Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

peerla

peerla

• Lid sinds 03 oktober 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2015
  • 11:49

Hallo
Ik heb al 4 jaar een samsung galaxy tab (GT-P7510)
Nu heb ik de android versie (4.04) proberen te updaten maar dat is dus niet goed gegaan.

Ik krijg nu bij opstarten de melding:
firmware upgrade encountered an issue please select recovery mode in kies and try again.

Van alles geprobeerd , Kies herkend mijn tab niet meer dus kan ik de ingepakte bestanden niet meer op mijn tab zetten.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2015
  • 12:40

probeer je firmware eens terug te zetten met het nieuwe programm van samsung (smart switch pc versie) smart switch kun je hier downloaden, scroll helemaal naar beneden op de pagina en kies bij via de computer op kies je devices, kies dan windows of mac, installeer smart switch en open hem, sluit vervolgens je toestel aan en kies meer en dan noodherstel firmware.

wordt je toestel niet gevonden door smart switch zet hem dan in downloade mode of kies help in het programm smart switch.

hier een filmpje hoe smart swich werkt.

of je gebruikt het programma odin om de stock firmware opnieuw te flashen, bekijk daarvoor dit filmpje let op! dat je de juiste firmware voor jou type samsung download en flashed in odin, de firmware kun je hier downloaden en de odin flash tool hier.

let op! je bent waarschijnlijk al je foto's/bestanden enz… kwijt bij dit proces

succes.

Bewerkt (3 oktober 2015 13:11) | link toegevoegt
peerla

peerla

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2015
  • 17:56

top dankje voor de reactie maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik krijg wel de tab in download mode maar ik krijg er die ingepakte firmware erop
Met welk onderdeel van Odin zou dit moeten lukken?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 oktober 2015
  • 19:42

met het programm smart switch hoe je niets uit te pakken of in te pakken gewoon je toestel aansluiten en noodherstel selecteren als het toestel niet herkend wordt even met aangeloten usb kabel het toestel aan en uit zetten meestal komt het programma dan met met een opossing of instaleer de drivers opnieuw vanuit smart switch.

lukt dat ook niet gebruik dan odin en de juiste firmware voor jou tablet, ga daarvoor hier naar toe log in op de site zoek jou firmware, zodra je op de download pagina komt download daar jou firmware (het bestand is in zip vorm) en pak het uit naar je bureablad met winrar of ander uitpakprogramma scroll vervolgens op dezelfde pagina ook een eindje naar beneden daar kun je odin ook downloaden (het bestand is in zip vorm) als odin gedownload is pak het zip bestand dan uit naar je bureablad, er staat ook nog een handleiding bij hoe je odin moet gebruiken.

zet je telefoon in downloade mode door de Home + Power + Volume Down knoppen tegelijk in te houden.

open het programm odin door op de uitgepakte odin toepassing te klikken als Administrator (rechts klik muis), sluit je tablet aan op je pc, er moet! een gele balk links bovenin komen te staan ter bevestiging dat je toetsel door odin herkend wordt, klik vervolgens op ap of pda zoek vervolgens de uitgepakte firmware tar.file die net gedownload hebt klik erop en klik vervolgens op start, de instalatie van de firmware zal nu beginnen is te zien aan de groene progress bar, dit kan een poosje duren en trek onder geen beding de usb kabel eruit als het programm bezig is, als er pass in het groen komt te staan is de firmware succesvol geflashed en je tablet zal weer normaal rebooten.

hier een filmpje waar het flahsen met odin goed uitgelegd wordt, is wel van een samsung galaxy note 3 maar het principe is allemaal hetzelfde als je maar zorgt dat je de juiste firmware voor jou toestel neemt.

of voor een goed geschreven uitleg hier.

ik bezit zelf geen samsung telefoons of tablet's maar heb dit in het verleden ook altijd zo gedaan, vergeef me als ik ergens een foutje gemaakt heb.

lukt het niet dan even wachten op de samsung experts hier die kunnen je wel verder helpen.

ik hoor het wel of je succes hebt.

Bewerkt (3 oktober 2015 20:20) | link toegevoegt
peerla

peerla

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2015
  • 22:38

nogmaals top voor je snelle reactie .
ik heb gedaan wat je had geschreven maar ik krijg nu bij het installeren met Odin de volgende melding :

OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.img
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> bootloader.bin

Bij bootloader blijft hij hangen,9ookna uren wachten) het status scherm op de tab blijft ook stil staan.

wat nu?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2015
  • 22:47

als je zeker weet dat je de juiste firmware gebruikt gewoon opnieuw proberen te flashen van voor af aan.

en anders wachten op iemand hier die meer van samsung weet.

verder kan ik je ook niet helpen, helaas

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 oktober 2015
  • 09:20

Topic verplaatst naar het Samsung Galaxy Tab forum, aangezien het Stel jezelf voor forum bedoeld is om jezelf voor te stellen.

peerla

peerla

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2015
  • 12:15

het lijkt er wel op dat mijn hardeschijf in mijn tab defect is. kan dat?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 oktober 2015
  • 12:39

Stuur even een privé bericht naar makker die weet heel veel van Samsung af weliswaar kan die je verder helpen.

klik hier om naar makker te gaan.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 8 oktober 2015
  • 12:42

theoretisch kan dat, maar ik heb het nog niet eerder gezien.

Welke versie van Odin gebruik je?

het kan helpen een andere te gebruiken, bijvoorbeeld een oude v3 1.85: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=581913
weet je zeker dat het de juiste firmware is? volgens mij moet je deze hebben: http://www.sammobile.com/firmwares/download/10478/P7510XWLP5_P7510PHNLP1_PHN/

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren