Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

flupke1

flupke1

• Lid sinds 23 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 09:36

Hallo allen,

Ben hier nieuw en een newbie wat betreft android telefoons…na zoveel jaren met een grote oude walkie talkie mobiel
te hebben getelefoneerd was het tijd om iets moderner te kopen,een sony x peria go

Ben er erg tevreden over hij draaide op android 2.3 gingerbread en heb de update naar de nieuwste 4.0 ice cream gedaan…
Niets als problemen:telefoon valt zomaar uit,slechte wifi ontvangst,maar vooral de telefoon reageert stukken trager op alles en sommige dingen werken gewoon niet prettig.je hoort me al komen ik wil dus terug naar android gingerbread 2.3 dat mag wel eenvoudiger zijn,het werkte allemaal prima en snel en ik ben van het principe dat als iets werkt ik er niet aan ga liggen prutsen…behalve deze ene keer dan :shut: weet iemand hoe dit kan?In de winkel vraagt men 50euro hiervoor :money::money::money: dat is er wat over…graag wel in noob taal want ben niet thuis in al die termen en afkortingen

Met vriendelijke groeten,

Fille

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
flupke1

flupke1

• Lid sinds 23 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 14:41

Ik ben ten einde raad maar naar de winkel terug geweest waar ik hem kocht om er voor 50 euro terug Android 2.3 gingerbread op te laten zetten ipv 4.0…maar bij navraag van de winkel bleek dit toch niet te kunnen (officieel)…volgens hen zet Sony er steeds de allerlaatste versie op.Zelfs als de klant vraagt er een oudere versie op te zetten (zoals ik hem uit de winkel meekreeg)doen ze dat niet.
Volgens de verkoper hebben ze zelfs 2.3 niet meer in hun “bezit”…??hmmm wat is dat nou voor een rare uitleg dat is toch maar een stukje software,er komen toch nog toestellen uit die op 2.3 nog draaien…ik heb mijn X peria go paar weken geleden gekocht en die komen hier standaard nog met 2.3 zelfs deze die nu in de winkel te koop staan (heb ik nagegaan) deze update naar 4.0 moet je dus zelf nog doen….

Men schiet tegenwoordig mensen naar de maan,ze opereren mensen met robots,en je kan praten met iemand aan de andere kant van de wereld via internet…..maar ff je gsm terugzetten naar Android 2.3 gaat niet??? Het is eerder “niet willen” in plaats van “niet kunnen”…zelfs als ik vroeg om het dan “onofficieel” te doen,wilden ze nog niet….geen enkele van de 5 winkels trouwens die ik afgegaan ben…en zeggen dat ik aan het twijfelen was tussen een Android toestel en een I phone grrr… :cry: als ik het niet in orde krijg op Android,probeer ik maar een een I phone denk ik.Beetje een koude douche Android.
Op zich werkt dat prima,maar als het zo een gedoe is elke keer er een update is en daar zoveel problemen mee zijn om een versie terug te gaan dan pas iker waren veel klachten over 4.0 mocht ik horen in de winkels.Heb hier en daar wat gevonden om het toch te doen,maar dat lijkt me chinees om te begrijpen welke stappen je moet ondernemen.Mocht er iemand uit mijn buurt zijn (Belgie Leuven) ik wil er zelfs voor betalen om dit te doen.

———- Update van bericht ———-

Leuk nu lees ik pas dit (nadat de update gedaan is…)

• Android 4.0’s hardware requirements are more advanced than previous software updates, so your phone’s performance may be affected. LEES=TRAGER dus!
  • Our commitment to offering you the best, means that once upgraded you will not be able to revert back to an older version of Android.:=LEES:VERGEET het maar om terug te gaan naar een oudere versie…

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
seren

seren

• Lid sinds 08 augustus 2011
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 15:36

Er zou een update zijn, versie 6.1.1.B.1.54, die de performance weer wat acceptabeler maakt. Heb je die al?

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
Div3rsion

Div3rsion

• Lid sinds 11 december 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2013
  • 06:53

Ik heb zelf de Xperia Sola. Stock Roms van Sony ICS zorgen voor trage reacties, zeker met de telefoonapp. En batterij verbruikt ligt een stuk hoger. Ik ben zelf nog aan het uitvogelen wat ik daadwerkelijk wil draaien. Ik heb wat custom roms geprobeerd, deze hebben een beter batterij verbruik onder ICS en door overclock kernels zijn ze ook wat snappier, maar was nog niet helemaal tevreden. Ik heb nu ook GB draaien.( Had ik nog niet gedraaid ivm directe upgrade door PC Companian van Sony na aanschaf.)
Dit gaat tot nu toe redelijk lekker. Ik heb er wel een custom kernel in zitten ivm root en CWM.

Op XDA staan vele tutorials hoe je een en ander kan doen.

Op zich is terug zetten trouwens niet zo heel moeilijk hoor, via XDA kan je de GB firmware downloaden en met de flashtool (ook daar te vinden).
Flashtool installeren en de FTF file in de map x:\flashtool\firmwares kopieren.
Telefoon aansluiten, flashtool starten.
Klik op Bliksemschicht en kies voor flashmode.
Selecteer de firmware die je wilt installeren.
Installatie wordt voorbereid.
Dan wanneer Flashtool dit meldt, telefoon loskoppelen en uitschakelen.
Dan met de backknop of volume - ingedrukt, je usb kabel inpluggen. Je telefoon start dan in flashmode en de firmware wordt geinstalleerd.
Als de installatie is afgerond, usb kabel er uit halen en je telefoon aanzetten op de normale manier.
Na booten heb je GB weer terug.

Bewerkt (24 april 2013 16:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren