Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

berregmenneke

berregmenneke

• Lid sinds 22 oktober 2018
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2018
  • 11:14

Hoi, wie kan mij helpen met het rooten van de samsung galaxy tab s SM-T800. Ik ben zelf een man van in de 70 met weinig technische kennis en ben bang dat ik iets fout zal doen. Ik zie veel verschillende dingen op internet hoe je dit moet doen, maar weet niet wat de juiste is. Kan iemand mij hier bij helpen?

Dank je wel,

Renier

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 oktober 2018
  • 14:38

waarom wil je de tablet rooten, werkt hij niet goed?

Bewerkt (22 oktober 2018 14:39)
berregmenneke

berregmenneke

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2018
  • 16:53

Ik heb veel problemen met de batterij. Hij laad soms 5% op op een hele dag. Ik heb nu weer alles eraf gehaald en opnieuw alles geïnstalleerd en nu laad de batterij weer normaal op. Ik begreep als je de tablet root, dat je dan ook extra's opties heb om je batterij de resetten. Dit zou wel fijn zijn, dan hoef ik niet steeds alles opnieuw te installeren.

Groetjes, Renier

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 oktober 2018
  • 17:31

Ik heb veel problemen met de batterij. Hij laad soms 5% op op een hele dag. Ik heb nu weer alles eraf gehaald en opnieuw alles geïnstalleerd en nu laad de batterij weer normaal op. Ik begreep als je de tablet root, dat je dan ook extra's opties heb om je batterij de resetten. Dit zou wel fijn zijn, dan hoef ik niet steeds alles opnieuw te installeren.

Groetjes, Renier
Accu kun je niet resetten….het beste is om even een andere USB kabel proberen en mijn ervaring is dat een lader met te weinig ampère ook problemen geeft met laden, onder andere te langzaam laden of helemaal niet.

Hoe oud is de tablet? Misschien is de accu aan het einde van zijn leven.

En wat is de ampère van de lader waarmee je oplaad?

en check het aansluitpunt (micro usb ingang) van de tablet of er geen stof/vuil inzit, dit kan ook laad problemen geven…….zo ja even voorzichtig met een tandenstoker van hout of plastic (geen metaal) het vuil/stof eruit purken (pas op dat je hem niet afbreekt) en checken of het geholpen heeft.
goed blazen in de usb poort wil ook wel eens helpen om stof/vuil eruit te krijgen.

of voorzichtig wiebelen bij de usb ingang terwijl de micro usb kabel erin zit…..het kan namelijk zijn dat de mirco usb stekker slecht contact maakt en daardoor soms wel en niet goed werkt (oplaad) dit kun je zien aan laad icoontje (beetje aan uit of een bliepje)

Bewerkt (22 oktober 2018 17:58) | Aangepast via Androidworld Reader
berregmenneke

berregmenneke

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2018
  • 20:23

het is een tablet sm-t800 van samsung (tab s, 10.1)

Hij is van 2015, alles is schoon en batterij met oplader werkt zoals ze moeten werken volgens samsung repair centrum.

Ik begreep van hun als je root, je in de opstartmodus (on button+home screen button + volume up knop) je een extra optie krijgt om je batterij te resetten of te calibreren.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 oktober 2018
  • 20:44

heel vreemd dat je dat te horen krijgt van het samsung repair centrum……want door een samsung te rooten vervalt de garantie en wordt de (knox beveiliging Ox1) zie het maar als een zegel of stikker van een verpakking die doorgescheurd wordt, dit is ook te zien dat hij uit de doos is geweest en kan niet orgineel gemaakt worden…..dit is dan ook te zien in de telefoon als je in download mode start……zie ook screenschot! warranty void Ox1 (2) garantie vervallen en ik heb twee maal het toestel geroot.

je hoeft echt niet te rooten om in (recovery te komen) d.m.v powerknop/homeknop/volume omhoog om daar vervolgens een factory reset te doen er staat daar echt niets (recovery) om de accu te kalibreren.

als je perse de accu wilt kalibreren kun je dat beter doen d.m.v een app…..klik hier om naar de playstore te gaan om zo'n appje te proberen……er staan er nog veel meer.

door hier te klikken staat ook nog iets om de accu te kalibreren.

klik hier voor info  garantie en rooten op een sanmsung en het hele internet staat er vol van, zowel voors en tegens.

en na drie jaar bij veelvuldig gebruik kan de accu wel eens aan het einde van zij capaciteit zijn en aan vervanging toe zijn. 

Bewerkt (22 oktober 2018 21:00) | screenshot toegevoegd
berregmenneke

berregmenneke

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2018
  • 21:13

Hij is van 2015, dus geen garantie meer, vandaar het rooten. Weet je toevallig een goede app die optimaal werkt om de batterij te calibreren?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 oktober 2018
  • 21:35

ik gebruik nooit geen accu kalibratie apps omdat ik daar domweg niet in geloof en het heeft mij nog nooit iets positiefs opgebracht.

als je hier klikt met muis van je pc of je vinger via de tablet wordt je doorgeleid naar een accu kalibratie app (officiële playstore) en kun je hem meteen installeren op je tablet, via de pc moet je eerst inloggen op je google account waarmee de tablet is aangemeld en wordt hij daarna op je tablet geïnstalleerd.

verder als je hier klikt wordt je doorgeleid naar een pagina waarop een uitleg gegeven word hoe de tablet te kalibreren.

waar ik dan wel benieuwd naar ben is waar je dat gevonden hebt hoe je dan d.m.v rooten de accu kunt kalibreren?

Bewerkt (22 oktober 2018 21:36)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2413
  • Reputatie 20
  • 23 oktober 2018
  • 19:53

Inderdaad. Ik kreeg de tablet niet gerepareerd onder garantie omdat hij geroot was.
Was dat een echt Samsung repair center, of eentje die Samsngs repareert ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren