Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2015
  • 22:08

Een goede kennis heeft de update naar Lollipop 5.02 op zijn Tab S 10.5 uitgevoerd maar is er niet echt gelukkig mee en hij wil graag weer terug naar KitKat 4.4.

Nu wil ik dit wel voor hem doen, dus via Odin de Nederlandse Stock ROM terug flashen maar ik weet nu niet zeker of dit met deze nieuwe versie nog wel mogelijk is?
Wil de Tab ook niet voor hem verzieken.

Samsung Galaxy S7

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2015
  • 11:14

Dat durf ik ook niet te zeggen, maar waarom weer terug? Heeft ie na de grootte update wel een factory reset uitgevoerd?

Ik gebruik ook Android 5.0.2, enige bug die ik vind is dat hij de apps niet altijd afsluit.. maar voor de rest werkt alles na behoren namelijk.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2015
  • 11:19

Hij ondervind enkele problemen die hij met KitKat niet ondervond zoals sommige apps functioneren niet of niet goed en WiFi reageert traag.

Een Fabrieksreset wilde hij nog niet uitvoeren, wacht op mijn reactie.
De vraag van mij was puur informatief of het wel kon.
Ben zelf ook een voorstander om deze upgrade te handhaven.

Samsung Galaxy S7

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2015
  • 11:22

Bij iedere ‘grote’ (Jelly Brean -> Kitkat, Kitkat -> Lollipop) update raadt de fabrikant aan om een fabriek reset uit te voeren, omdat er anders enkele problemen voor kunnen komen.. Mijn tablet loopt netzo soepel nog, heeft nieuwe functies, accu is beter geworden.. ik wil niet terug iig!

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2015
  • 11:26

Ik ben het daar helemaal mee eens want met mijn laatste in gebruik zijnde Android Tablet heb ik dat ook steeds uitgevoerd maar je kunt derden alleen adviseren en niet dwingen.
Kan het helaas zelf niet meer testen want ben intussen wat Tablet betreft overgestapt naar een Ipad Air 2.

Samsung Galaxy S7

bscremers

bscremers

• Lid sinds 02 juni 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2015
  • 12:27

ik vind de nieuwe witte menus niet prettig in gebruik. omdat ik vaak in het donker gebruik maak van de tablet heb ik liever alle donkerdere menu's
daarnaast is het switchen van de taken onoverzichtelijk geworden.
en als laatste zijn de letters van het meldingenvenster zo gigantisch klein geworden dat ik een bril moet aanschaffen om ze nog te kunnen lezen.

ik vind het niet prettig.
maar ja wie spreekt de macghthebbers tegen.
ik goop dat er in de nabije toekomst een mogelijkheid is om terug te stappen naar kitkat.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2015
  • 16:39

Wat is dat nu weer een flauwe opmerking over de '…macghthebbers…', wat is daar het verband tussen Lollipop en jouw ongenoegens?
Wat is nu de vraag want die stel jij niet? Maar ik veronderstel dat jij ook terug wilt naar KitKat.

Als jij denkt dat jij op een later tijdsip gemakkelijker terug naar KitKat zou kunnen dan heb jij het mis.
Buiten het feit dat ik jouw 3 geschetste tekortkomingen / problemen niet kan onderschrijven maar ook niet kan reproduceren blijft de mogelijkeid nog steeds open om of naar KitKat terug te gaan of één van de vele Custom ROM's te installeren.

Wil jij het risico niet nemen of heb jij de kennis niet dan zul jij het met de huidige versie moeten doen.

En ook hier weer de al zo vaak gestelde vraag, heb jij na de Upgrade een Fabrieks Reset uitgevoerd?
Zo niet, zou ik dat eerst even proberen.

Bewerkt (2 juni 2015 16:40)

Samsung Galaxy S7

bscremers

bscremers

• Lid sinds 02 juni 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2015
  • 18:52

ja ik heb al 3 keer terug gegaan naar fabroeksinstellingen.
en nee ik heb niet voldoende kennis om de vorige firmwere te instaleren, en omdat ik niet weet hoe ik dat moet doen neem ik het risico nog niet.

daarnaast weet ik niks van custom roms waar kan ik die vinden die met deze softwere te combineren zijn??

p.s.
sorry voor mijn flauwe opmerking van de "machthebbers"
ikw ord er namelijk moe van dat ze al voor de zoveelste keer iets wat practisch en prettig in gebruik was gaan verbouwen naar iets wat minder practisch in gebruik.
en op dat moment ontplofte ik, omdat e geen keuzehebt in die dingen

Bewerkt (8 juni 2015 19:19)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren