Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

roadrunner

roadrunner

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 december 2010
  • 22:09

hallo, ik zit dus met het probleem dat ik niet meer op het internet (met 1.6 geen probleem) kan na de update van 2.1.
heb al van alles geprobeert maar ik ken er ook (nog) niet veel van/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

ik heb dus een x10i met het TELENET WALK & TALK 45… heb al elke tel.nummer van telenet gebelt. heb al meerdere telenet winkels bezocht met geen resultaat.

ben vrij zeker dat ik de juiste APN's heb ingestelt
heb ingestelt: naam Telenet GPRS
apn telenetwap.be
mcc 206
mnc 05

en voor mms heb ik ingestelt:
naam MMS
apn mms.be
gebruikersnaam mobistar
wachtwoord mobistar
mmsc http://mmsc.mobistar.be
mms-proxy 212.065.063.143
mms-poort 8080
mcc 206
mnc 05
apn-type mms
deze heb ik al meerdere malen opnieuw in gegeven gsm op nieuw opgestart batt.verwijdert (van 10 sec. tot 30 min.) niks helpt.
heb hier op het forum al liggen rond snuffelen.in de winkel waar ik hem gekocht heb zeggen ze dat het door die update komt en ik mijn garantie nu kwijt ben,maar ik heb die via de SE update afgehaalt dus legaal (en zonder bugs denk ik)..

er zal nog veel zijn wat ik kan proberen maar ik ken er niet veel van.
is er iemand die mij kan helpen en mij mijn SE x10i weer voluit kan gebruiken

bij voorbaat dank groet Roadrunner/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (23 december 2010 22:09)
kwarkje

kwarkje

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 274
  • Reputatie 10
  • 24 december 2010
  • 08:35

Hoi raodrunner,

probeer m es in te stellen zoals hier:

APN lijst Belgie - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Sukses!

kwarkje

Bewerkt (24 december 2010 08:35)
roadrunner

roadrunner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 24 december 2010
  • 17:09

hoi kwarkje,

thx voor de snelle reactie,maar helaas werkt ook niet.

heb de APN's verandert zo als vermeld maar als ik dan opslaan kies verdwijnt gewoon heel de APN en die voor de mms ook (gegevensroaming is aan gevinkt)

Grtz Roadrunner

Bewerkt (24 december 2010 17:09)
kwarkje

kwarkje

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 274
  • Reputatie 10
  • 25 december 2010
  • 08:59

Hm….

En heb je al geprobeerd om de aanwezige APN's even helemaal te deleten, m daarna even uit te zetten, de batterij er even uit te halen, opnieuw starten en de APN's opnieuw in te voeren?

Wat gebeurt er dan?

Enne, de upgrade naar 2.1 opnieuw uitvoeren via SE Update Service, en daarna nog es proberen internet erop te zetten?

En is het niet de bedoeling (ik vraag maar, hoor) dat je óf van de ene provider alles instelt, óf van de andere? Ik zie nu dat je zowel van mobistar als van telenet instellingen hanteert. Is dat wel juist? Probeer es óf de een óf de ander?

Bewerkt (25 december 2010 08:59)
roadrunner

roadrunner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 december 2010
  • 18:05

yup ook al geprobeert, maar niks helpt… heb hem ook al eens uit gezet batt. er uit gehaalt opnieuw opgestart zonder sim kaart en terug uit gezet batt. er nog eens uit. terug alles in gestelt met deze apn's
Telenet WAP
Manuele instellingen : 01) Druk op en selecteer .02) Selecteer > > .03) Druk op en selecteer . Voer de volgende informatie in : Naam: Telenet GPRS APN: telenetwap.be Proxy: Negeren Poort: negeren User name: Password: Negeren van naar . MCC: MNC: APN-type: Negeren 04) Druk op en selecteer .05) Druk op en selecteer het activeringspictogram van het nieuwe profiel. Het profiel is bewaard en geactiveerd.
en
MMS
Manuele instellingen : 01) Druk op en selecteer .02) Selecteer > > .03) Druk op en selecteer . Voer de volgende informatie in : Naam: MMS APN: mms.be Proxy: Negeren Poort: negeren Gebruikersnaam: mobistar Wachtwoord Proxy: mobistar Server: Negeren MMSC: http://mmsc.mobistar.be MMS proxy: 212.065.063.143 MMS-poort: 8080 MCC: MNC: APN-type: mms 04) Druk op en selecteer .Het profiel is bewaard en geactiveerd.

deze komen van de telenet site Telenet Thuis - Gsm - Meer info - Datadiensten en MMS instellen

nu ik heb de sim eens in een ander toestel gestoken (samsung star) en daar kreeg ik wel de instellingen via 3 sms 'jes maar in een andere vorm.
sms 1: profielnaam :Telenet MMS (naam)
url :http://mmsc.telenet.be (mmsc)
type drager :GPRS (apn- type)
toe gangs naam :mms.be (apn)

sms 2: profielnaam : Telenet WAP¨(naam)
url start pagina : www.Telenet.be (mmsc)
type drager : GPRS (apn-type)
toe gangs naam : telenetwap.be (apn)
het 3de sms'je was leeg…
ik heb deze ingestelt bij naam die ik er heb bij gezet tussen de ( ) en klopt dit of heb ik hier ook ergens een fout gemaakt
maar in idergeval zo werkte het ook niet….

Bewerkt (26 december 2010 18:05)
Casparovic

Casparovic

• Lid sinds 13 mei 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 27 december 2010
  • 13:28

Je hebt in het menu twee x instellingen waarvan eentje met een soort toverstaf als icoon. Probeer is alles via dat icoontje in te stellen en laat ff weten hoe het is gegaan?

Sent from my X10i using Tapatalk

Bewerkt (27 december 2010 13:28)
roadrunner

roadrunner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 december 2010
  • 17:52

Casparovic;73786
Je hebt in het menu twee x instellingen waarvan eentje met een soort toverstaf als icoon. Probeer is alles via dat icoontje in te stellen en laat ff weten hoe het is gegaan?

Sent from my X10i using Tapatalk

oke heb ik ook ff gebrobeert. en normaal krijg je een melding dat hij onlain de instellingen gaat halen..
maar da doet hij alleen als de gegevensroaming uit gevinkt is (is dat normaal)
ik heb het dus nog eens geprobeert met wifi en dan gaat het wel, ik heb heel het menu van instellingen afgewerk,maar er is niks verandert.

Bewerkt (27 december 2010 17:52)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 27 december 2010
  • 21:29

Bij ‘Instellingen’ heb je bovenin een optie ‘Sony Ericsson’, met hierna ‘Instellingen downloaden’. Hierna kan je een Operator selecteren. Heb je dat ook geprobeerd?
Mocht dit allemaal niet lukken, neem dan nogmaals contact op met Telenet en dreig je abonnement op te zeggen wanneer zij jou niet helpen de instellingen goed te krijgen. Het lijkt me sterk dat het een manco aan het toestel (of Android 2.1) is.

Bewerkt (27 december 2010 21:29)
roadrunner

roadrunner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 december 2010
  • 22:58

ja heb ik ook al geprobeerd, maar ik raak niet verder dan ‘Sony Ericsson’ ‘Instellingen downloaden’ en dan is het gedaan kan er zo veel op drukken als ik wil, ik hoor hem wel klikken maar operator selecteren komt er niet op te staan.

ja da lijkt mij ook geen slecht idee,een beetje dreigen voor best wil kan nooit geen kwaad é

Bewerkt (27 december 2010 22:58)
roadrunner

roadrunner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 december 2010
  • 19:52

Hey hey ik heb weer internet op mijn x10. Lig een beetje te spelen op de zetel met de foon, heb de won nog eens opnieuw in gegeven en hij doet het weer. Heb wel geen 3g meer maar er komt nu een H te staan en toch is het toestel erg traag. Maar ben al blij dat ik,er weer op zit.
In indergeval allemaal bedankt voor het mee denken en de reacties.

Grtzz Roadrunner

Bewerkt (29 december 2010 19:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren