Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mischa72

mischa72

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2014
  • 23:36

Beste kenners,

Ik heb sinds een maand een tabpro 10.1 2014. Wat mij enigszins irriteert is dat ik de Samsung magazine niet op Nederlands kan instellen of zelfs helemaal kan uitschakelen. Ik heb gelezen dat dit alleen kan door het apparaat te rooten. Zorgen hier nog meer voordelen aan vast? Kan ik dan bijvoorbeeld ook mijn Dropbox folder naar de sd kaart verplaatsen en eventueel nog meer?

Is er zonder te rooten Nog snelheidswinst te halen door bijvoorbeeld een andere (lichtere) starter te gebruiken?

Zijn er ook nadelen? Ik denk bijvoorbeeld aan het vervallen van de garantie, of is dit niet het geval? Kam Ik na het rooten eventueel ook weer de originele Rom terug plaatsen?

Groeten,
Mischa

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 20 augustus 2014
  • 10:43

Er zijn nog wel meer voordelen, je kunt veel meer dingen aanpassen dan zonder root. Er zijn echter ook nadelen: rooten kan er voor zorgen dat bepaalde apps (die daar op controleren) minder goed of niet werken. Ook biedt root-toegang beveiligingsrisico's: met root kun je vaak bij het hele systeem komen, waardoor apps (mits je die root-toegang geeft) ook bij de data van andere apps kunnen.

Zonder rooten kun je zeker een heleboel aanpassen. Ik kan je in ieder geval aanraden om éérst een andere launcher te gebruiken. Probeer vooral de standaard Android-launcher (Google Now Launcher).

Rooten zorgt er niet per se voor dat de garantie vervalt (in Nederland), maar wel als er defecten ontstaan door root, bijvoorbeeld wanneer je je processor gaat overklokken. Het is ook zonder heel veel moeite mogelijk om weer terug te gaan naar de standaard ROM.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren