Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 11 augustus 2019
  • 12:09

Start hem dan meteen in de recovery en doe daar een wipe data factory reset. voordat hij herstart als je vermoed dat het daar fout gaat.

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 100
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2019
  • 12:26

geen idee, als een partitie om de een of andere reden read-only is dan kun je dat normaliter niet zomaar omzeilen door een extern programma.
Hoe dan wel?

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 11 augustus 2019
  • 12:27

De juiste timing de volume en power knop indrukken.

Zelf even uitzoeken welke knoppen combinatie je moet gebruiken om in recovery te komen.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 100
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2019
  • 13:11

Start hem dan meteen in de recovery en doe daar een wipe data factory reset. voordat hij herstart als je vermoed dat het daar fout gaat.
Dat was de eerste actie die ik heb gedaan, waarna ik de tablet opnieuw in de 'download' modus opstart om de download opnieuw uit te voeren.
Toch blijft het tablet alleen na download van het image 'system.img' (1,5GB) en nadat Heimdall het tablet heeft afgekoppeld, gelijk opnieuw opstarten.
Het lijkt er op dat daarmee de nieuwe 'system.img' download met de herstart gelijk weer verwijderd wordt.

Alle partities staan toch in de PIT vastgelegd.
De inhoud van de PIT kan je met een tekst editor lezen, maar ik ben er niet goed genoeg in thuis om te weten waar ik naar zoek.
De PIT terugzetten of vervangen lukt dan weer niet!

androidusernl

androidusernl

• Berichten 100
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2019
  • 13:16

geen idee, als een partitie om de een of andere reden read-only is dan kun je dat normaliter niet zomaar omzeilen door een extern programma.
In de PIT staan toch alle partities met instellingen?
Die kan ik in Linux met een tekst editor gewoon lezen, maar ik ben er onvoldoende in thuis om te weten waar ik dan naar zoek.
En helaas kan ik de PIT wel downloaden, maar terugzetten of vervangen lukt dan weer niet!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2019
  • 07:43

Dus een wipe/data factory reset uitvoeren (in recovery) meteen na de flash (niet op laten starten) helpt niet?
Dit fenomeen (user data blijft bestaan na een nieuwe Flash firmware) heb ik ook wel eens gehad met een Samsung die ik hier had voor reparatie en na talloze keren opnieuw flashen en resetten in recovery werkte het toestel in eens weer, ben er nooit achter gekomen hoe en wat het probleem nu was.

Als het niet lukt denk ik toch dat de tablet stuk is.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2019
  • 07:50

Je zou een jtag riff kunnen proberen om er weer leven in te blazen….dit kost je wel weer een geld om zo'n dingetje aan te schaffen en is niet gegarandeerd of het ook lukt……ik zou gewoon een tweedehands aanschaffen en deze afschrijven zoals @OnnoJ al eerder aangaf in een andere post van jouw waar je dit probleem ook aanhaalt.

http://www.riffbox.org/tag/samsung/

androidusernl

androidusernl

• Berichten 100
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2019
  • 13:46

Dus een wipe/data factory reset uitvoeren (in recovery) meteen na de flash (niet op laten starten) helpt niet? Dit fenomeen (user data blijft bestaan na een nieuwe Flash firmware) heb ik ook wel eens gehad met een Samsung die ik hier had voor reparatie en na talloze keren opnieuw flashen en resetten in recovery werkte het toestel in eens weer, ben er nooit achter gekomen hoe en wat het probleem nu was. Als het niet lukt denk ik toch dat de tablet stuk is.
Met 'wipe user data/factory reset' en 'wipe cache' en dan gelijk terug naar 'download mode' en system.img opnieuw downloaden kom ik er inderdaad niet.
Want zoals ik al aangaf, na de download wordt het tablet door Heimdall afgekoppeld en gelijk erna start het tablet ook op.
Bij alle andere onderdelen die ik heb gedowload, duurde het enkele seconden voordat het tablet opnieuw opstart.
Dat het tablet gelijk na afkoppelen herstart zegt mij dat het gedownloade system.img pakket na de download gelijk weer wordt verwijderd.

De PIT kan ik downloaden en met een tekst editor lezen, maar de PIT terugzetten lukt niet.
Kan je de PIT terug uploaden en hoe doe je dat dan?

Bewerkt (13 augustus 2019 14:12)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 13 augustus 2019
  • 14:06

Je moet gewoon de firmware flashen en dan meteen in recovery booten en dan een wipe/data factory reset en daarna gewoon het toestel opstarten……dus geen andere handelingen zoals firmware, system IMG of wat dan ook doen.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 100
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2019
  • 21:15

Je moet gewoon de firmware flashen en dan meteen in recovery booten en dan een wipe/data factory reset en daarna gewoon het toestel opstarten……dus geen andere handelingen zoals firmware, system IMG of wat dan ook doen.
De enige manier van flashen is met Heimdall en daar kan ik alleen de losse onderdelen van de stock ROM uploaden naar de Galaxy Tab3.
En dan moet ik beginnen met system.img, als ik met een ander onderdeel begin dan gaat de flash fout.
System.img is 1,5GB groot, na de flash ging ik in recovery om 'wipe user data/factory reset' te komen.
Daarna heb ik het systeem opnieuw opgestart, maar nog geen noemenswaardige wijzigingen gevonden.
Elke keer als het systeem een crash maakt, ga ik in recovery voor een 'wipe user data/factory reset' uit te voeren om daarna weer opnieuw op te starten.
Ik probeer het antivirus programma te verwijderen, maar dat is erg lastig omdat het systeem een crash maakt op het moment dat het verwijderen wordt uitgevoerd.
Intussen merk ik dat alleen het image 'system.img' succesvol kan worden gedownload, maar alle overige onderdelen geven ineens na de succesvolle download weer een foutmelding.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren