Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

peterk

peterk

• Lid sinds 16 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 10:29

Hallo, ik heb een Xperia Arc met Android 2.3.4. Fotos en filmpjes die je daarmee opneemt worden in de interne opslag geplaatst. Die kun je dan ‘delen’ bv. als email versturen. Maar ik wil ze kopieren naar de SD-kaart of mijn laptop. Dat lukt niet: programma's als PC companion en Media Go herkennen wel de SDkaart maar niet de interne opslag. Die is nergens te zien of te kopieren! Wie heeft een oplossing?

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 12:10

Is er misschien bij de camera in te stellen in welke map de opnames worden opgeslagen? Dan is het gewoon een kwestie van een map kiezen op je SD.
Anders kun je alleen met roottoegang bestanden van je interne geheugen verplaatsen naar een SD-kaart geloof ik.

peterk

peterk

• Lid sinds 16 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 september 2012
  • 22:32

Nee bij de camera kun je niet instellen waar de film moet worden opgeslagen. Maar inmiddels heb ik twee oplossingen gevonden:
1 Installeer de android-app van Google Drive. Nu heb je 5 Gb opslagruimte in the cloud. Vanuit Google drive kun je aanklikken: een bestand uploaden. Als je dat aanklikt krijg je de volledige inhoud van je Xperia te zien (interne opslag en sd-kaart). Nu kies je je filmpje en het uploaden begint. Daarna kun je het filmpje uit Google drive weer dowloaden op de laptop. Werkt prima maar je hebt wel een internetverbinding nodig.
2. Installeer de android-app “Back up pro”. Hiermee kun je alles kopieren uit de interne opslag naar je sd-kaart. Theoretisch de kortste weg dus. De app vraagt om het te kopieren bestand een nieuwe naam te geven, dus je kiest bv. “filmpje1” en kopieert kan het kpieren beginnen. Als je daarna dan je sd-kaart opent, blijkt je filmpje zich in een map “rerware” te bevinden, en dan niet als afzonderlijk bestand maar als (sub)MAP onder de naam “filmpje1”. En als je dan nog enkele submappen verder duikt vind je uiteindelijk een bestand “Video_1”. Zonder extensie zodat de Windows Media Player het niet herkent als een afspeelbare film. (De VCLplayer wel.) Als je dit bestand hernoemt en van een extensie “mpg” voorziet, dus Video_1.mpg, heb je eindelijk je filmpje beschikbaar voor de mediaplayer en voor videmotage softwaren.

Nu is het kopieren van een opgenomen filmpje toch niet zo'n vreemde wens…
Dus ook voor Android geldt helaas: waarom simpel en duidelijk als het duister omslachtig kan?!?!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren