Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jevamo

jevamo

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2011
  • 21:21

Zoals de titel al aangeeft is het nu mogelijk gemaakt om de xperia 2001 toestel (zie de lijst voor welke precies) te rooten waarbij de bootloader gewoon “locked” kan blijven.

Waarom is dit zo essentieel?? Omdat dan de DRM keys behouden blijven. Heb zelf de Arc met 2.3.4 en de Neo met 2.3.4.
De Neo heb ik geroot met eerst de bootloader unlocked te hebben, resultaat: rooten gelukt, trackid en facebook extensie in muziek speler doen het niet meer. Vanwege de DRM keys die verwijderd zijn..

Nu met de Arc als resultaat: geroot en DRM keys behouden

Via onderstaande link wordt het uitgelegd:

zergRush can root xperia Arc .42 fw - xda-developers

Bewerkt (30 oktober 2011 21:21)
Djens

Djens

• Lid sinds 02 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 14:05

Hey !

Ik heb een vraagje!

Zelf weet ik eigenlijk niets over rooten van een gsm, maar heb gehoord dat er veel voordelen van zijn..
Kan iemand mij zeggen wat de voordelen hier juist van zijn en waarom je dus je gsm zou rooten ?
En kan je dan ook zeggen hoe ik mijn xperia arc zou kunnen rooten (liefst zo eenvoudig mogelijk zonder al te veel risico's en dergelijke..) zoals ik al zei ben ik hier absoluut geen professional in !

Alvast bedankt !

Bewerkt (24 april 2013 13:58)
remco.k

remco.k

• Lid sinds 01 augustus 2010
  • Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 17:07

Hoi Djens,

Er zijn veel voordelen van het rooten van je toestel. In het kort en het simpel gezegt je hebt dan meer rechten met je toestel en kun je er ook veel meer mee…..

Wil je je toestel rooten unrooten enz zou ik deze post gebruiken goed lezen en je komt er zeker wel…
Xperia 2011 Easy Rooting Toolkit (zergRush Exploit) - xda-developers

Wil je nog meer weten zoals het installeren van een custum rom en dergelijke geef dan een gil dan zal ik daar wat van posten…

Greets Remco

remco.k

remco.k

• Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 17:10

Hoi Jevamo,

Mijn ervaring met de arc was … Rooten bootloader unlocken en ff rebooten alles werkt nog perfect met de arc…
Nu heb ik sinds het unlocken van de bootloader de Doomlord kernel versie v15 erop staan en de nieuwste arconium versie 5.5 erop staan en dat draaid allemaal lekker….

Dus ik zou zeggen als je het leuk vind vooral een beetje spelen en experimenteren..

Greetzz Remco

ruudvw

ruudvw

• Lid sinds 15 mei 2011
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 19:09

Hallo iedereen. Ik wil mijn arc rooten, aangezien de schil van SE er gewoon omheen blijft zitten en ik ICS wil, als die uit is in een custom rom. Alleen heb ik hier totaal geen verstand van, en ben bang dat ik vanalles fout ga doen. Zijn die beschrijvingen echt heel makkelijk, of zijn er altijd toch dingen die fout kunnen gaan?

Grtz, Ruud

lordfreak

lordfreak

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 20:06

Met alleen rooten kan je in principe geen custom rom laden. (Uitzonderingen daargelaten, maar in ieder geval geen goede versie van ICS).
Hiervoor moet je je bootloader unlocken. Kan er veel fout gaan? Ja, maar ook altijd wel weer te repareren, als je er verstand van hebt.
Maar zoals ik uit jou post begrijp, heb je er nog niet veel aan gedaan. Daarom zou ik maar beginnen met rooten en daar een beetje mee spelen. Wat dingen over custom roms doorlezen en later komt er heus wel een makkelijke methode om ICS op de arc te zetten. (In dit stadium zal de ROM dan ook veel stabieler zijn.)

remco.k

remco.k

• Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2012
  • 20:14

Hoi Ruud,

Als eerst zou ik je telefoon rooten.. Zie bovenstaande link….
Daarna je bootloader unlocken volg deze link Sony Ericsson Xperia Arc bootloader unlocking - xda-developers dan moet het lukken.
Verder kun je dan 2 versies krijgen van de isc let wel op dit zijn alpha versies dus er kunnen bugss in zitten.
Deze is {4.0.1} IceCream Sandwich Alpha - xda-developers gebaseerd op alle aanpassingen van doomlord en hij gebruikt zn eigen rom.
Dit is de 2de gebasseerd op de alpha rom van Se {4.0.3} IceCream Sandwich LEAKED - xda-developers.
Als je de stappen goed volgt moet het volgens mij niet zo`n probleem zijn en ga ik er vanuit dat het lukt….

Mochten er nog vrage zijn hierover dan hoor ik het graag… Ik heb de rom zelf niet draaien omdat het een alpha is… er zijn er veel die het wel doen….
Let op niet alles werkt dus….

Groetjes Remco

Djens

Djens

• Lid sinds 02 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2012
  • 16:46

Hey Remco !

Alvast bedankt voor het snelle antwoord ! ;D

heb je toevallig ook een nederlandstalige link voor het rooten van mijn gsm ?
(ik heb het gelezen, maar engels in combinatie met computertaal enzo is niet echt een sterke kant van mij)

en wat is het voordeel van een custum ROM ? als ik vragen mag(klinkt waarschijnlijk super idioot voor jou een vraag als deze, maar zoals ik al zei ben ik nog niet echt thuis in dit soort zaken)

Ohja en is het trouwens mogelijk een (liefst) gratis gps te instaleren op de xperia arc ?
ik heb (standaard) google maps eropstaan natuurlijk, maar jammer genoeg heb je daar internet voor nodig om de gps te laten werken en ik heb een abonnement met enkel gratis sms'n en dus geen internet

Weer een hoopje vragenhopelijk kan je mij hierbij helpen (of iemand anders mag uiteraard ook)

Bedankt !!

Jens

Bewerkt (24 april 2013 13:59)
remco.k

remco.k

• Berichten 592
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2012
  • 21:19

Djens;254903
Hey Remco !

Alvast bedankt voor het snelle antwoord ! ;D

heb je toevallig ook een nederlandstalige link voor het rooten van mijn gsm ?
(ik heb het gelezen, maar engels in combinatie met computertaal enzo is niet echt een sterke kant van mij)

en wat is het voordeel van een custum ROM ? als ik vragen mag(klinkt waarschijnlijk super idioot voor jou een vraag als deze, maar zoals ik al zei ben ik nog niet echt thuis in dit soort zaken)

Ohja en is het trouwens mogelijk een (liefst) gratis gps te instaleren op de xperia arc ?
ik heb (standaard) google maps eropstaan natuurlijk, maar jammer genoeg heb je daar internet voor nodig om de gps te laten werken en ik heb een abonnement met enkel gratis sms'n en dus geen internet

Weer een hoopje vragenhopelijk kan je mij hierbij helpen (of iemand anders mag uiteraard ook)

Bedankt !!

Jens

—————————————————————————————————————-

Hoi Jens voor je vraag over wat is een custom rom zou ik hier kijken dit komt uit de android wiki Rom - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Voor de navigatie met gprs daar zou je voor moeten surfen op het internet hier kan ik je helaas niet aan helpen.

Voor je telefoon te rooten en eventueel je bootloader te unlocken volg je deze stappen http://www.androidworld.nl/forum/sony-ericsson-xperia-arc/28653-simpel-je-telefoon-rooten-je-bootloader-unlocken-volg-stappen.html#post255008

Hopelijke kun je er wat mee…

Cheers Remco

Bewerkt (24 april 2013 13:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren