Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JorreDV

JorreDV

• Lid sinds 12 mei 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2014
  • 16:36

Mijn echtgenote kocht mij een Galaxy Trend Lite (GT-S7390) met Android 4.1.2.
Ik voeg een account toe en synchroniseer met een Exchange-server (Microsoft Exchange ActivSync).
Bij collega's met dezelfde, oudere of nieuwere Android versie zie ik bij het instellen vier checkboxen: E-mail, Taken, Agenda, Contacten om te kunnen synchroniseren.
Op mijn versie vind ik de Agenda en Taken niet terug.
Iemand enig idee wat ik moet doen om toch mijn MS-outlook (pro) kalender te kunnen synchroniseren op mijn account?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 12 mei 2014
  • 16:46

Topic verplaatst naar het Samsung Smartphones forum, aangezien het geen Galaxy S betreft.

ik maak al vanaf android 2.1 tot 4.4 op mijn S1, S2, en S3 gebruik van een exchange server inclusief agenda (taken gebruik ik niet). Dus het zou technisch moeten werken. In je agenda app, zie je daar de exchange agenda niet terug? En als je naar de sync instellingen gaat, zie je daar geen agenda?

dit bedoel ik.

Bewerkt (12 mei 2014 16:48)
JorreDV

JorreDV

• Lid sinds 12 mei 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2014
  • 17:20

in het voorbeeld dat je aangaf, zie ik inderdaad Contacts en Email, maar calendar verschijnt niet als derde functie.

JorreDV

JorreDV

• Lid sinds 12 mei 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2014
  • 11:16

Ik heb het probleem net samen met een Samsung technicus bekeken. Zij vertelde me dat enkel Android de oplossing kan geven voor dit type toestel.
Blijkbaar heeft dit type de optie calender niet in het Android pakket voor dit type toestel meegeleverd. Hoe kan ik als leek weten welke telefoon, die ik wil kopen, al dan niet dergelijke beperkingen heeft?
Kan iemand mij verder op weg helpen hoe dat moet met Android? Kan ik alsnog een upgrade of zo maken?
Dank u.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 22 mei 2014
  • 12:07

ik blijf het heel raar vinden, volgens mij moet dit gewoon werken.

ik moet zeggen dat ik alleen ervaring heb met een exchange server via mijn werk, niet met ActiveSync vanuit huis

JorreDV

JorreDV

• Lid sinds 12 mei 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2014
  • 13:53

Het gaat wel degelijk om de ActivSync Microsoft Exchange server van op het werk (alhoewel ik evengoed de account van thuis kan configureren).
Via Smart tutor heeft Samsung meegekeken naar de instellingen, maar daar zeiden ze verder niets te kunnen doen omdat het de Android versie betreft voor dit type telefoon, en dat Android een oplossing zou moeten kunnen bedenken.

IMpY

IMpY

• Lid sinds 04 mei 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2014
  • 16:00

Is hier al meer over bekend?
Heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn werk telefoon en collega's van mij met een Sony Xperia of HTC Desire hebben dit probleem niet!

Heb overigens ook al andere agenda apps geprobeerd maar dit maakt geen verschil.
Ook draait de nieuwst mogelijke versie op de Galaxy Trend Lite.

Is dit probleem al aangekaart bij Android zelf?
Al een oplossing hiervoor gevonden? Zo ja, had ik dit ook graag geweten.

lelieg

lelieg

• Lid sinds 29 september 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 29 september 2014
  • 10:11

We zijn nu ondertussen een aantal maanden verder. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Zoja, dan hoor ik het graag want wij hebben nog steeds dit agenda sync probleem.
Alvast bedankt.

arjanet

arjanet

• Lid sinds 12 december 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 december 2014
  • 11:47

hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn recent aangeschafte Samsung Galaxy trend lite.

Er is overigens een APP “touchdown for smartphones” die je (na 1 maand proberen) wel moet kopen die wel de active sync met adroid 4.1.2. ondersteunt.
Maar ben jij inmiddels erachter of er ook een gratis (!) app is die Active sync ondersteunt?

Gr. Arjan

kellyjansegers

kellyjansegers

• Lid sinds 11 februari 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2015
  • 16:03

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem voor onze 5 net aangekochte Samsung telefoons met android 4.1.2…
Is hier reeds een oplossing voor aangeboden door Android…dit is immers net wat mijn collega's nodig hebben…agendasynchronisatie…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren