Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanavers

vanavers

• Lid sinds 12 juni 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2012
  • 14:53

Ik heb een samsung galaxy tab 7.7 P6800
Ik surf draadloos via router topcom
Kan ik met de tab het internet op als wifi uitstaat
Zo kan men de batterij sparen en loont dit wel de moeite

Bewerkt (24 april 2013 15:16)
KasSGT

KasSGT

• Lid sinds 05 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2012
  • 23:27

Ik ga er even vanuit dat je vraag serieus is. Velen hebben je vraag al bekeken, maar ik denk dat ze zich niet aan een antwoord durven wagen, omdat het lijkt alsof dit een grap zou kunnen zijn… Maar goed, om je vraag serieus te beantwoorden: om te kunnen surfen op het Internet heb je en verbinding nodig naar het Internet toe. Dit kan 2 manieren:

1. Via je draadloze (wifi) verbinding (thuis, in de trein, op je werk, enz.);
2. Via het mobiele dataverkeer van je provider (middels de Sim kaart).

Wanneer je 1 uitzet voor batterij besparing, kun je dus nog via 2 surfen. Echter is 2 relatief duur en vermoed ik dat 2 minstens evenveel batterij verbruikt als 1. Wanneer zowel 1 als 2 uit zijn gezet, kun je niet surfen op het Internet, omdat de verbinding er niet is.

Met andere woorden: Nee, je kunt niet surfen op het Internet wanneer je geen Internet verbinding hebt, en dit is meestal over wifi.

Bewerkt (24 april 2013 15:21)
wonko

wonko

• Lid sinds 04 september 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 september 2012
  • 08:50

Het lijkt me inderdaad logisch dat je 1 van die 2 verbindingen moet gebruiken om te surfen met de tablet. Maar ik vraag me iets anders af, welke applicaties kun je gebruiken zonder wifi?
We krijgen binnenkort een "Samsung Galaxy Tab 2" als promotiestunt, en dat lijkt ons wel een handig ding. Maar thuis hebben we geen wifi, en willen we infeite ook niet hebben. Met mijn smartphone (geen Android, Symbian Belle) heb ik gemerkt dat er veel applicaties niet werken als je geen dataverbinding hebt (zelfs als wifi beschikbaar is). Zelfs applicaties die perfect off-line zouden kunnen werken weigeren op te starten zonder data-verbinding (vermoedelijk omdat het freeware is en ze hun reclame willen opladen).
Nu vraag ik me dus af in hoeverre je de verschillende applicaties kunt gebruiken op zo'n tablet zonder gebruik te maken van Wifi of GSM-verbindingen?
Kun je bijvoorbeeld dagelijks je Google agenda synchroniseren via je PC (USB-verbinding) en dan off-line verder gebruiken?
Zijn er veel (freeware) applicaties op Android die te gebruiken zijn zonder (live) internet verbinding?

Bewerkt (24 april 2013 15:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren