Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2019
  • 09:48

Op de tablet heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt die slechts enkele apps moet kunnen gebruiken.
Nu heb ik gezien dat ik vanuit mijn eigen account apps kan delen, maar ik kan geen gebruiker selecteren met wie ik wil delen.
De gebruiker kan apps installeren vanuit de 'Google Play' locatie, hiervoor is een account nodig die de nieuwe gebruiker niet heeft..
Maar ik begreep dat je ook kan delen zonder 'Google Play'.
Nu is mijn vraag dus of je apps vanuit je eigen account kunt delen met andere gebruikers (ook op hetzelfde apparaat), zo ja … welke procedure moet ik daarvoor doorlopen?
Als dat niet kan zal ik met mijn Google account moeten inloggen op de 'Google Play' locatie en de gewenste apps installeren en mijn gegevens daarna weer verwijderen..
Maar ik hoopte dus dat er een iets makkelijkere manier is.

Bewerkt (18 januari 2019 10:51)

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2019
  • 13:00

Op de tablet heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt die slechts enkele apps moet kunnen gebruiken. Nu heb ik gezien dat ik vanuit mijn eigen account apps kan delen, maar ik kan geen gebruiker selecteren met wie ik wil delen. De gebruiker kan apps installeren vanuit de 'Google Play' locatie, hiervoor is een account nodig die de nieuwe gebruiker niet heeft.. Maar ik begreep dat je ook kan delen zonder 'Google Play'. Nu is mijn vraag dus of je apps vanuit je eigen account kunt delen met andere gebruikers (ook op hetzelfde apparaat), zo ja … welke procedure moet ik daarvoor doorlopen? Als dat niet kan zal ik met mijn Google account moeten inloggen op de 'Google Play' locatie en de gewenste apps installeren en mijn gegevens daarna weer verwijderen.. Maar ik hoopte dus dat er een iets makkelijkere manier is.
Intussen weet ik nu dat gebruikers op de 'normale manier' geen toegang hebben tot gedeelde apps van andere gebruikers.
Hiervoor zou je moeten rooten, heeft iemand in Android OS daar al ervaring mee?

Bewerkt (19 januari 2019 13:09)

androidusernl

androidusernl

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2019
  • 13:13

Op de tablet heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt die slechts enkele apps moet kunnen gebruiken. Nu heb ik gezien dat ik vanuit mijn eigen account apps kan delen, maar ik kan geen gebruiker selecteren met wie ik wil delen. De gebruiker kan apps installeren vanuit de 'Google Play' locatie, hiervoor is een account nodig die de nieuwe gebruiker niet heeft.. Maar ik begreep dat je ook kan delen zonder 'Google Play'. Nu is mijn vraag dus of je apps vanuit je eigen account kunt delen met andere gebruikers (ook op hetzelfde apparaat), zo ja … welke procedure moet ik daarvoor doorlopen? Als dat niet kan zal ik met mijn Google account moeten inloggen op de 'Google Play' locatie en de gewenste apps installeren en mijn gegevens daarna weer verwijderen.. Maar ik hoopte dus dat er een iets makkelijkere manier is.
Intussen weet ik nu dat gebruikers op de 'normale manier' geen toegang hebben tot gedeelde apps van andere gebruikers. Hiervoor zou je moeten rooten, heeft iemand in Android OS daar al ervaring mee?
Het antwoord heb ik zelf al gevonden, rooten is de oplossing en daarna 'apps share +' installeren, waarna de (beperkte) gebruiker opnieuw moet worden toegevoegd.
Dan pas kan je tijdens het maken van de nieuwe account selecteren welke apps de nieuwe gebruiker mag gebruiken.
Toch bedankt.

Bewerkt (20 januari 2019 13:15)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5986
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 22 januari 2019
  • 07:17

Bedankt voor het melden van de oplossing. Hopelijk kan zo iemand anders er nog wat mee!

androidusernl

androidusernl

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2019
  • 10:42

Na het downloaden en rooten zal de antivirusscanner op de tablet moeilijk gaan doen, omdat het programma herkend kan worden als potentieel ongewenste software. Na het rooten kan je het pakket dan ook gewoon laten verwijderen.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2019
  • 10:48

Na het downloaden en rooten zal de antivirusscanner op de tablet moeilijk gaan doen, omdat het programma herkend kan worden als potentieel ongewenste software. Na het rooten kan je het pakket dan ook gewoon laten verwijderen.
Ik was nog vergeten te vermelden waar ik mijn wijsheid vandaan had, info over rooten zonder pc en download kan je 'hier' vinden.
Rooten met pc versie kan je 'hier' vinden.
Overigens is de site Engelstalig.

Bewerkt (22 januari 2019 10:49)

androidusernl

androidusernl

• Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2019
  • 14:17

Ik was nog vergeten te vermelden waar ik mijn wijsheid vandaan had, info over rooten zonder pc en download kan je 'hier' vinden. Rooten met pc versie kan je 'hier' vinden. Overigens is de site Engelstalig.
De procedure hoe je moet rooten kan je ook 'hier' vinden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren