Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rellivisit

Rellivisit

• Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2011
  • 10:09

Ik was vorige week in US en kon het toch niet laten om een Nexus S mee te nemen. Hier mijn eerste ervaringen:

Interface:
Google heeft de Launcher Pro interface overgenomen en deze werkt natuurlijk heerlijk. Gelukkig geen Samsung gepruts eroverheen en ik zit ook niet vast aan Kies (al zit je dat met de galaxy s natuurlijk ook niet dankzij XDA).

Muziek:
De mp3-speler is vrijwel identiek aan PlayerPro, welke ik altijd al gebruikte op mijn Galaxy S. Een heerlijke speler met eindelijk de hoesjes erbij op een snelle en eenvoudige manier. Enige probleem van de player van de Nexus S is dat er hier dus geen mogelijkheid is om online effe je hoesje te copy-pasten.

Snelheid:
Ik vind hem vele malen sneller als mijn geroote en lagfixte Galaxy S.

Batterij:
Vrijwel gelijk aan de Galaxy S, ik ben na een dagje intensief surfen, app-en en bellen ook gewoon leeg. Wellicht dat hij een uurtje langer mee gaat, maar echt geen week.

Apps:
sommige apps hebben de neiging om af en toe te crashen. Heeft wellicht met 2.3 te maken.

Verder ben ik nog vooral in de prul-modus. Het engelse menu is uiteraard geen enkel probleem, want alle zoekfuncties en dergelijke zijn toch in het NL uit te voeren. Het grote voordeel van een “google-phone” is dat je wel echt optimale ondersteuning hebt voor google applicaties als navigatie/maps, my tracks, gmail etc. Ook exchange e-mail werkt een stuk vloeiender.

Bewerkt (5 januari 2011 10:09)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 5 januari 2011
  • 12:03

Mooi om te horen
Dat apps af en toe crashen zal inderdaad met 2.3 te maken hebben. Maar ik neem aan dat de meeste applicaties zonder problemen werken?

Bewerkt (5 januari 2011 12:03)
Sinac

Sinac

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2011
  • 15:18

Klinkt inderdaad goed! Hoe is de behuizing van de Nexus S? Ik ben niet zo gecharmeerd van de behuizing van de SGS. Hij kraakt her en der en de grote hoeveelheid plastic gaat me toch steeds meer tegen staan. Is de behuizing van de Nexus S beter?

Bewerkt (5 januari 2011 15:18)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 5 januari 2011
  • 18:58

Heb deze ook meegebracht uit de us. Moet deze nog eens goed bekijken en uiteraard testen.

Bewerkt (5 januari 2011 18:58)
Rellivisit

Rellivisit

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2011
  • 10:06

Meeste apps werken idd goed. De behuizing is wel iets beter als de Galaxy S, maar heeft nog altijd geen superdegelijke uitstraling. Ik had echter ook nooit zo'n problemen met de behuizing van de Galaxy S, dus voor mij is het een prima toestel.

Bewerkt (6 januari 2011 10:06)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 6 januari 2011
  • 16:20

Wanneer ik deze vergelijk met mijn Nexus One, dan moet ik zeggen dat ik de One persoonlijk degelijker vind dan de S.
Maar ja das dan mijn gedacht erover.

Bewerkt (6 januari 2011 16:20)
Rellivisit

Rellivisit

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2011
  • 16:55

Ik denk inderdaad dat de one degelijker aanvoelt. Heeft ook alles te maken met het gevoel van plastic tov de stevigere constructies van htc. Desalnietemin ben ik extreem gelukkig met de Nexus S. Hij is echt retesnel en voice search en de nieuwe navigatie werken echt top.

Bewerkt (6 januari 2011 16:55)
MuayThai

MuayThai

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 1575
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2011
  • 05:46

Enkele vragen voor degene die al een Nexus S bezitten:

1. Kan je deze al simlock-vrij en in het NL bestellen?
2. De moeite waard om deze nu al aan te schaffen en de SGS weg te doen?
3. Is er al een officiële release-datum voor België/Nederland?

Heb het gevoel dat dit toestel al de rest zo hard gaat overtreffen. Kan maar niet uitmaken om deze (binnekort) te bestellen of te wachten tot ze uitkomen bij ons!

Thx mensen

Bewerkt (9 januari 2011 05:46)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2011
  • 08:44

Ik heb geen nexus s, maar heb wel.wat rond gezocht want ik ga er wss 1 kopen.
1. Hij gaat simlock vrij zijn & te verkrijgen in nl
2. Ik denk dat het niet echt een groot verschil gaat geven tussen de SGS. Qua snelheid toch niet. Wat je mist is gingerbread & een gebogen scherm.
3. Geen idee, maar zal niet zolang meer duren

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Bewerkt (9 januari 2011 08:44)
Gijs

Gijs

• Lid sinds 30 april 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2011
  • 11:15

MuayThai;78894
Enkele vragen voor degene die al een Nexus S bezitten:

1. Kan je deze al simlock-vrij en in het NL bestellen? Nog niet officieel, maar er zijn een paar websites die ‘m geimporteerd hebben uit Amerika, om ’m hier te verkopen. Dan heb je dus wel garantie, maar geen Nederlandse taal. Ook zit er een Super AMOLED scherm op, terwijl de Nederlandse versie waarschijnlijk Super Clear LCD krijgt. De prijs is wel wat hoog, zo'n 700 euro. Goedkoper is om 'm zelf uit de UK of de VS te halen, al heb je dan geen garantie. Klik
2. De moeite waard om deze nu al aan te schaffen en de SGS weg te doen? De Nexus S heeft een paar voordelen over de Galaxy S. Geen schil om de interface bijvoorbeeld, wat betekent dat het apparaat sneller is, en ook snel updates krijgt. Je hebt kans dat ze bij de Galaxy S zeggen na Gingerbread 2.3 geen updates meer uit te geven, zoals bij de Xperia X10 is gebeurd. De Nexus S zal in ieder geval updates krijgen zolang er geen nieuwe Nexus is, en daarna ook nog wel een tijdje. Voor de rest raad ik je aan wat video's op youtube te bekijken (gewoon intikken Galaxy S vs Nexus S), en wat fora te lezen.
3. Is er al een officiële release-datum voor België/Nederland? In ieder geval in Q1 2011, al is dat ook altijd even afwachten. In Duitsland komt hij in februari, en daar hoop ik ook op voor Nederland en België, maar het kan ook maart worden.

Heb het gevoel dat dit toestel al de rest zo hard gaat overtreffen. Kan maar niet uitmaken om deze (binnekort) te bestellen of te wachten tot ze uitkomen bij ons! Als je Nederlandse taal wilt, zou ik even wachten. Het is wel mogelijk om met wat apps de taal naar Nederlands te veranderen, maar mij lijkt het prettig om gewoon de Nederlandse versie met garantie te hebben. Ik zou je keuze wel laten afhangen van welk scherm je mooier vindt, Super AMOLED of Super Clear LCD. Allebei hebben ze hun voordelen (Super AMOLED: levendige kleuren met hoog contrast, diep zwart. Beetje blauwige waas over het scherm, wat bij wit goed te zien is. Ook niet zo scherp, vooral tekst. Super Clear LCD: helder scherm, realistische kleuren en scherp beeld. Zwart is niet echt zwart, kleuren kunnen een beetje flets lijken). Als je de eerste wilt, zou ik de Nexus S gewoon nu bestellen, en als het je niet uitmaakt of je de Super Clear LCD wilt, dan zou ik wachten.

Thx mensen

Alsjeblieft!

Bewerkt (9 januari 2011 11:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren