flasher meteen xRecovery installeren, doe dit via advanced > install xRecovery.
14. Nu installeert hij recovery.
15. Download beta 4 en google apps.
16. Zet deze bestanden via je usbkabel of dropbox in een handige plek op je telefoon.
17. Ga naar xRecovery door je telefoon uit te zetten, dan weer aan te zetten en bij de witte sony ericsson letters herhaaldelijk op terug te drukken. BESTURING XRECOVERY: volumetoetsen voor naar boven/beneden, home button voor ok.
18. Eenmaal in je recovery menu, druk op wipe cache partition, full wipe, en in advanced options druk je op wipe dalvik cache, en optioneel, wel aanbevolen, maak je een backup via backup en restore. Dit kan even duren.
19. Wanneer je al deze stappen hebt uitgevoerd, ga je naar install custom zip, en dan choose custom zip from sd, en zoek dan je bestand op, en open dit.
20. xRecoery gaat nu installeren, laat dit doen.
21. Wanneer klaar, druk op terug, en dan reboot phone.
22. Laat hem rebooten, en druk op niets totdat hij ongeveer 2 keer automatisch gereboot is, dit is standaard bij deze rom.
23. Geniet van je 2.2.1 powered X10!!

Methode 2

1. Download de nieuwste update van sony ericsson hier.
2. Indien nog niet gedaan, download hier de nieuwste flashtool, 0.2.6.
3. Installeer de flashtool door het bestand te openen, LET OP: Soms pikt je virusscanner het bestand eruit en verwijderd het automatisch. Als dit gebeurd, zet dan even je virusscanner uit, want er zit GEGARANDEERD geen virus in!
4. Unzip het updatebestand en kopieer deze naar de map firmware in FlashTool.
5. Open in de map van FlashTool (de map staat waar je hem geinstalleerd hebt) het bestand X10Flasher. Druk op flash, en selecteer alle bestanden in de rechterkolom. Druk op ok en volg de instructies van X10Flasher, na stap 6.
6. Op je telefoon ga je naar instellingen > toepassingen > ontwikkeling > usb foutopsporing/debugging, en zet je dit aan.
7. Hij gaat nu installeren, laat hem doen.
8. Koppel los en zet de telefoon aan. Wacht tot hij helemaal geboot is.
9. In X10Flasher druk je op root, hij gaat nu rooten. Hierna reboot hij.
10.Als hij geroot is, druk je op ask root perms. Op je telefoon komt nu een melding van superuser, druk op toestaan.
11. Nu kun je met X10Flasher meteen xRecovery installeren, doe dit via advanced > install xRecovery.
12. Nu installeert hij recovery.
13. Download beta 4 en google apps.
14. Zet deze bestanden via je usbkabel of dropbox in een handige plek op je telefoon.
15. Ga naar xRecovery.
16. Eenmaal in je recovery menu, druk op wipe cache partition, full wipe, en in advanced options druk je op wipe dalvik cache, en optioneel, wel aanbevolen, maak je een backup via backup en restore. Dit kan even duren.
17. Wanneer je al deze stappen hebt uitgevoerd, ga je naar install custom zip, en dan choose custom zip from sd, en zoek dan je bestand op, en open dit.
18. xRecoery gaat nu installeren, laat dit doen.
19. Wanneer klaar, druk op terug, en dan reboot phone.
20. Laat hem rebooten, en druk op niets totdat hij ongeveer 2 keer automatisch gereboot is, dit is standaard bij deze rom.
21. Ga naar xrecovery > installeerd custom zip > choose from sd, en zoek dan je google apps (gapps) bestand op, en installeer deze ook.
22. Reboot.
23. Geniet van je 2.2.1 powered X10!!

Een hotfix installeren voor FreeX10

1. Download het gewenste hotfix bestand.
2. Zet het bestand op een handige plek in je telefoon.
3. Boot in xrecovery, maak je cache en dalvik cache leeg, en flash de hotfix via flash custom zip.
4. xRecovery gaat installeren, als hij klaar is rebooten en je bent klaar!

Ik hoop dat deze tutorial duidelijk genoeg voor jullie was, geef geurst commentaar of aanpassingen, dit is mijn 1e tutorial, dus daar kunnen we wat van leren/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Staat er een (grote) fout in, zeg het even, dan verbeter ik het/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Ik zou het ook leuk vinden als je een berichtje achterlaat als het je geholpen heeft, dit motiveert mij om meer tutorials te gaan schrijven/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Succes/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />!

Android_User

Bewerkt (25 januari 2011 21:35)
ddaemen

ddaemen

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 23:01

Weet jij dit: als ik een programma SuperUser rechten verleen gebeuren rare dingen:

- Eerst krijg ik een melding: “SD kaart kan nu veilig worden verwijdert”.
- Direct daarna krijg ik een melding: “Voorbereiden SD Kaart”.
- Dan wordt het scherm zwart met alleen de tekst “Android” in het midden.
- Dan een compleet zwart scherm.
- Dan wordt het scherm weer zwart met alleen de tekst “Android” in het midden.
- En dan zit ik weer in Froyo.

Hoe kan dit? Soms gebeurt het ook zomaar.

Bewerkt (25 januari 2011 23:01)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 23:03

Ja dat kan, het is nu de beta 3, die bijna helemaal stabiel is, hen er nog geen rebooten mee gehad, maar het blijft een beta. Af en toe een reboot met dat soort dingen, zoals superuser en root explorer, kan wel eens gebeuren

Sent from my X10i using Tapatalk

Bewerkt (25 januari 2011 23:03)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2011
  • 23:04

Met de 2e keer dat er staat xRecovery installeren bedoel ik natuurlijk custom rom, verander ik morgen op de pc

Bewerkt (25 januari 2011 23:04)
Shifty

Shifty

• Lid sinds 23 augustus 2010
  • Berichten 331
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 09:23

Thanks, ga ik binnenkort een keer doen.

Bewerkt (26 januari 2011 09:23)
ddaemen

ddaemen

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 12:47

Android_User;89661
Ja dat kan, het is nu de beta 3, die bijna helemaal stabiel is, hen er nog geen rebooten mee gehad, maar het blijft een beta. Af en toe een reboot met dat soort dingen, zoals superuser en root explorer, kan wel eens gebeuren/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

het gekke is dat ik die van tripnraver geprobeerd heb en die vertoont hetzelfde probleem. en ook de gingerbread rom van jerpelea. misschien mijn toestel probleem?

Bewerkt (26 januari 2011 12:47)
AlexPranee

AlexPranee

• Lid sinds 12 september 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 14:30

Hoi allemaal ik heb gisteravond de beta3 Freex10 geïnstalleerd. Nog geen reboot gehad en alles loopt soepeltjes. Heel belangrijk natuurlijk is dat alles ook nog werkt met uitzondering van het filmen met de camera. Wel heb ik gemerkt dat het led notificatie lichtje erg langzaam knippert wat ook bij beta2 het geval was, ook is maar 1 kleur. Jullie misschien een tip om het flikkeren wat sneller te krijgen ??

Groet,
AlexPranee

Bewerkt (26 januari 2011 14:30)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 16:24

Ja dat kan, het is nu de beta 3, die bijna helemaal stabiel is, hen er nog geen rebooten mee gehad, maar het blijft een beta. Af en toe een reboot met dat soort dingen, zoals superuser en root explorer, kan wel eens gebeuren/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

het gekke is dat ik die van tripnraver geprobeerd heb en die vertoont hetzelfde probleem. en ook de gingerbread rom van jerpelea. misschien mijn toestel probleem?

Dat is raar, weet je zeker dat je beta 3 en niet 2 geïnstalleerd hebt? Ik heb met beta 3 nog helemaal geen reboots gehad, wat met 2 wel was. Probeer anders opnieuw, en zorg dan dat je echt je cache, dalvik cache leegmaakt, en voor het flashen een full wipe doet/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Succes nog.

Bewerkt (26 januari 2011 16:24)
Android_User

Android_User

• Berichten 692
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 22:08

AlexPranee;89964
Hoi allemaal ik heb gisteravond de beta3 Freex10 geïnstalleerd. Nog geen reboot gehad en alles loopt soepeltjes. Heel belangrijk natuurlijk is dat alles ook nog werkt met uitzondering van het filmen met de camera. Wel heb ik gemerkt dat het led notificatie lichtje erg langzaam knippert wat ook bij beta2 het geval was, ook is maar 1 kleur. Jullie misschien een tip om het flikkeren wat sneller te krijgen ??

Groet,
AlexPranee

Ok, mooi dat het gelukt is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" /> Ik denk dat filmen nog wel komt, dit is nu beta3, en alles is bijna stabiel, dus het zal niet lang meer duren/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Voor het ledlampje heb ik geen flauw idee, misschien kan je er en app voor downloaden? Ik zal het nog wel voor je uitzoeken als ik tijd heb/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (26 januari 2011 22:08)
Dennisvm

Dennisvm

• Lid sinds 28 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2011
  • 22:31

Mijn x10 reboot niet na het permanent rooten met z4root, weten jullie misschien hoe dit kan komen?

Gr,

Bewerkt (26 januari 2011 22:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren