Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nocona

nocona

• Lid sinds 07 maart 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 09:55

Sinds 5 maart heb ik een xperia Arc S en het is een fijn maar ook wazig toestel naar mijn huidige mening.

Ten eerste begrijp ik niet het nut van het blijven door draaien van apps en toepassingen nadat je ze door middel van home hebt afgesloten. Hierdoor gebruik je batterij en geheugen en je moet sowieso om terug te gaan naar zo'n eerder gestartte toepassing/app weer een handeling uitvoeren…. dus waarom niet gewoon uit als je em uit zet?:confused:

Er zouden apps voor zijn om dit uit te zetten, sommige ook per toepassing/app. Welke is voor leken een beetje mee te werken?

Voor deze Arc S had ik een samsung wave (1e type) en doordat ik veel thuis was en hij dus op Wifi liep, verbruikte ik weinig mb's.
Nu met de Arc S ben ik deze week ook voor 98% thuis geweest ………… en tòch gebruikt mn gsm 3G terwijl de Wifi aanstaat.
Mijn thuisinternetverbinding loopt via KPN en de rooter is nog maar 5 maanden oud, daar moet het dus niet aan kunnen liggen.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit toestel zo raar doet en of het te veranderen is? Vanaf 1 juni gaat namelijk mijn 250mb bundel in en ik zou het zonde vinden als ik dan thuis niet eens wat kan surfen of downloaden zonder bang te zijn dat mn bundel pleite is.

Bewerkt (24 april 2013 14:22)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 maart 2012
  • 10:08

Je stelt hier ongeveer dezelfde vraag als hier: http://www.androidworld.nl/forum/android-applicaties/31246-app-variabele-data-block-voor-dummies.html#post276232. Ik zal de andere sluiten omdat de discussie hier verder gaat

Misschien gaat je wifi uit als je scherm uit staat. Dit kun je controleren via instellingen –> draadloos en netwerken –> wifi verbindingen –> en dan via de menu knop naar Geavanceerd –> wifi slaap beleid. Of misschien valt je verbinding weg als je net in de badkamer bent, of op de wc zit waar verminderde ontvangst is. In die gevallen neemt je mobiele netwerk (3G) het over.

Verder worden sommige apps vast in het geheugen geladen (door jou omschreven als ‘draaien’) zodat wanneer je deze wilt gebruiken deze meteen kunnen opstarten. Als deze niet in het geheugen staan gaat hier tijd overheen, en heb je een telefoon die je als ‘traag’ zou bestempelen. Het is dus niet raar, maar dat is hoe het android systeem werkt.

Je kan apps automatisch laten afsluiten door een app als ‘Advanced Task Killer’. Maar sommige apps verbruiken meer batterij doordat ze steeds opnieuw in het geheugen geladen worden nadat ze keer op keer worden afgesloten door de task killer.

nocona

nocona

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 10:24

Dank je voor je snelle en duidelijke antwoord
Sorrie dat ik ‘stout’ was… er zijn hier nogal wat topics die wel gelezen worden maar niet beantwoord en bij nalezen van het onderdeel waarin ik mijn vraag stelde zag ik dat het niet ging over vragen die je zou kunnen hebben over een app, maar over uitleg en tips over apps. Vandaar dus dat ik dacht dat ik het beter in het Arc onderdeel kon zetten, nam ook aan dat t specifiek iets was van de Arc.

Jammer trouwens dat leden wel de moeite nemen om een topic met 0 antwoorden te lezen maar niet snel ff wat neerkrabbelen….. iedereen van de generatie na mij (ben 44) weet toch alles en typt in een paar seconde 10 regels vol?:p
Het gebeurt me wel es dat een titel me nieuwsschierig maakt maar als ik nix kan toevoegen dan sla ik t gewoon over zonder t te lezen

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 10:31

nocona;276310
Dank je voor je snelle en duidelijke antwoord
Sorrie dat ik ‘stout’ was… er zijn hier nogal wat topics die wel gelezen worden maar niet beantwoord en bij nalezen van het onderdeel waarin ik mijn vraag stelde zag ik dat het niet ging over vragen die je zou kunnen hebben over een app, maar over uitleg en tips over apps. Vandaar dus dat ik dacht dat ik het beter in het Arc onderdeel kon zetten, nam ook aan dat t specifiek iets was van de Arc.

Jammer trouwens dat leden wel de moeite nemen om een topic met 0 antwoorden te lezen maar niet snel ff wat neerkrabbelen….. iedereen van de generatie na mij (ben 44) weet toch alles en typt in een paar seconde 10 regels vol?:p
Het gebeurt me wel es dat een titel me nieuwsschierig maakt maar als ik nix kan toevoegen dan sla ik t gewoon over zonder t te lezen

Als je vodafone hebt, download dan de app Myvodafone. Dan zie je precies op elk moment dat jij wilt hoeveel je verbruik is en wat je tegoed is.

Apps stoppen kan je wel op een origineel ongeroot toestel, maar veel apps zullen nagenoeg direkt weer starten waardoor het stoppen weinig zin heeft. Je kunt ze wel voorgoed stoppen…maar dan moet je root rechten hebben op je toestel.

nocona;276310

Je doet dus eigenlijk gewoon hetzelfde :p

Samsung Galaxy S8+

nanders

nanders

• Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 maart 2012
  • 10:32

Geeft niet hoor, je bent nieuw op dit forum

Soms lezen mensen het wel maar kunnen niet snel of goed een antwoord formuleren, of denken dat anderen dat beter kunnen. En als mensen die ‘alles’ weten ook op alles gaan reageren dan zijn ze dagen bezig, en dus moeten ze een selectie maken om vragen niet te beantwoorden die anderen misschien ook kunnen beantwoorden. Als iedereen dat denkt dan raakt zo'n topic onder op de stapel en wordt niet meer gelezen. Een goed antwoord geven op topics kost vaak een stuk langer dan 10 sec, omdat je je antwoord zodanig moet formuleren dat mensen die de terminologie minder beheersen het ook kunnen begrijpen.

Maar vaak is het zo dat je wel een paar dagen geduld mag hebben. Iedereen op dit forum leest dit forum tenslotte in zijn vrije tijd…

nocona

nocona

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 10:43

Bewerken en plaatsen ervan ging niet dus dan maar via nieuwe post…..
Net dus gekeken naar de instellingen en bij slaapbeleid staat de onderste optie, “nooit”, aangevinkt (wat is “nooit indien aangesloten” dan?) Ik zit nu op de bovenverdieping achter de pc en dmv een houten vloer zit ik zo'n 4 meter van de rooter vandaan. De pc geeft alle streepjes aan en de wifi van mn gsm maar 1 streepje boven t rondje…… slechte rooter dan hoor(!)
Dat wordt dan dus bij de meterkast staan als ik iets via gsm wil downloaden, of via usb bij de pc:eek:

Edit: Dank je Nanders… logische uitleg voor dit ongeduldige typje, k zal meer geduld hebben voortaan

nanders

nanders

• Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 maart 2012
  • 10:53

'nooit indien aangesloten' betekent dat wifi niet wordt uitgeschakeld wanneer deze verbonden is aan een oplader. Wanneer niet verbonden aan een oplader gaat deze wel na een tijd uit. Dit kan handig zijn wanneer je niet thuis bent, en je telefoon niet steeds naar wifi gaat zoeken. Ik heb hem zelf ook op ‘nooit’ staan omdat ik altijd zelf wifi uitschakel wanneer ik niet thuis ben.

Overigens is de hoeveelheid streepjes niet altijd een goede maat voor de sterkte van het signaal. Deze moet je dan ook zien als een indicatie, en onderling vergelijken met andere apparaten heeft weinig zin, omdat bij de een 3 streepjes hetzelfde signaalsterkte weergeeft als de ander er maar 2 laat zien.

Als je voor het verzenden van bijlages in email, het bekijken van filmpjes, downloaden van apps etc. even in de gaten houdt of je nog verbonden bent met wifi dan is 250 mb best voldoende.

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 948
  • Reputatie 10
  • 9 maart 2012
  • 11:32

Kleine bijdrage…

My data manager free doet zijn werk uitstekend en volgens mij completer dan de apps van vodafone of kpn. kwestie van uitproberen.
Wel iets waar ik tegenaan ben gelopen met het monitoren van mijn data is dat mijn abonnement van de 15e van de maand tot de 15e van de volgende maand loopt, althans dat zie ik op de facturen van kpn. Het bijhouden van je hoeveelheid data door de provider (kpn weet ik omdat ik die zelf heb en dat kpn dat bevestigd heeft) gebeurt van de 1e van de maand tot het eind van de maand. My data manager free is op die manier in te stellen.
Voorbeeld: ik heb een fair use policy en als ik meer dan 1Gb verbruik dan wordt mijn snelheid aangepast tot de volgende maand ingaat. Ik krijg waarschuwings smsjes bij 50% en 75% verbruikt. My data manger free zit dan inderdaad respectievelijk op ~500Mb en 750Mb. Daaruit kan ik concluderen dat de teller van de app redelijk gelijk loopt met die van kpn.

Ik zou zeggen proberen, is de moeite waard.

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

nocona

nocona

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 14:46

Zou Connection Manager van Dmitry Maliugin niet iets zijn dan?
Die kwam ik tegen op Google-play via mn pc, toen ik had gekeken naar die app My datamanager free.

Van mij hoeft wifi niet continu 100% verbinding te hebben hoor. Als ik door mn huis loop en ik kom weer in een deel waar mn mail wel binnen gehaald kan worden dan is dat vroeg genoeg. Hoef niet 1 minuut na aankomst al de afzender te bespringen met mijn antwoord LOL.

nocona

nocona

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2012
  • 20:05

AVS;276312
Apps stoppen kan je wel op een origineel ongeroot toestel, maar veel apps zullen nagenoeg direkt weer starten waardoor het stoppen weinig zin heeft. Je kunt ze wel voorgoed stoppen…maar dan moet je root rechten hebben op je toestel.

@AVS ( of anderen)
En welke app is daar het meest geschikt voor denk je?

Bewerkt (24 april 2013 14:23)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren