Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JorgBaele

JorgBaele

• Lid sinds 07 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2013
  • 15:58

Ik bezit een Samsung GT-I5500 en mijn telefoongeheugen is helemaal vol door verschillende apps. Ik heb het programma Link2SD geïnstalleerd alsook een extra partitie aangebracht op mijn SD-kaart om de apps over te brengen naar mijn extern geheugen. Echter, als ik de app Link2SD open krijg ik de melding dat Link2SD geen root toegang heeft, hierdoor kan ik geen link creëren naar mijn SD-kaart.

Ik heb reeds ergens gelezen dat je Universal Androot kan installeren en zo het probleem verhelpen. Er stond ook bij dat root'en permanente schade kan aanbrengen aan je systeem, dus ik had hier graag een beetje meer info over.

Wat is de beste manier om toch root toegang te krijgen voor Link2SD en hoe ga ik te werk?

Misschien belangrijk om te weten, firmwareversie is 2.1-update1

Bedankt alvast voor jullie hulp en info!

Jorg

Bewerkt (7 juni 2013 16:04)
dominiqu3

dominiqu3

• Lid sinds 03 oktober 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 12:00

Er zijn zeer veel mogelijkheden te vinden op internet om je telefoon te Rooten…

Maar het is niet slim om root toegang te verkrijgen als je er zelf niet heel erg veel van weet… de verleiding voor ‘black market’ en andere alternatieve market's zijn groter en daarmee zou je ook weer virussen en ad-ware kunnen binnen halen…

Verder kan je door het rooten je telefoon ‘bricken’ en er dan dus niks meer mee kunnen…

Je Samsung GT-I5500 is eenmaal niet een telefoon voor een hele berg apps… en daar dien je dan toch rekening mee te houden.

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 11 juni 2013
  • 12:40

moderator

verplaatst naar http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-y/

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 14:22

Ik ben het er helemaal niet mee eens wat dominiqu3 zegt.
- Er zijn genoeg wegen naar een “black market” waarbij root niet eens nodig is. Dat is dus al geen reden om wel/niet te rooten.
- De kans dat je je telefoon brickt is aanwezig, echter is dit maar een minimale kans

Ik zou eerlijk gezegd geen enkele reden weten om niet te rooten.
Als je op het forum naar jouw type telefoon gaat, staat daar vast wel een goede tutorial hoe je moet rooten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren