Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6378
  • Reputatie 250
  • 23 maart 2019
  • 00:25

Omdat de flash niet succesvol is geeft Odin geen pass om door te gaan (vandaar je geen balk te zien krijgt op je tablet) en daarna start je tablet gewoon weer op zonder dat er iets gebeurt is.
Moederbord Is alleen te testen met speciale apparatuur of naar een winkel gaan die het kunnen testen.

Normaal gesproken moet je gewoon een wipe data factory reset kunnen doen in de recovery en moet de tablet opstarten als nieuw.

En zoals OnnoJ in het begin al aangaf gebruik nooit zulke apps om te rooten want daar krijg je problemen mee…..maar daar schiet jij nu helaas niets mee op.

Het is jammer dat je niet eerder dit probleem had want voor zo'n 1.5 maand geleden ben ik nog in Amersfoort geweest en had dan wel even kunnen kijken.

androidusernl

androidusernl

• Lid sinds 18 januari 2019
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2019
  • 09:16

Omdat de flash niet succesvol is geeft Odin geen pass om door te gaan (vandaar je geen balk te zien krijgt op je tablet) en daarna start je tablet gewoon weer op zonder dat er iets gebeurt is. Moederbord Is alleen te testen met speciale apparatuur of naar een winkel gaan die het kunnen testen. Normaal gesproken moet je gewoon een wipe data factory reset kunnen doen in de recovery en moet de tablet opstarten als nieuw. En zoals OnnoJ in het begin al aangaf gebruik nooit zulke apps om te rooten want daar krijg je problemen mee…..maar daar schiet jij nu helaas niets mee op. Het is jammer dat je niet eerder dit probleem had want voor zo'n 1.5 maand geleden ben ik nog in Amersfoort geweest en had dan wel even kunnen kijken.
Het gekke is dat Odin 3.07 wel een 'pass' geeft, maar je ziet vervolgens niets van een installatie voortgang op de Tab3.
Met alle andere versies van Odin faalt elke willekeurige poging tot installatie.

Met 'wipe user data /factory reset' en 'wipe cache' verandert er idd niets na het herstarten van het apparaat.

Hoewel ik begrepen heb dat rooten gevaren met zich meebrengen, zijn volgens mij de problemen pas begonnen na de installatie van de antivirus scanner en aanverwanten, zoals veilige browser.
Wat er is gebeurd kan ik niet meer terugdraaien, dus ik moet afwachten of iemand mij kan helpen met dit probleem.

Misschien dat ze op XDA nog iets van bruikbare tips hebben en ik wil onderzoeken of ik verder kom met installatie via de flash disc.

Aanname is vaak de oorzaak van veel onnodige ellende.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1046
  • Reputatie 10
  • 23 maart 2019
  • 10:26

Andere optie: op marktplaats vind je voor €40 een andere T210….

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 bèta (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

androidusernl

androidusernl

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2019
  • 22:28

M.a.w ziet het er echt hopeloos uit.
Deze optie zal ik overwegen, bedankt OnnoJ

androidusernl

androidusernl

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 2 april 2019
  • 14:52

M.a.w ziet het er echt hopeloos uit. Deze optie zal ik overwegen, bedankt OnnoJ
Intussen heb ik de Tab3 al bij een winkel gebracht, maar na 3 dagen is het niet gelukt om opnieuw te flashen.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6378
  • Reputatie 250
  • 2 april 2019
  • 15:18

Ik zou er verder geen energie meer in steken en je verlies nemen.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 3 april 2019
  • 11:38

Ik zou er verder geen energie meer in steken en je verlies nemen.
Als ik nu terugdenk, realiseer ik me ineens dat in het begin toen ik probeerde om met Odin software te uploaden dat dat niet lukte. Dus het zou maar zo kunnen dat dit al vanaf het begin defect kan zijn geweest. Want alle installaties heb ik gedaan vanuit mijn ingelogde account in Android zelf.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 6 april 2019
  • 23:41

Toch vraag ik me af waarom Odin versie 3.07 de upload wel succesvol uitvoert, maar dat er op de Tab3 verder niets lijkt te gebeuren.
Terwijl met versie 1.xx de upload fout gaat maar er wel een poging gedaan wordt tot installeren op de Tab3.

Dat laat mij niet los.
Vervolgens zie ik dan dat NAND Write problemen verholpen kunnen worden en dat staat 'hier'.
Zou te maken hebben met de mate van compressie van de gecomprimeerde software.

Mogelijk dat ik me een hoop werk op de hals haal, maar dan is het apparaat niet echt stuk.

Bewerkt (6 april 2019 23:42)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6378
  • Reputatie 250
  • 6 april 2019
  • 23:48

Er moet ook echt pass! En succes komen te staan.

En wat belangrijk is dat systeem.img in ieder geval geflashed moet worden.
En meteen als alles goed is gegaan in de stock recovery booten en daar een wipe/data factory reset doen……er schijnen problemen mee te zijn dat hij niet opstart zonder eerst een wipe te doen……heb ik zelf ook al een paar keer meegemaakt.

androidusernl

androidusernl

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 19 april 2019
  • 13:53

Er moet ook echt pass! En succes komen te staan. En wat belangrijk is dat systeem.img in ieder geval geflashed moet worden. En meteen als alles goed is gegaan in de stock recovery booten en daar een wipe/data factory reset doen……er schijnen problemen mee te zijn dat hij niet opstart zonder eerst een wipe te doen……heb ik zelf ook al een paar keer meegemaakt.
Ik heb nu keer op keer in Windows hetzelfde resultaat met Odin v3.07 en steeds zie ik de melding 'pass', maar op de tab 3 zie ik niets gebeuren en na herstarten lijkt er ook niets te zijn veranderd.

Eigenlijk wil ik het nu over een andere boeg gooien, want via XDA ben ik aan het besturing system FWUL (Forget Windows Use Linux) gekomen en dat kan ik vanaf USB starten op bijvoorbeeld een laptop.
Eerst ga ik het installeren op mijn laptop met de 'persistant' versie want de 'forgetful' versie slaat niets op.
Daarop staat bijvoorbeeld Heimdall geïnstalleerd, als ik nu via terminal de tab3 wil detecteren, dan krijg ik een positieve reactie 'device detected'.
Wanneer ik nu 'print-pit' invoer dan krijg ik een hele waslijst te zien, dat zullen de partities zijn verwacht ik.
Dus er is verbinding en ik kan de pit lezen.
Ik heb gezien dat je via Heimdall TWRP kunt installeren, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Kan je met Heimdall de firmware (stock rom) installeren, hoe werkt dat?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Bewerkt (19 april 2019 16:16)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren