Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

crineke

crineke

• Lid sinds 01 april 2012
  • Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 7 november 2019
  • 19:45

Kom nu weer in twrp rom geinstaleerd,maar hij blijft hangen in opstarten elke keer samsung scherm opnieuw hij komt niet verder.
Dus data etc gewist rom er op en opnieuw opstarten en verder kom ik inet

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6587
  • Reputatie 250
  • 7 november 2019
  • 19:52

effe timeout want ik begrijp nu even niet wat je aan het proberen bent……..welke rom probeer je te installeren via twrp recovery?

crineke

crineke

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 7 november 2019
  • 21:02

nee heb hem dus niet geroot maar hij was nog half geroot maar zag vanochtend su,voor mijn tab toen met twrp er op gezet en nou start hij dus niet meer op

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6587
  • Reputatie 250
  • 7 november 2019
  • 21:18

zorg dat je de eerst de officiële software via Odin erop zet en de tablet goed aan het draaien krijgt voor dat je andere dingen gaat proberen.

en dat superuser app erop staat wil nog niet zeggen dat hij geroot is, soms blijven apps en data erop staan na een Flash via odin… een Factory reset zonder terug zetten van apps via Google account is dan een must.

Dus eerst zorgen dat je tablet weer orgineel krijgt.

Het punt is ook dat zodra je uit twrp recovery boot krijg je melding (je toestel is niet geroot wil je dit doen) kies dan altijd voor nee, sta je dat wel toe dan beginnen de problemen.

Ik geef een tip mee….als je wilt rooten doe dat d.m.v magisk.

https://www.xda-developers.com/how-to-install-magisk/

crineke

crineke

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 8 november 2019
  • 07:02

Oke ik zal niet helenaal duidelijk zijn,even opnieuw.
Had dus android 9 er op gezet helemaal goed.
Toen gaf android aan kan …..(meerder dingen zoals samsung pass) niet  want tablet is
geroot.
Gekeken of dit zo was root chequer zei van niet.
Maar alle apps die ik alleen kon gebruiken alleen met root deden het nog behalve titanium back
up.
Zag gisteren su voor mij tablet die er op gezet via twrp en toen startte hij niet meer door.
Daarna via twrp wipe case etc gedaan en mn software er weer opgezet als hij begint met opstarten zie ik dat deze er op staat,maar hij
start dus niet door.

Nu probeer ik van alles via twrp maar het vreemde is het duurt soms een uur voordat ik daar ben en dan heb ik weer geen
idee hoe ik er ben gekomen in ieder geval dus niet door volume en home en aan
knop zoals je er volgend mij moet komen want dan zie ik alleen die melding 
recovery booting set warranty bit recovery.Van uit hier is het me een paar keer gelukt dus om verder in twrp te komen daar mn ding gedaan,maar zoals ik zei duurt uren
om daar te komen en dan weet ik niet meer hoe ik dat deed,buiten dat wat kan ik
daar nog doen?  Begrijp je het nu ik ben nogal eens onduidelijk,en nu dus blijkbaar helemaal

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6587
  • Reputatie 250
  • 8 november 2019
  • 08:31

Toen gaf android aan kan …..(meerder dingen zoals samsung pass) niet  want tablet is
geroot.
Maar alle apps die ik alleen kon gebruiken alleen met root deden het nog behalve titanium back
up.
Zag gisteren su voor mij tablet die er op gezet via twrp en toen startte hij niet meer door.
Daarna via twrp wipe case etc gedaan en mn software er weer opgezet als hij begint met opstarten zie ik dat deze er op staat,maar hij
start dus niet door.

Nu probeer ik van alles via twrp maar het vreemde is het duurt soms een uur voordat ik daar ben en dan heb ik weer geen
idee hoe ik er ben gekomen in ieder geval dus niet door volume en home en aan
recovery booting set warranty bit recovery.Van uit hier is het me een paar keer gelukt dus om verder in twrp te komen daar mn ding gedaan,maar zoals ik zei duurt uren
daar nog doen?  Begrijp je het nu ik ben nogal eens onduidelijk,en nu dus blijkbaar helemaal
geroot.
up.
start dus niet door.

idee hoe ik er ben gekomen in ieder geval dus n nogiet door volume en home en aan

Aha nu begrijp ik het.

dat Samsung pass (en andere apps) nu niet meer werken en je die melding krijgt heeft er mee te maken dat zodra het toestel geroot wordt (of custom recovery) de Samsung Knox getriggerd wordt (een soort zekering doorbrand, Efuse) en daardoor ook de garantie vervalt……

zie link voor uitleg Samsung Knox getriggerd en de gevolgen.
https://eu.community.samsung.com/t5/Other-Smartphones/KNOX-Counter-trigger/td-p/143131

Die melding (Knox {0x1} warranty void) garantie vervallen staat ook zodra je in download/odin mode boot.

Die root melding kun je dus echt links laten liggen.

Verder weet ik dan ook effe niet waarom je nu niet meer de orginele software erop kan krijgen of in twrp kunt booten.

ps,

ik weet wel dat bij sommige android toestellen dat je zodra je in recovery gaat booten en je komt/staat vast op een android poppetje met uitroep teken je eenmaal volume omhoog of omlaag moet drukken om door te kunnen gaan naar recovery…..misschien werkt dat ook bij samsung toestellen op die manier, maar weet ik niet zeker omdat ik weinig weet van samsung.

Bewerkt (8 november 2019 09:09) | Aangepast via Androidworld Reader
crineke

crineke

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 10 november 2019
  • 07:13

In ieder geval bedankt hij ligt nu bij een reparateur,,kom er deze keer zelf niet uit.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren