Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Qalan

Qalan

• Lid sinds 21 oktober 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2013
  • 20:11

Hey allemaal,

Ik heb eigenlijk niet zo'n duidelijke beeld over backup en updaten. Ik wil graag mijn samsung galaxy young dus helemaal gaan updaten (firmware update). Moet ik hiervoor mijn SD kaart eruit halen of kan dat gewoon erin blijven zonder dat mijn gegevens verloren raakt?

Ik heb ook hierop Whatsapp zitten. Ik zou graag mijn berichten bewaard blijven en dit later weer terug op mijn toestel willen hebben. Dus dat ik weer na het firmware update een berichtje terug kan scrollen van 4 dagen geleden..

Is dat mogelijk?

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 oktober 2013
  • 23:04

Geen vraag over een Android app. Verplaatst naar Galaxy Young forum.

Een firmware update laat de SD kaart met rust, echter kan je voor je gemoedsrust even alle inhoud naar je PC kopieren. Is nooit een slecht plan om elke week je SD te backuppen. Whatsapp maakt elke nacht om 4 uur een backup op de SD. Alles wat je daarna doet zal dus niet in de backup op je SD kaartje staan.
Normaal gesproken blijft alles bewaard als je een update doet. Indien je ervoor kiest een factory reset uit te voeren (wat aan te raden is als het een grote update betreft) zal nog steeds de SD ontzien worden. Gewoon whatsapp opnieuw installeren en tijdens het instellen zal hij roepen dat ie een backup op je SD gevonden heeft.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Qalan

Qalan

• Lid sinds 21 oktober 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2013
  • 17:39

Dus de berichten die op zijn plek zit bijv berichtje van 4 augustus 2012 zit er dan nog op?

Edward1968

Edward1968

• Lid sinds 27 oktober 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2013
  • 19:27

Alleen als deze in de backup staan….

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren