Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6590
  • Reputatie 250
  • 22 augustus 2019
  • 13:43

Misschien de ssd stuk en schrijft (flashed) hij niet meer goed weg….stel je gebruikt een micro SD kaart om een besturingssysteem op te zetten na controle op defecte SD kaart geeft het programma aan dat er niets aan de hand is maar toch wil het programma niet draaien. Problemen met drivers heb ik nog nooit gehad…..heb je het Samsung programma smart switch pc versie al eens gebruikt en dan met name voor de drivers.
Mijn apparaat wordt niet ondersteund door 'smart switch pc' .
sja dan kan.

Andere vraag, heb je USB fout opsporing in developer opties ook al een aangezet op die manier worden automatisch de adb USB drivers geïnstalleerd…. misschien herkent Odin nu wel je toestel terwijl hij in download mode staat.

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2019
  • 15:45

Misschien de ssd stuk en schrijft (flashed) hij niet meer goed weg….stel je gebruikt een micro SD kaart om een besturingssysteem op te zetten na controle op defecte SD kaart geeft het programma aan dat er niets aan de hand is maar toch wil het programma niet draaien. Problemen met drivers heb ik nog nooit gehad…..heb je het Samsung programma smart switch pc versie al eens gebruikt en dan met name voor de drivers.
sja dan kan. Andere vraag, heb je USB fout opsporing in developer opties ook al een aangezet op die manier worden automatisch de adb USB drivers geïnstalleerd…. misschien herkent Odin nu wel je toestel terwijl hij in download mode staat.
Klopt, heb ik aangezet.
Vervelende is alleen dat bij het herstarten na een crash de ingestelde wijzigingen gewoon ongedaan zijn gemaakt.
En er is geen lijn te trekken wanneer een crash plaatsvindt, maar de crash vindt steeds plaats binnen enkele minuten.
Bijna alle wijzigingen gaan verloren met de crash, alleen de datum tijd die blijft staan als ik het instel.
De AV software probeer ik steeds uit te schakelen, maar ook dat wordt na een crash gewoon ongedaan gemaakt.
Niets van alle instellingen heeft ertoe geleid dat ik Odin in Windows wel kon gebruiken.
De enige manier om bestanden wel te downloaden is vanuit Heimdall-Frontend.
Recentste ontwikkeling is dan dat met Heimdall-Frontend wel 'system.img'  succesvol gedownload kan worden en alle andere bestanden ineens weer niet, ondanks het formatteren.

Bewerkt (22 augustus 2019 16:04)

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6590
  • Reputatie 250
  • 22 augustus 2019
  • 16:24

sja dan kan. Andere vraag, heb je USB fout opsporing in developer opties ook al een aangezet op die manier worden automatisch de adb USB drivers geïnstalleerd…. misschien herkent Odin nu wel je toestel terwijl hij in download mode staat.
Klopt, heb ik aangezet.
Vervelende is alleen dat bij het herstarten na een crash de ingestelde wijzigingen gewoon ongedaan zijn gemaakt.
En er is geen lijn te trekken wanneer een crash plaatsvindt, maar de crash vindt steeds plaats binnen enkele minuten.
Bijna alle wijzigingen gaan verloren met de crash, alleen de datum tijd die blijft staan als ik het instel.
De AV software probeer ik steeds uit te schakelen, maar ook dat wordt na een crash gewoon ongedaan gemaakt.
Niets van alle instellingen heeft ertoe geleid dat ik Odin in Windows wel kon gebruiken.
De enige manier om bestanden wel te downloaden is vanuit Heimdall-Frontend.
Recentste ontwikkeling is dan dat met Heimdall-Frontend wel 'system.img'  succesvol gedownload kan worden en alle andere bestanden ineens weer niet, ondanks het formatteren.
Ik denk dat je onderhand de handdoek in de ring moet gooien.

Het enigste wat je volgens mij nog kunt proberen is zien dat je een custom recovery en custom Rom erop te krijgen op die manier wordt alles gewist.
En er zit een functie in twrp recovery dat alles gewist kan worden (dit moet altijd) voordat je een custom Rom vanuit twrp gaat flashen.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6590
  • Reputatie 250
  • 22 augustus 2019
  • 16:32

Hier een link van wat ik bedoel het compleet wipen in twrp voordat je een custom Rom gaat flashen.

https://andi34.github.io/faq/faq_twrp.html

androidusernl

androidusernl

• Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 12 september 2019
  • 23:05

Hier een link van wat ik bedoel het compleet wipen in twrp voordat je een custom Rom gaat flashen. https://andi34.github.io/faq/faq_twrp.html
Om TWRP te kunnen gebruiken, moet ik eerst iets kunnen wijzigen. Op dit moment is het zo dat alle pogingen om iets te wijzigingen leiden tot een crash.
Als ik in Heimdall flash dan lijkt het er op alsof het geflashte bestand 'system.img' niet het geinstalleerde bestand vervangt, maar in de plaats daarvan gewoon wordt verwijderd na de flash.
Ik baseer mijn vermoeden op het gedrag van de Tab 3 na het flashen.
Het eerste gedrag dat opvalt is dat er geen veranderingen zichtbaar zijn na het flashen van alle onderdelen.
Het tweede dat opvalt is dat na het flashen van 'system.img' de Tab 3 onmiddelijk een herstart uitvoert, terwijl het bij alle andere onderdelen van dezelfde stock ROM enkele seconden duurt voordat de Tab 3 herstart.

Het zou daarmee best eens zo kunnen zijn zoals Onno reeds aangaf, dat de root software en/of de anti virus software of een combinatie van beiden, belangrijke wijzigingen tegenhoudt.
Nu is de kunst om toch het flashen succesvol te laten verlopen, alleen ben ik daar nog niet in geslaagd.
Wel heb ik begrepen dat ik de full ROM stock Android 4.1.2 JB nodig zal hebben, omdat Android 4.4.2 KK slechts een updateversie zou zijn.

Bewerkt (12 september 2019 23:06)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6590
  • Reputatie 250
  • 12 september 2019
  • 23:19

Dat de flash niet lukt heeft niets met het rooten te maken…..ook al staat er helemaal niets meer op dan kun je nog flashen.

Ik denk toch dat van jouw toestel de hardware stuk is….dit heb ik zelf ook vaker ondervonden van HTC tot Samsung en weet het niet wat voor een merk en presies zoals jij aangeeft dat er met geen mogelijkheid meer verbinding (deels, soms of niet) kan maken met de pc.

De enigste oplossing is mijn inziens een jtag gebruiken en dan nog is het niet gegarandeerd dat het toestel ooit weer normaal op zal starten.

Meer kan ik er ook niet van maken.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 13 september 2019
  • 09:26

Dat de flash niet lukt heeft niets met het rooten te maken…..ook al staat er helemaal niets meer op dan kun je nog flashen. Ik denk toch dat van jouw toestel de hardware stuk is….dit heb ik zelf ook vaker ondervonden van HTC tot Samsung en weet het niet wat voor een merk en presies zoals jij aangeeft dat er met geen mogelijkheid meer verbinding (deels, soms of niet) kan maken met de pc. De enigste oplossing is mijn inziens een jtag gebruiken en dan nog is het niet gegarandeerd dat het toestel ooit weer normaal op zal starten. Meer kan ik er ook niet van maken.

Ik wil even een misverstand uit de wereld helpen …
Er is wel degelijk steeds een (fysieke) verbinding tussen de pc en de Tab 3, maar ook een koppeling in het programma, want ik controleer de verbinding in het programma.
Zonder verbinding zou er ook geen status balk op de Tab 3 worden weergegeven tijdens het flashen die gelijk loopt met Heimdall-Frontend.

Ook tussen Odin in Windows en de Tab 3 is er verbinding, dat controleer ik, maar tijdens het flashen zie ik geen status balk op de Tab 3.
Daarnaast geven de meeste Odin versies in Windows gelijk foutmeldingen bij aanvang van flashen van de stock ROM naar de Tab 3.
De foutmeldingen variëren van geen PIT bestand kunnen vinden t/m NAND fouten.

De enige Odin versie die in Windows wel correct laadt en geen fouten geeft is 3.07, maar wel alleen in Windows succesvol afsluit.
Op de Tab 3 is er dan nog steeds geen status balk zichtbaar tijdens het flashen.
Als Odin klaar is met flashen wordt de Tab 3 ook automatisch opnieuw opgestart (als dat is aangevinkt), zonder fysieke verbinding en koppeling in het programma was dit niet mogelijk geweest.

Onno gaf aan dat root software wel degelijk kan leiden tot problemen met flashen.

Bewerkt (13 september 2019 09:27)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6590
  • Reputatie 250
  • 13 september 2019
  • 09:32

Ik kan je niet meer verder helpen…. misschien heeft iemand anders hier de oplossing.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 13 september 2019
  • 10:11

[gizmobinky] Ik kan je niet meer verder helpen…. misschien heeft iemand hier de oplossing.

Mijn problemen met de tablet lijken complexer te zijn dan de meest voorkomende problemen die zich voordoen.
Ik wil je toch danken voor je moeite en tijd.

Bewerkt (13 september 2019 10:17)

androidusernl

androidusernl

• Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 1 december 2019
  • 22:52

[gizmobinky] Ik kan je niet meer verder helpen…. misschien heeft iemand hier de oplossing.
Mijn problemen met de tablet lijken complexer te zijn dan de meest voorkomende problemen die zich voordoen. Ik wil je toch danken voor je moeite en tijd.

Het is nu zo dat ik de pogingen stop om de Tab 3 softwarematig te herstellen. Reden hiervoor is dat de hardware het nu laat afweten. De knop combinatie 'power' 'volume up/down' knoppen werken niet meer. Hier kan ik zelf niets meer aan doen.

Intussen heb ik wat onderzoek gedaan naar een goed alternatief voor de Tab 3 en ben uitgekomen op de Galaxy Tab A 10.1. Het is wel stoeptegel formaat, maar met de kwaliteit/prijs verhouding i.c.m black Friday acties heb ik nu weer goedkoop een goed apparaat.

Dat wilde ik nog even melden, een ieder bedankt voor alle moeite.

Bewerkt (4 december 2019 10:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren