Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2016
  • 10:37

Goedemorgen mede forumleden,

Sinds afgelopen week heb ik een Galaxy tab 3 en ben ik deze gaan instellen met o.a. Mijn WiFi.

Nu had ik gelezen dat deze tablet 5GHz ondersteund en heb ik hem daar op ingesteld maar helaas tot een verbinding kwam het niet.
Overigens ik heb een Linksys router (ea6350) waarvan de laptop en mijn HTC op de 5GHz staan en de printer en de internet radio op de 2,4GHz.

Wanneer ik in de lijst kijk met WiFi verbindingen staan mijn twee verbindingen er wel bij maar valt de 5GHz steeds weg.
En wat ik ook doe, welk kanaal of bandbreedte op de 5GHz ik kies er veranderd helemaal niets.

Nu vroeg ik me af - na geprobeerd de tab te rooten….wat overigens mislukte….of een van jullie nog ideeën heeft?

Greetz,
Marc

————-
UPDATE
————-

Na veel zoeken, bellen en proberen is het mij gelukt om weer te kunnen inloggen op het 5GHz netwerk.

Je moet eerst de firmware update van augustus 2015 downloaden (dit kan via sammobile), daarna ODIN opstarten, de tablet uitzetten, in download modus zetten en aansluiten en de firmware in PDA zetten (vergeet de firmware niet eerst uit te pakken) en rustig wachten tot hij PASS (groen) aan geeft. De rest wijst zich van zelf.

Daarna kun je gewoon de laatste firmware update via OTA weer downloaden en installeren.

Succes!

Bewerkt (7 maart 2016 18:15) | Update

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren