Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6459
  • Reputatie 250
  • 3 juni 2019
  • 08:44

Dat is toch hopelijk niet hetzelfde als de onderstaande post/probleem.

Lees dit topic: Android 4.4.2 opnieuw installeren op Samsung Tab3 SM-T210 lukt niet, wat nu? https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-tab-3-70/73846-android-442-opnieuw-installeren-op-samsung-tab3-sm-t210-lukt-niet-wat-nu.html.

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2019
  • 14:08

Dat is toch hopelijk niet hetzelfde als de onderstaande post/probleem. Lees dit topic: Android 4.4.2 opnieuw installeren op Samsung Tab3 SM-T210 lukt niet, wat nu? https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-tab-3-70/73846-android-442-opnieuw-installeren-op-samsung-tab3-sm-t210-lukt-niet-wat-nu.html.

Het gaat over exact hetzelfde apparaat, waarbij met Odin in Windows geen software te uploaden was, maar met Haimdall in FWUL wel.
Voor mij is het daarmee duidelijk dat het hier niet om hardware problemen gaat, zoals eerder wel werd gesuggereerd, maar om problemen met de software.
Wanneer ik met Haimdall software upload naar de Tab3, zie ik ook op de Tab3 een statusbalk verschijnen, die gelijk loopt met de statusbalk in Haimdall.
Elke upload in Haimdall wordt ook succesvol afgerond.
De gegevens (in de naam van de stock ROM) komen overeen met systeem gegevens in de Tab3.
Maar de stock ROM kan ik niet in z'n geheel installeren, dus moet ik het gecomprimeerde bestand uitpakken.
Eerst hernoem ik de bestandsextensie van '.tar.md5' naar '.tar', daarna kan ik de stock ROM uitpakken.
In de uitgepakte stock ROM zitten 6 .img bestanden, 4 ervan kan ik succesvol uploaden naar de Tab3.
Upload van recovery.img gaat fout, want vlak voor het einde (100%) stopt de upload met deze foutmelding: 'upload failed' en 'failed to confirm end file transfer sequence'.

Kan je de recovery.img file downloaden van de Tab3 met Haimdall, of hoe controleer ik dat ik voor de upload het juiste image heb?

Voor boot.img kan ik geen partitie vinden.
Het PBL.bin bestand kan ik ook niet succesvol uploaden.

Heb ik de overige bestanden nodig uit de uitgepakte stock ROM?
Zo ja, hoe upload ik ze dan met Haimdall naar de Tab3?

Het hoort na download van de images toch zo te zijn dat het apparaat een soort van installatie uitvoert tijdens herstart? Wat zijn dan de stappen die ik hiervoor moet doen om tijdens herstart de installatie te laten uitvoeren zodat de Tab3 terug in fabrieks instellingen komt?

En eerder had ik al aangegeven niet veel ervaring met Android te hebben, maar ik wil het toch nog een keer proberen.
Ik ben niet iemand die heel snel opgeeft en misschien ga ik je straks zelfs nog laten zien dat de aanhouder toch wint

Bewerkt (5 juni 2019 12:25)

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren